Jaguar F Pace 20d AWD. Άλλη αίσθηση σε όλα τα επίπεδα

Υπάρχουν κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες στο πέρασμα των δεκαετιών έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν ένα μύθο σχετικά με το όνομά τους. Ένα μύθο ο οποίος έχει να κάνει με την αίσθηση που αποκομίζει όποιος βρίσκεται πίσω από το τιμόνι των μοντέλων τους και τα συναισθήματα που του δημιουργούνται. Και χωρίς αμφιβολία μία τέτοια αυτοκινητοβιομηχανία είναι και η Jaguar, η οποία έχοντας ως αφετηρία τη Μεγάλη Βρετανία, πέρασε από αρκετά σημαντικές δυσκολίες καταφέρνοντας πλέον να βρεί βηματισμό και μάλιστα έντονο και στιβαρό.

Σε αυτό βοήθησε βεβαίως και ο Ινδός μεγιστάνας ο κος Τάτα, ο οποίος πράττοντάς πολύ σοφά και έξυπνα, έλυσα τα οικονομικά θέματα που αντιμετώπιζε η εταιρία, αλλά δεν επενέβη ποτέ στο αντικείμενό της, που δεν είναι άλλο από τη κατασκευή αυτοκινήτων με σαφή χαρακτήρα και φιλοσοφία.

Και ένα τέτοιο μοντέλο είναι και το πρώτο SUV στην ιστορία της Jaguar, η F Pace, την οποία επιτέλους καταφέραμε να έχουμε στο ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ για δοκιμή. Ένα αυτοκίνητο που ανήκει σε μία εξόχως δύσκολη και ανταγωνιστική κατηγορία, με τα Γερμανικά μοντέλα να δίνουν βροντερό παρόν και ένα Σουηδικό να έχει μπεί πολύ δυνατά στο παιχνίδι του ανταγωνισμού. Ωστόσο αυτό που θέλαμε πρωτίστως να διαπιστώσουμε μέσα από τη συμβίωσή μας με την F Pace, ήταν αν η Jaguar διατηρεί και σε ποιο βαθμό εκείνα τα χαρακτηριστικά που την διαφοροποιήσουν ανέκαθεν και της χάριζαν τον πολύ έντονο χαρακτήρα που γνωρίζαμε και μας άρεσε, όταν είχαμε πιο συχνή και τακτική επαφή με τα μοντέλα της.

Με έντονη αλλά διακριτική σχεδίαση

Με τη πρώτη κιόλας ματιά αντιλαμβάνεσαι πως εδώ πρόκειται για κάτι διαφορετικό, για κάτι που σε εντυπωσιάζει μεν με το παρουσιαστικό του, αλλά το κάνει με έναν εκπλεπτυσμένο τρόπο ο οποίος σε καμία περίπτωση δεν είναι κραυγαλέος. Και αυτό φαίνεται από το πως καταφέρνει να κρύψει τις διαστάσεις της οι οποίες κάθε άλλο παρά αμελητέες είναι. Και πως θα μπορούσαν άλλωστε καθώς παρά τα 4,731 μέτρα του μήκους, τα 2,070 μέτρα πλάτους, τα 1.652 μέτρα του ύψους, η εικόνα της είναι αυτή ενός συμπαγούς SUV το οποίο κάνει πλήρη χρήση της καμπύλης και κρύβει με περίτεχνο τρόπο τον όγκο του.

Από εκεί και πέρα θα πρέπει να σημειώσουμε πως διαθέτει και πολλά ακόμη ξεχωριστά στοιχεία ειδικά η έκδοση R Sport της δοκιμής μας όπως οι 19άρες ζάντες και σπορ πακέτο με τροποποιημένους προφυλακτήρες, σατινέ μάσκα και εισαγωγές αέρα, φώτα xenon με LED φώτα ημέρας. Όλα τα παραπάνω δημιουργούν ένα σύνολο που αφενός δηλώνει απερίφραστα τη καταγωγή του και τη πολυτελή φιλοσοφία του, αφετέρου το κάνει με τρόπο διακριτικό, καθώς πολύ απλά δεν έχει ανάγκη να «φωνάξει» για να γίνει αντιληπτό.

Με έμφαση στη ποιότητα

Ως ένα γνήσιο Βρετανικό δημιούργημα, η F Pace από τη πρώτη στιγμή που θα σε φιλοξενήσει στη καμπίνα της, θα θελήσει να καταστήσει σαφής την ευγενική καταγωγή της, τη προσοχή στη ποιότητα και στη παραμικρή λεπτομέρεια που μπορεί να παρατηρήσει και ο πλέον απαιτητικός. To πιο σημαντικό στοιχείο ωστόσο είναι ο συγκερασμός της τεχνολογίας με την ιδιαίτερα ποιοτική και στιβαρή φιλοσοφία κατασκευής.

Στη πράξη αυτό σημαίνει πως από τη μία υπάρχουν ακριβά και ποιοτικά υλικά τα οποία στο σύνολο τους, ίσως με κάποιες μικρές εξαιρέσεις, έχουν τοποθετηθεί με υποδειγματικό τρόπο, ενώ από την άλλη ο ψηφιακός και παραμετροποιήσιμος πίνακας οργάνων, η οθόνη των πολυμέσων και το απολαυστικό ηχοσύστημα της Meridian, δείχνουν πως πρόκειται για ένα πολύ σύγχρονο αυτοκίνητο.

Ένα από τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου είναι και το ότι αντί για επιλογέα ταχυτήτων έχει προτιμηθεί ένα αναδυόμενο, περιστροφικό μεγάλο μπουτόν για το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων. Κάποιες μερικές εργονομικές ατασθαλίες, όπως είναι οι διακόπτες παραθύρων και καθρεπτών, ψηλά στη ένωση των πάνελ θυρών με τα κρύσταλλα ή κάποιοι διακόπτες που τους εντοπίζεις μόνο δια της ψηλαφήσεως, υπάρχουν μεν, δεν είναι σε θέση να χαλάσουν τη συνολική εικόνα δε. Αυτό που πραγματικά απολαύσαμε στο εσωτερικό ήταν τα εξαιρετικά μπάκετ καθίσματα, που εκτός από την άνεση προσέφεραν και υποδειγματική στήριξη σε άτομα με κάπως μεγάλο σωματότυπο, όπως ο υπογράφων.

Σε ότι έχει να κάνει με το διαθέσιμο χώρο για επιβάτες και αποσκευές, θα πρέπει να σημειώσουμε πως τέσσερα ενήλικα άτομα δεν θα προβληματιστούν καθόλου ακόμη και σε ένα μεγάλο ταξίδι, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 650 λίτρων είναι κυριολεκτικά η χαρά των κυριών, καθώς  θα δώσει σε αυτές τη δυνατότητα να μεταφέρουν πολλά περισσότερα πράγματα, από αυτά που θα χρειαστούν ακόμη και για ένα πολυήμερο ταξίδι.

Φροντισμένη και μηχανικά

Η F Pace της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένη με ένα δίλιτρο, αλουμινένιο τετρακύλινδρο, πετρελαιοκίνητο μηχανικό σύνολο που για την περίσταση απέδιδε 180 ίππους (υπάρχει και έκδοση με 240) και 430 Nm ροπής. Μπορεί με το πρώτο άκουσμα να νούμερα να μην εντυπωσιάζουν, ωστόσο τα 9’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα για ένα αυτοκίνητο 1845 κιλών και τα 208 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας, είναι καθ’όλα ικανοποιητικές επιδόσεις. Όπως ικανοποιητικά ήταν και τα 9 λτ./100 χλμ. της μέσης κατανάλωσης κατά τη διάρκεια των 1500 χιλιομέτρων της δοκιμής μας, κυριολεκτικά σε κάθε πιθανή και απίθανη κατάσταση.

Στοχεύοντας στην άνεση

Aπό τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι της Jaguar F Pace, αντιλαμβάνεσαι πως αυτό εδώ το αυτοκίνητο έχει δημιουργηθεί για μεγάλα και άνετα ταξίδια. Το περιβάλλον του είναι ο αυτοκινητόδρομος όπου μπορεί και ταξιδεύει χωρίς να κουράζει τον οδηγό του, ακόμη και πολλές εκατοντάδες χιλιόμετρα. Αυτό δεν σημαίνει πως όταν βρεθείτε σε έναν επαρχιακό ορεινό δρόμο με στροφές, δεν θα μπορέσει να ανταπεξέλθει, ειδικά επιλέγοντας το ιδανικό για την κατάσταση οδηγικό προφίλ, απλώς θα δείξει τον όγκο του και τα κιλά του, ενώ και ο κινητήρας σε κάποιες περιπτώσεις ίσως να δυσκολευτεί με το βάρος του αυτοκινήτου, αν και εφόσον του ζητήσετε το κάτι παραπάνω.

Και εκτός δρόμου δεν θα αρνηθεί να σας μετακινήσει καθώς η ύπαρξη της τετρακίνησης σε συνδυασμό με τα 19 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος, είναι ικανά για πολλά περισσότερα από αυτά που έχετε φανταστεί, ειδικά αν τολμήσετε και βάλετε και ένα σετ πιο χωμάτινων ελαστικών. Τέλος σε ότι έχει να κάνει με τη τιμή, αυτή για το αυτοκίνητο της δοκιμής με σχεδόν ολόκληρη τον κατάλογο των έξτρα της Jaguar, ξεπερνούσε τα 100 χιλιάδες Ευρώ, αλλά μάλλον κάτι τέτοιο δεν θα πρέπει να απασχολεί και ιδιαίτερα έναν υποψήφιο ιδιοκτήτη μίας Jaguar.

Prev Post Mazda3 eSkyactiv X. Με ξεχωριστή αισθητική και φιλοσοφία
Next Post Hyundai i20 N. Ιδανικό για οδηγική απόλαυση
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook