Η Volvo παραμένει πεπεισμένη για μία “τρομερή αύξηση” στην αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων όπως επανέλαβε σε δημοσιογράφους ο επικεφαλής της εταιρίας, Jim Rowan, σε ομιλία του στο Davos. Παραμένει πεπεισμένη παρά το γεγονός ότι ο ανταγωνισμός είναι περισσότερο επιφυλακτικός και υποχωρεί, περισσότερο ή λιγότερο ανάλογα με την μάρκα, σε σχέση με τις αρχικές προβλέψεις. Η Volvo στοχεύει για τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της να αναπαριστούν το 50% επί του συνόλου των πωλήσεων της παγκοσμίως μέχρι τα μέσα της δεκαετίας και θέλει να ολοκληρώσει την μεταμόρφωση της και να πουλά αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030 – στόχοι που παραμένουν σταθεροί παρατηρώντας την αύξηση στη ζήτηση παγκοσμίως αλλά και πιο συγκεκριμένα, ενδεχομένως και εντονότερα, στην Ευρώπη.
Κατά τη διάρκεια του 2023 πολλοί κατασκευαστές προειδοποίησαν για την επερχόμενη μείωση στη ζήτηση των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων αναφέροντας ως μερικούς από τους λόγους την αύξηση των τιμών λόγων (και) των προβλημάτων που διαρκώς παρουσιάζονται και επηρεάζουν την ανεφοδιαστική αλυσίδα αλλά και την μείωση ή σε μερικές περιπτώσεις, κατάργηση των κρατικών επιδοτήσεων. Η Volvo όμως αντιστέκεται σθεναρά στις προβλέψεις ενώ έχει δηλώσει ευθαρσώς ότι δεν πρόκειται να συμμετάσχει σε κανέναν πόλεμο τιμών εμμένοντας στην θέση της ως μία premium μάρκα. Παράλληλα όμως, η Volvo δηλώνει ότι οποιαδήποτε αύξηση στο κόστος προκύψει από τις αναταραχές στην Ερυθρά Θάλασσα και τις αναταράξεις στις μεταφορές δεν πρόκειται να επηρεάσει τους καταναλωτές αφού η εταιρία δεσμεύεται για την πλήρη απορρόφηση του επιπλέον κόστους.
Σε αυτό το σημείο να συμπληρώσουμε ότι η Volvo είπε την προηγούμενη εβδομάδα ότι θα διακόψει την παραγωγή στο εργοστάσιο της στο Βέλγιο για τρεις ημέρες εξαιτίας της καθυστέρησης σε μία παράδοση κιβωτίων ταχυτήτων που προκλήθηκε φυσικά από την κατάσταση που επικρατεί στην Ερυθρά Θάλασσα. Ο Rowan συμπλήρωσε δε ότι βλέπει πολύ καλές προοπτικές και σε αναπτυσσόμενες αγορές όπως η Ινδία, όπου σκοπεύει να λανσάρει το προσιτό EX30 το 2025.