Η αποτυχία του Mirai δεν πρόκειται να αναγκάσει την Toyota να αναθεωρήσει την στρατηγική της ή να αλλάξει την φιλοσοφία της και σίγουρα δεν πρόκειται να σταματήσει την ιαπωνική μάρκα από το να πειραματίζεται με νέες τεχνολογίες ή υπάρχουσες, εναλλακτικές τεχνολογίες σε νέα… περιτυλίγματα. Γιατί απλούστατα η αποτυχία του Mirai δεν εξισώνεται με αποτυχία της τεχνολογίας της υδρογονοκίνησης. Η συγκεκριμένη εφαρμογή της αποδείχθηκε πως ήταν εσφαλμένη και ήδη η Toyota έχει δημιουργήσει κάτι το οποίο πιστεύει ότι αρμόζει καλύτερα στις ιδιαιτερότητες της υδρογονοκίνησης. Ο λόγος για το Toyota Hilux FCEV – ένα πειραματικό μοντέλο που κατασκευάστηκε στην Αγγλία ως ένα είδος κινούμενου εργαστηρίου με σκοπό την εκτίμηση την χρήση κυψελών υδρογόνου σε επαγγελματικά οχήματα όπως για παράδειγμα τα pickups.
Σύμφωνα με την Toyota, ολόκληρο το κινητήριο σύνολο προέρχεται σχεδόν αυτούσιο από το Mirai και επιτρέπει στο Hilux να διανύει έως 600 χιλιόμετρα ανάμεσα στους ανεφοδιασμούς, με μηδενικές εκπομπές ρύπων και χωρίς να εξαρτάται από το δίκτυο φόρτισης όπως θα γινόταν παραδείγματος χάριν με ένα ηλεκτρικό με μπαταρίες. Εμφανισιακά δεν υπάρχει τίποτα που να προδίδει την διαφορετικότητα του κινητήριου συνόλου του ιαπωνικού pickup αλλά κάτω από την επιφάνεια δεν υπάρχουν πολλά που να έχουν μείνει ίδια. Τρεις δεξαμενές υψηλής πίεσης έχουν ενσωματωθεί στο πλαίσιο τύπου σκάλας για παράδειγμα, προσφέροντας συνολική χωρητικότητα της τάξης των 7.8 κιλών ενώ κάτω από το καπό, εκεί που θα βρισκόταν υπό φυσιολογικές συνθήκες ο πετρελαιοκινητήρας, βρίσκεται το μίνι “εργοστάσιο” παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Η ενέργεια αποθηκεύεται σε μία μπαταρία ιόντων λιθίου κάτω από την καρότσα και καταλήγει στον ηλεκτροκινητήρα των 180 ίππων και 300 Nm ροπής που κινεί τους πίσω τροχούς.
Η συγκεκριμένη διαμόρφωση επιτρέπει, σύμφωνα με την Toyota, υψηλότερο ωφέλιμο φορτίο και δυνατότητα ρυμούλκησης σε σύγκριση με ένα σημαντικά βαρύτερο αμιγώς ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο με μπαταρίες ενώ συγκριτικά αυξημένη είναι και η εμβέλεια. Δέκα Toyota Hilux FCEV κατασκευάστηκαν στο Derby της Αγγλίας με τα 5 εξ αυτών να προορίζονται για δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες και τα υπόλοιπα 5 να χρησιμοποιούνται για επιδείξεις και λοιπές διοργανώσεις μεταξύ των οποίων και οι Ολυμπιακοί και Παραολυμπιακοί αγώνες στο Παρίσι. Παράλληλα, η Toyota δουλεύει ήδη εντατικά πάνω στην 3η γενιά της τεχνολογίας κυψελών καυσίμων της που εφόσον όλα εξελιχθούν σύμφωνα με το πρόγραμμα θα λανσαριστεί στην αγορά γύρω στο 2026-27 και θα προσφέρει 20% αυξημένη αυτονομία με 30% χαμηλότερο κόστος χάρη στην πρόοδο της τεχνολογίας και τους υψηλότερους όγκους παραγωγής. Από εκεί και πέρα, δεν γνωρίζουμε αν το Hilux FCEV προορίζεται για παραγωγή αν και με δεδομένο το πόσο περιορισμένες είναι οι υποδομές για το υδρογόνο, θα μας φαινόταν απίθανο.