Η ιστορία και οι επιτυχίες της Toyota στον μηχανοκίνητο αθλητισμό είναι αδιαμφισβήτητες αλλά αν υπάρχει ένα άθλημα στο οποίο η ιαπωνική εταιρία δεν πέτυχε τους στόχους της, αυτό θα ήταν αναμφίβολα η Formula 1. Η προσπάθεια της για διάκριση διήρκεσε 8 σεζόν και παρά τον πακτωλό χρημάτων που επένδυσε στην ομάδα το μόνο που έχει να θυμάται είναι 13 podium και μία 4η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Επιλέγοντας συνειδητά να εστιάσει αλλού τις προσπάθειες της, η Toyota αποχώρησε από την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού αλλά επέστρεψε 15 χρόνια αργότερα με την Gazoo Racing ως συνεργάτης της Haas F1 και πάνω σε αυτήν ακριβώς την συνεργασία αποφάσισε τώρα να “χτίσει” η ιαπωνική μάρκα αναλαμβάνοντας (μεταξύ άλλων) τον τίτλο του “title sponsor”.

Η σχέση ανάμεσα στην Haas F1 και την Toyota Gazoo Racing εστιάζει στο τρίπτυχο “Άνθρωποι, Προϊόν, Διεργασίες” το οποίο περιλαμβάνει την ανάπτυξη βασικών ανθρώπινων πόρων όπως οδηγοί, μηχανικοί και τεχνικοί προκειμένου να οικοδομηθεί μια βιώσιμη βιομηχανία και κουλτούρα μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ένα βασικό στοιχείο της υπάρχουσας συνεργασίας μεταξύ των δύο εταιρειών αποδείχθηκε με την υλοποίηση του πρώτου ολοκληρωμένου προγράμματος TPC (Testing of Previous Car) της ομάδας κατά τη διάρκεια της σεζόν 2025 – ενός προγράμματος που από το 2026 θα ονομάζεται επίσημα “TGR Haas Driver Development Program”. Οι φετινές δοκιμές TPC εκτείνονταν σε 14 ημέρες χρησιμοποιώντας τη Haas VF-23, σε σημαντικές πίστες όπως το Silverstone, το Paul Ricard, το Fuji Speedway, η Imola και το Mugello – με τους Ιάπωνες οδηγούς Ryō Hirakawa, Ritomo Miyata, Sho Tsuboi και Kamui Kobayashi να πραγματοποιούν δοκιμές μέσω της συνεργασίας τους με την TGR – η οποία στηρίζει τις φιλοδοξίες των οδηγών προσφέροντάς τους ευκαιρίες στη Formula 1.
Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι η Haas θα είναι πλέον γνωστή ως TGR Haas F1 Team όπου το “TGR” σημαίνει φυσικά Toyota Gazoo Racing αλλά αξίζει να σημειώσουμε ότι αυτή η… σύσφιξη σχέσεων ανάμεσα στις δύο εταιρίες καθώς και η αναβάθμιση της συνεργασίας τους δεν επηρεάζει την υπάρχουσα συνεργασία της Haas με την Ferrari καθώς η αμερικανική ομάδα ανακοίνωσε ότι θα χρησιμοποιεί τους κινητήρες της τελευταίας τουλάχιστον μέχρι το 2028.

“Η συνεργασία μας μέχρι σήμερα ήταν ακριβώς αυτό που ελπίζαμε. Επιβεβαιώθηκε από τις επιτυχημένες δοκιμές TPC φέτος, αλλά συμβαίνουν πολλά ακόμη στο παρασκήνιο – συμπεριλαμβανομένης της εξέλιξης και εγκατάστασης του προσομοιωτή στις εγκαταστάσεις μας στο Bunbery για το 2026.”
Δήλωσε ο Team Principal της Haas για την Toyota Gazoo Racing. Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο επικεφαλής της Toyota, Akio Toyoda στις δικές του δηλώσεις, αναφέροντας πως “καθ’ όλη τη διάρκεια των προκλήσεων της σεζόν 2025, είδα νεαρούς οδηγούς και μηχανικούς της TGR να αρχίζουν να πιστεύουν στις δυνατότητές τους και να θέτουν ακόμη μεγαλύτερα όνειρα», σχολίασε, προσθέτοντας πως “βλέποντας αυτή τη μεταμόρφωση συγκινήθηκα βαθιά. Και σήμερα μπορώ να το πω με βεβαιότητα: η Toyota έχει αρχίσει επιτέλους να κινείται – πραγματικά να κινείται.”



