Τα τελευταία χρόνια αναγκαστήκαμε να μάθουμε πολλούς νέους όρους και πολλές νέες τεχνολογίες καθώς μπήκε στην ζωή μας ο εξηλεκτρισμός. Από εκεί που είχαμε κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου, με turbo ή χωρίς, σχετικά απλά πράγματα δηλαδή, αρχίσαμε να συζητάμε για υβριδικά, plug-in υβριδικά, ηλεκτρικά, ηλεκτρικά με range-extenders, “super” plug-in υβριδικά και ήπια υβριδικά ή μικροϋβριδικά όπως είναι γνωστά εναλλακτικά. Όχι μόνο αυτό αλλά αρχίζουμε πλέον να μαθαίνουμε και τις διάφορες χημείες μπαταριών, αν η αρχιτεκτονική των ηλεκτρικών είναι 400V ή 800V και πολλά άλλα. Το θέμα είναι ότι πιο βαθιά μπαίνουμε σε ορολογίες, λιγότερο ή περισσότερο τεχνικές, τόσο θα υπάρχουν ενστάσεις σχετικά με τους ορισμούς. Η Toyota για παράδειγμα, η πρωτοπόρος στον τομέα των υβριδικών, δεν αναγνωρίζει τα ήπια υβριδικά ως… υβριδικά!
“Έχω δει την υβριδική τεχνολογία να χρησιμοποιείται με διαφορετικούς τρόπους στο marketing τα τελευταία χρόνια.
Τώρα, καλή τύχη στον κόσμο, αλλά η Toyota θέλει να κάνει πολύ σαφές όταν ένα υβριδικό σύστημα στοχεύει στην αποδοτικότητα ή όταν στοχεύει στις επιδόσεις και τι είναι ένα σύστημα με υποβοήθηση 48-volt.
Ένα τέτοιο σύστημα 48-volt κατά την γνώμη μας, δεν αντιπροσωπεύει υβριδική κίνηση.”
Δήλωσε ο επικεφαλής πωλήσεων και marketing της Toyota Αυστραλίας, Sean Hanley που ομολογουμένως, δεν δίστασε να εκφράσει με σεβασμό αλλά και σαφήνεια την γνώμη του. Αυτό που λέει επί της ουσίας είναι ότι οι κατασκευαστές έχουν την ευθύνη της ενημέρωσης των πελατών τους ώστε αυτοί να μπορούν να κάνουν την διάκριση των τεχνολογιών ενημερωμένα και με πλήρη επίγνωση.
Στο κάτω-κάτω, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι η Toyota ήταν πρωτοπόρος στην υβριδική τεχνολογία με το πρώτο Prius να λανσάρεται πίσω στο πολύ μακρινό 1997, οπότε θα μπορούσε να πει κάποιος ότι είναι ένα είδος αυθεντίας στο θέμα. Γι’ αυτό ενώ προσφέρει ήπια υβριδικά κινητήρια σύνολα (στο Hilux για παράδειγμα) δεν τα υπολογίζει ως υβριδικά. Όπως τόνισε ο Hanley, “όταν αγοράζεις ένα Toyota με τεχνολογία υποβοήθησης 48-volt δεν αγοράζεις ένα υβριδικό σύστημα”. Από εκεί και πέρα, ούτε ο Hanley ούτε η Toyota μπορούν να ελέγξουν τι ισχυρίζονται και τι κάνει ο ανταγωνισμός. Αυτό που έχει σημασία είναι να ξέρει τι αγοράζει ο καταναλωτής και αυτό που υπόσχεται η Toyota είναι ειλικρίνεια.