Η ψηφιακή εμπειρία μέσα στο αυτοκίνητο, τόσο στο παρόν όσο και στο μέλλον, είναι το κύριο θέμα της παρουσίας του BMW Group στην Έκθεση Τεχνολογίας CES 2024. Μεταξύ των εκθεμάτων βρίσκονται νέα προϊόντα infotainment για την τρέχουσα γκάμα μοντέλων της BMW. Παράλληλα, το BMW Group παρουσιάζει καινοτομίες που δίνουν μία γεύση από το μέλλον. Οι επισκέπτες μπορούν να χειριστούν από απόσταση και να καθοδηγήσουν μία BMW iX στο Silver Lot της έκθεσης, να ανακαλύψουν ως επιβάτες τις δυνατότητες που προσφέρουν τα γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού και να βιώσουν μια νέα ικανότητα γενετικής τεχνητής νοημοσύνης του BMW Intelligent Personal Assistant που βασίζεται στο μεγάλο γλωσσικό μοντέλο Alexa (LLM), με γρήγορες απαντήσεις και οδηγίες για τον τρόπο απόκρισης στις λειτουργίες του οχήματος.
Το προαιρετικό “BMW Digital Premium” επιτρέπει στους πελάτες BMW με λειτουργικό σύστημα BMW Operating System 9 να έχουν πρόσβαση σε μία εκτεταμένη γκάμα προϊόντων από το BMW ConnectedDrive Store. Εκτός από τις on-demand λειτουργίες διατίθεται επίσης μια διαρκώς εξελισσόμενη γκάμα εφαρμογών τρίτων στις κατηγορίες μουσική & ήχος, ειδήσεις & περιοδικά και gaming για το σύστημα infotainment. Το κανάλι προσφέρει πλέον περισσότερα παιχνίδια, τα οποία μελλοντικά οι επιβάτες θα μπορούν να χειρίζονται μέσω χειριστηρίων gaming. Για παράδειγμα, το “Beach Buggy Racing 2” είναι ένα παιχνίδι αγώνων γεμάτο δράση που ξυπνά μνήμες από τις κλασικές βιντεοκονσόλες. Δύο αντίπαλοι παίκτες στο όχημα μπορούν να παίξουν μέσω της λειτουργίας διαιρούμενης οθόνης χρησιμοποιώντας τα ειδικά χειριστήρια. Οποιοδήποτε συνηθισμένο χειριστήριο gaming με δυνατότητα Bluetooth μπορεί να συνδεθεί στο σύστημα infotainment με λίγα μόνο βήματα. Η σύνδεση του χειριστηρίου θα διατίθεται μέσω over-the-air ενημέρωσης για το BMW Operating System 9 κατά τη διάρκεια του 2024.
Εκτός από την οθόνη BMW Theatre Screen με ενσωματωμένο Amazon Fire TV στο πίσω μέρος της καμπίνας της Σειράς 7, οι επιβάτες της BMW μπορούν πλέον να παρακολουθούν ποικίλο περιεχόμενο βίντεο και στην κεντρική οθόνη*. Το ήδη πολύ επιτυχημένο λειτουργικό σύστημα TiVo για smart TVs βελτιστοποιήθηκε για video streaming μέσα στο αυτοκίνητο μέσα σε λίγους μόλις μήνες από τους προγραμματιστές του BMW Group σε συνεργασία με την XPERI Inc και το αποτέλεσμα είναι ένα πρόγραμμα ψυχαγωγίας που περιλαμβάνει live κανάλια και on-demand βιβλιοθήκες πολυμέσων σε διάφορες κατηγορίες όπως ειδήσεις, αθλητισμός, ψυχαγωγία για παιδιά, ταινίες και τηλεοπτικές σειρές. Η πλατφόρμα λανσαρίστηκε για πρώτη φορά στη νέα BMW Σειρά 5 και τώρα θα επεκταθεί και σε άλλα executive και πολυτελή μοντέλα με δυνατότητα ‘over the air’. Από το τέλος του 2023, οι πελάτες που οδηγούν τα compact μοντέλα με BMW Operating System 9 έχουν επίσης πρόσβαση στο Video App με το BMW Digital Premium. Θα ακολουθήσουν και άλλα μοντέλα κατά τη διάρκεια του 2024, όπως η BMW X2 και όλα τα μοντέλα της νέας οικογένειας MINI.
Στην έκθεση CES, το BMW Group παρουσιάζει επίσης για πρώτη φορά τον τρόπο που τα γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας (AR) θα εμπλουτίσουν την οδηγική εμπειρία στο μέλλον. Οι επισκέπτες μπορούν να δοκιμάσουν οι ίδιοι τις πιθανές χρήσεις των γυαλιών AR σε μια διαδρομή μέσα στο Λας Βέγκας. Φορώντας τα γυαλιά, θα μπορούν να δουν πώς οι οδηγίες πλοήγησης, οι προειδοποιήσεις κινδύνου, το ψυχαγωγικό περιεχόμενο, οι πληροφορίες για τους σταθμούς φόρτισης και οι εικόνες υποστήριξης κατά τη διαδικασία στάθμευσης, ενσωματώνονται τέλεια στο πραγματικό περιβάλλον από τα “XREAL Air 2”.
Το BMW Group ασχολείται με την ανάπτυξη των τεχνολογιών AR/MR από το 2008 και διερευνά πιθανές εφαρμογές για συσκευές απεικόνισης που προσαρμόζονται στο κεφάλι του χρήστη (HMD). Οι μηχανικοί της BMW, μαζί με τους συνεργάτες τους, έχουν καταφέρει τώρα να παρουσιάσουν για πρώτη φορά σταθερό περιεχόμενο επαυξημένης και μικτής πραγματικότητας στους επιβάτες ενός δυναμικά κινούμενου οχήματος. Η εικόνα που εμφανίζεται παραμένει με ασφάλεια ενσωματωμένη στο περιβάλλον ακόμη και σε δύσκολες συνθήκες οδήγησης, όπως στις στροφές, την οδήγηση πάνω από σαμαράκια ή την επιτάχυνση. Για να επιτευχθεί αυτό, το σύστημα παρακολούθησης της συσκευής AR/MR πρέπει να συνδεθεί με τα δεδομένα αισθητήρων του οχήματος.
Στην έκθεση CES, το BMW Group και η Amazon παρουσιάζουν επίσης τις δυνατότητες του φωνητικού βοηθού LLM με βάση ένα τρέχον project ανάπτυξης των δύο εταιρειών με την προοπτική χρήσης του σε ευρεία κλίμακα. Αυτό καθιστά το BMW Intelligent Personal Assistant τον απόλυτο ειδικό στα αυτοκίνητα, χάρη στη γενετική τεχνητή νοημοσύνη που υποστηρίζεται από το Alexa LLM. Οι επισκέπτες της έκθεσης βιώνουν πώς ο φωνητικός βοηθός παρέχει γρήγορες οδηγίες και απαντήσεις σχετικά με τις λειτουργίες του οχήματος με έναν πιο ανθρώπινο τρόπο που θυμίζει συνομιλία, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να ελέγχει ορισμένες λειτουργίες του οχήματος.
Το BMW Intelligent Personal Assistant χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για την επεξεργασία ομιλίας εδώ και αρκετό καιρό. Τώρα, επιβεβαιώνεται για μία ακόμα φορά ότι η BMW και οι συνεργάτες της δεν σταματούν να επεξεργάζονται νέες καινοτομίες για τους πελάτες. Οι σύνθετες δυνατότητες επεξεργασίας, οι οποίες επιτρέπουν ανθρώπινου τύπου αλληλεπιδράσεις και διαλόγους, δεν έχουν ακόμη ενσωματωθεί στα οχήματα ευρείας παραγωγής της BMW. Τέτοιες δυνατότητες καθίστανται πλέον εφικτές με τα LLM – μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης που έχουν σχεδιαστεί για να επεξεργάζονται την ανθρώπινη γλώσσα σε υψηλό επίπεδο και αναλόγως να δημιουργούν απαντήσεις.
Ήδη από το 2018 που παρουσιάστηκε το πρώτο BMW Intelligent Personal Assistant, η γλωσσική αλληλεπίδραση αποτελεί βασικό συστατικό του BMW iDrive. Σήμερα, ο φωνητικός βοηθός μπορεί να ελέγχει πολλές λειτουργίες του οχήματος, ώστε ο οδηγός να έχει συνεχώς τα χέρια του στο τιμόνι και την προσοχή του στραμμένη στο δρόμο. Αξιοποιώντας το Alexa Custom Assistant της Amazon – μια λύση που βασίζεται στην τεχνολογία Alexa και επιτρέπει στις εταιρείες να δημιουργήσουν το δικό τους προσαρμοσμένο φωνητικό βοηθό – η επόμενη γενιά του BMW Intelligent Personal Assistant θα γίνει προσεχώς πιο ισχυρή στα οχήματα με BMW Operating System 9.
Τέλος, το BMW Group και η Valeo έχουν συνάψει στρατηγική συνεργασία για την κοινή ανάπτυξη αυτοματοποιημένων λύσεων στάθμευσης επόμενης γενιάς Επιπέδου 4. Αυτό περιλαμβάνει την ανάπτυξη λύσεων για αυτοματοποιημένο παρκάρισμα (AVP). Εδώ, ο πελάτης αφήνει το όχημά του σε έναν καθορισμένο χώρο παράδοσης. Στη συνέχεια, το όχημα αναζητά μόνο του μια κενή θέση στάθμευσης, εκτελεί ελιγμούς στο χώρο και αργότερα εξέρχεται από αυτόν, ενώ μπορεί ακόμη και να επιστρέψει στην αρχική περιοχή για παραλαβή από τον οδηγός. Ως βασική τεχνολογία για αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε ένα σύστημα αυτόνομης οδήγησης είτε ένα τηλεχειριζόμενο σύστημα παρκαδόρου.