Υπάρχουν δύο ειδών project για μία εταιρία. Αυτά που δημιουργούνται, εξελίσσονται, γνωστοποιούνται στον κόσμο με ένα πρωτότυπο και στη συνέχεια περνούν στην παραγωγή και λανσάρονται στην αγορά και αυτά που πεθαίνουν άδοξα πίσω από κάποια κλειστή πόρτα. Τα πρώτα είναι ορατά, φαίνονται. Όταν μιλάμε για την Porsche ειδικότερα, είναι η 918 Spyder, η Panamera Sport Turismo αλλά και η Mission E που νομοτελειακά θα περάσει στην παραγωγή ως η επόμενη γενιά της 718. Υπάρχουν όμως και εκείνα τα οποία δεν μαθαίνουμε και η έκπληξη μας είναι μεγάλη όταν, για οποιονδήποτε λόγο, πέφτει το φως πάνω σε ένα από αυτά τα… αόρατα.
Για παράδειγμα, όταν ρωτήθηκε ο Marcos Marques που έχει την θέση του Project Manager για τα συνθετικά καύσιμα στην Porsche, γιατί η εταιρία έδωσε το πράσινο φως στην 4-κύλινδρη Cayman, η απάντηση του ήταν εντελώς απρόσμενη. Σύμφωνα με τον Marques, η αρχική ιδέα περιλάμβανε ένα εντελώς διαφορετικό όχημα. Ένα hypercar, τον διάδοχο της 918 Spyder αν θέλεις, με έναν twin-turbo, επίπεδο, 8-κύλινδρο βενζινοκινητήρα 5.0 λίτρων τοποθετημένο στο κέντρο του, ο οποίος θα ήταν ικανός για περίπου 750 άλογα και 1.000 Nm ροπής. Το όραμα των μηχανικών γινόταν οριακά αισθησιακό με κόφτη στις 9.000 σ.α.λ. και ένα μηχανικό κιβώτιο που θα επέτρεπε ένα αυξημένο επίπεδο σύνδεσης του οδηγού με το αυτοκίνητο. Επιπλέον, το όραμα δεν ήταν απλά μία ιδέα σε ένα κομμάτι χαρτί, καθώς η Porsche όχι μόνο δημιούργησε το λειτουργικό πρωτότυπο αυτού του οχήματος αλλά επί έναν χρόνο περίπου, το δοκίμαζε στους δρόμους γύρω από το Weissach! Και μετά, τσεκούρι!
“Είμαστε μία εταιρία engineering στον πυρήνα μας και ψάχνουμε διαρκώς για νέες απαντήσεις, διαφορετικές λύσεις και μερικές φορές, αυτές οι απαντήσεις δεν χρειάζονται την δεδομένη στιγμή. Αλλά όλα είναι μέρος της διαδικασίας της εξέλιξης. Είναι αυτό που κάνει την Porsche μοναδική ως εταιρία.“
Δήλωσε ο Marques χωρίς να εισέρχεται σε περισσότερες λεπτομέρειες. Το μόνο που ανέφερε είναι πως το συγκεκριμένο project ήταν “τρελό” και πως είχε “φανταστικό ήχο”. Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε αν αυτό θα έπαιρνε τη μορφή του Le Mans Living Legend που απεικονίζεται στις φωτογραφίες, παρότι και αυτό ήταν ένα project που ποτέ δεν προχώρησε πέραν της φάσης του πήλινου μοντέλου γύρω στο 2016…