Υπήρχε μία εποχή που ο κόσμος και ειδικότερα ο νεαρός σε ηλικία κόσμος νοιάζονταν για το αυτοκίνητο. Ήταν παθιασμένος με αυτό. Διάβαζε, κρεμούσε αφίσες, αλλά πάνω απ’ όλα, αγόραζε αυτοκίνητα. Γι’ αυτόν, το αυτοκίνητο ήταν κάτι περισσότερο από ένα μέσο μετακίνησης. Οι εποχές έχουν αλλάξει όμως. Οι 20άρηδες έχουν διαφορετικές προτεραιότητες και οι εταιρίες έχουν ούτως ή άλλως σταματήσει να προσφέρουν προσιτά και ενδιαφέροντα αυτοκίνητα. Πόσο να παθιαστεί κάποιος με ένα εξωτικό hypercar 1.000+ ίππων, ηλεκτρικό ή μη; Αυτή την τάση έχει εντοπίσει και ο αντιπρόεδρος προϊοντικού σχεδιασμού της Nissan, Ivan Espinosa, που δήλωσε σε αγγλικό μέσο.
“Νομίζω ότι οι κατασκευαστές εν γένει έχουν ξεχάσει για το πάθος για τα αυτοκίνητα. Εξαρτάται από την χώρα βεβαίως, αλλά μπορείτε να δείτε ότι οι νέοι πελάτες ελκύονται ολοένα και λιγότερο από τα αυτοκίνητα.“
Ok, η διαπίστωση μίας κατάστασης έχει την αξία της αρκεί να οδηγεί σε πράξεις. Τι σκοπεύει να κάνει η Nissan για την αποξένωση των νέων; Μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για μία εταιρία που παραδοσιακά είχε 3 προτάσεις, σε διαφορετικά επίπεδα τιμής, για σπορ μοντέλα: το κορυφαίο GT-R, το μεσαίο “Z” και ένα ακόμα, πιο προσιτό όνομα όπως για παράδειγμα το ιστορικό Sunny GTi-R. Τώρα και ειδικά στην Ευρώπη, το GT-R δεν είναι διαθέσιμο λόγω κανονισμών θορύβου, το “Z” δεν λανσαρίστηκε ποτέ και δεν υπάρχει καμία entry-level πρόταση. Υπάρχει μονάχα η θέληση για κάτι συναρπαστικό στην οδήγηση που θα είναι προσιτό στους νέους όχι μόνο στην τιμή αλλά και συνολικά ως προϊόν – ως φιλοσοφία και ύφος. Στο παρελθόν, η Nissan είχε παρουσιάσει το άκρως εντυπωσιακό IDx Concept το οποίο θεωρητικά θα ταίριαζε στα κριτήρια που έχει θέσει η ίδια η εταιρία αλλά δεν προχώρησε ποτέ. Ο Espinosa δεν είναι υπέρμαχος της ιδέας ενός καυτού hatchback οπότε μήπως έφτασε η ώρα για την ηλεκτρική μεταμόρφωση εκείνου του πρωτότυπου; Ή μήπως η Nissan και πιο συγκεκριμένα ο Espinosa εύχονται για κάποια εξέλιξη στο μέτωπο των σπορ μοντέλων χωρίς να υπάρχει κάτι στα σκαριά;