Με την κινεζική αγορά να εμφανίζει σημάδια σταθεροποίησης και την ζήτηση να αρχίζει να μειώνεται, ένας αριθμός κινέζικων εταιριών αναζητά την επέκταση στην Ευρώπη. Μία επέκταση που εκμεταλλεύεται το πλεονέκτημα που διατηρούν αυτές οι εταιρίες αναφορικά με το κόστος των μοντέλων τους σε σύγκριση με τις ευρωπαϊκές και την Tesla ακόμα και με την έρευνα που έχει ξεκινήσει η Ε.Ε. σχετικά με την παραβίαση των κανόνων ανταγωνισμού που ισχύουν στην περιοχή. Μία από αυτές τις εταιρίες λοιπόν είναι η Nio που διατηρεί ήδη παρουσία σε 5 ευρωπαϊκές αγορές με premium μοντέλα τα οποία ξεκινούν από τις €50.000 και καταλήγουν στα €90.000 περίπου ανάλογα με την εμβέλεια και το αν ο πελάτης θέλει να αγοράσει την μπαταρία ή να την νοικιάζει. Η Nio όμως έχει πολύ πιο… επιθετικά πλάνα που θα αρχίσουν να υλοποιούνται από τα μέσα της δεκαετίας.
Πλάνα τα οποία περιλαμβάνουν όχι μία, αλλά δύο υπο-μάρκες με πιο προσιτά μοντέλα και στόχο το ευρωπαϊκό status quo όπως εκπροσωπείται από την Volkswagen, την Renault, την Citroen και την Fiat μεταξύ άλλων. Η πρώτη υπο-μάρκα ονομάζεται “Alps” και σύμφωνα με πληροφορίες θα περιλαμβάνει μοντέλα με αρχική τιμή στην Κίνα από €19.000 έως €39.000 περίπου. Αυτή αναμένεται να λανσαριστεί στην εγχώρια αγορά γύρω στα μέσα του 2024 αλλά περισσότερο από την Alps ανησυχεί τους ευρωπαίους κατασκευαστές το λεγόμενο “Project Firefly”. Η… πυγολαμπίδα της Nio θα είναι μία εντελώς ανεξάρτητη υπο-μάρκα, με δικές της ομάδες έρευνας και εξέλιξης και στόχο το λανσάρισμα μοντέλων με αρχική τιμή μεταξύ €13.000 και €25.000 με την τρέχουσα ισοτιμία. Προφανώς αυτές οι τιμές θα επιβαρυνθούν με έξοδα μεταφοράς και άλλες επιβαρύνεις που σχετίζονται με την εισαγωγή τους στην ευρωπαϊκή αγορά αλλά η Nio πιστεύει ότι μπορεί να βάλει δύσκολα στον ανταγωνισμό στην περιοχή των €25.000 προσφέροντας κορυφαία τεχνολογία και τους σταθμούς εναλλαγής μπαταριών της που θα εξελιχθούν ώστε να μπορούν να υποδεχθούν και τις μικρότερες μπαταρίες των νέων μοντέλων της Alps και του Project Firefly.
Εν τω μεταξύ, η Nio αναγκάστηκε να απολύσει το 10% των εργαζομένων της προσπαθώντας να ισορροπήσει σε μία διαρκώς μεταβαλλόμενη αγορά ενώ σε μία κίνηση για το μέλλον, σύναψε συμφωνίες τόσο με την Geely όσο και με την κρατική Changan Automobile για την εξέλιξη και παραγωγή νέων τεχνολογιών, μπαταριών και αρχιτεκτονικών που θα χρησιμοποιηθούν σε μελλοντικά μοντέλα της. Παράλληλα, αναζητά συνεργάτες για την χρηματοδότηση σχεδίων της όπως η επέκταση των σταθμών εναλλαγής μπαταριών και εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο ανεξαρτητοποίησης κάποιων μερών της επιχειρηματικής δραστηριότητας της ώστε να επιτύχει μία ευέλικτη οργανοδομή. Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι ευρωπαίοι κατασκευαστές έχουν κάθε λόγο να ανησυχούν για την διατήρηση των σκήπτρων τους από την Nio και όχι μόνο…