Δεν χρειάζεται να εντρυφήσει κανείς στην γκάμα της Mazda για να φτάσει στο συμπέρασμα ότι η μικρή, συγκριτικά με τους κολοσσούς, ιαπωνική μάρκα δεν ενδιαφέρεται τα παίξει τα ρέστα της στο παιχνίδι του εξηλεκτρισμού. Τουλάχιστον όχι ακόμα. Η Mazda έχει κάποια ήπια υβριδικά μοντέλα στην οικογένεια της, ένα υβριδικό (βλ. Mazda 2) που επί της ουσίας είναι ευγενική χορηγία της Toyota, ένα plug-in υβριδικό (βλ. CX-60) και το MX-30 που παραμένει το μοναδικό αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της και σύντομα θα αποσυρθεί καθώς αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, έχει μείνει πίσω σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό. Παρόλα αυτά, οι πωλήσεις της αυξήθηκαν φέτος και εκεί κρύβεται ο λόγος για τον οποίος ο ίδιος ο CEO της Mazda, χαρακτηρίζει την μάρκα ως “εσκεμμένος follower”…
“Ένα από τα μεγάλα θέματα για εμάς είναι η αβεβαιότητα όσον αφορά στην ζήτηση. Στην αγορά όπως είναι τώρα, η πραγματικότητα για τον εξηλεκτρισμό και ειδικότερα για την ηλεκτροκίνηση είναι ότι ο ρυθμός δεν είναι και τόσο υψηλός. Οπότε, μπορεί να ξεκινήσουμε λίγο πιο αργά. Όχι απαραίτητα αναφορικά με το timing αλλά με τον ρυθμό. Από τώρα μέχρι το 2030 είναι η αυγή του εξηλεκτρισμού και πρέπει να ξεπεράσουμε τις αναταράξεις. Πρέπει να αντιμετωπίσουμε τις ανάγκες και τις επιθυμίες των πελατών. Αυτή τη στιγμή, ο πελάτης αναζητά εναλλακτικές.“
Δήλωσε ο Masahiro Moro συμπληρώνοντας ότι μέχρι το 2030, η Mazda προγραμματίζει να έχει λανσάρει 6 ή 7 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα – τα περισσότερα στην δημοφιλή κατηγορία των crossovers. Αυτά θα κατασκευάζονται σε μία ευέλικτη αρχιτεκτονική και θα εξελιχθούν από το “e-Mazda” τμήμα της εταιρίας ενώ ο Moro δήλωσε ότι δεδομένου του υψηλότατου κόστους της μεταμόρφωσης της μάρκας σε μία αμιγώς ηλεκτρική, δεν έχει απολύτως κανένα πρόβλημα να στηριχτεί σε συμμάχους. Η συνεργασία με την Toyota για παράδειγμα έχει ως αποτέλεσμα την κοινή χρήση ηλεκτρονικών συστημάτων και λογισμικού που από το 2026 και έπειτα, οπότε θα αρχίσουν να ενσωματώνονται στα αυτοκίνητα της Mazda, θα μειώσουν δραστικά το κόστος της εξέλιξης.