Κάποιος διακόπτης έχει γυρίσει στη Mazda και η μικρή αναλογικά με τους συμπατριώτες της αλλά συμπαθέστατη ιαπωνική εταιρία έχει αρχίσει να βλέπει τα πράγματα λίγο διαφορετικά. Πριν από λίγες ημέρες μόλις ο επικεφαλής της ανακοίνωσε την σύσταση και λειτουργία μίας ομάδας η οποία θα έχει αποκλειστικό αντικείμενο την εξέλιξη του περιστροφικού (Wankel) κινητήρα με την Mazda να αφήνει να εννοηθεί, χωρίς να επιβεβαιώνει ρητά όμως, ότι θέλει να περάσει στην παραγωγή το Iconic SP concept ως ένα αμιγώς ηλεκτρικό sports car με τον Wankel να εκτελεί καθήκοντα range-extender. Τώρα, η εταιρία ανακοίνωσε ότι δύο εντυπωσιακές εκδόσεις που πραγματοποίησαν το ντεμπούτο τους στο Tokyo Auto Salon θα λανσαριστούν στην αγορά από την Mazda Spirit Racing.
Είναι λογικό να μην σου λέει τίποτα το συγκεκριμένο όνομα, εκτός κι αν παρακολουθείς στενά τον χώρο των motorsports στην Ιαπωνία καθώς η Mazda Spirit Racing είναι το αγωνιστικό τμήμα της ιαπωνικής μάρκας και ασχολείται κατά κύριο λόγο με την συμμετοχή της στο Super Taikyu Series από το 2021. Επί της ουσίας, η Mazda Spirit Racing θα πάρει την θέση της Mazdaspeed μέσα και έξω από τις πίστες με τα Mazda Spirit Racing RS και Spirit Racing 3 να είναι τα πρώτα δείγματα της δουλειάς των μηχανικών και των σχεδιαστών που απαρτίζουν το τμήμα. Στόχος της Mazda Spirit Racing είναι να εξελίσσει και να λανσάρει πιο σκληροπυρηνικές εκδόσεις υπαρχόντων μοντέλων της Mazda με αναβαθμισμένη ανάρτηση/πλαίσιο και αεροδυναμική χάρη στην τεχνολογία και την τεχνογνωσία που έχει αποκομίσει από το Super Taikyu Series.
Η φιλοσοφία αυτή φαίνεται και στα δύο πρωτότυπα με το MX-5 να εξοπλίζεται με bucket καθίσματα, ένα όμορφο τιμόνι επενδυμένο με Alcantara, νέα εξάτμιση, σύστημα πέδησης της Brembo και μαύρα διακοσμητικά ενώ το πακέτο ολοκληρώνουν οι πανέμορφες ζάντες της Rays. Τις ίδιες ζάντες φοράει και το ειδικό Mazda3 που διαθέτει επίσης ένα ασυνήθιστα μεγάλο splitter, νέα μαρσπιέ, αεροτομή και μεγαλύτερης διαμέτρου απολήξεις της εξάτμισης ενώ δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα φρένα της Brembo και η νέες ρυθμίσεις στην ανάρτηση όπως φαίνεται από την χαμηλότερη απόσταση από το έδαφος. Δυστυχώς, η Mazda και η Mazda Spirit Racing δεν κάνουν λόγο για οποιουδήποτε είδους αναβάθμιση του κινητήριου συνόλου αν και αυτό δεν προκαλεί έκπληξη δεδομένου ότι η ιαπωνική μάρκα ποτέ δεν ήταν υπέρμαχη των υψηλών ιπποδυνάμεων. Ανεξαρτήτως, θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να παρατηρήσουμε πώς θα εξελιχθεί αυτό το εγχείρημα και αν τα προϊόντα που θα κυκλοφορήσουν θα αφορούν μονάχα την αγορά της Ιαπωνίας.