Η Honda ανήκει σε μία μικρή ομάδα εταιριών που πιστεύουν στις δυνατότητες της υδρογονοκίνησης και επενδύουν ενεργά σε αυτήν με τη λογική ότι ακόμα και να μην αποτελεί τώρα μία βιώσιμη εναλλακτική λόγω ελλειπών υποδομών, αυτό θα αλλάξει στο μέλλον και η τεχνολογία θα γίνει ένα ακόμα βέλος μηδενικών εκπομπών ρύπων στην φαρέτρα κινητικότητας των κατασκευαστών. Να θυμίσουμε ότι η Honda λάνσαρε παγκόσμια το FCX Clarity πίσω στο μακρινό 2008 και το ανανέωσε με την δεύτερη γενιά του το 2017 ενώ τώρα προσφέρει μία υδρογονοκίνητη εκδοχή του CR-V τόσο στην εγχώρια αγορά της Ιαπωνίας όσο και στις Η.Π.Α.
Με λίγα λόγια, η Honda εξακολουθεί να πιστεύει στην τεχνολογία, με τον Inoue Katsushi που φέτος κλείνει 40 χρόνια στην ιαπωνική εταιρία από την θέση του προϊσταμένου των προσπαθειών εξηλεκτρισμού της Honda αφού στο παρελθόν έχει ηγηθεί των επιχειρήσεων της στην Ευρώπη και την Κίνα, να αναφέρει ότι “η εποχή των ηλεκτροκίνητων με μπαταρίες έρχεται πρώτη και η επόμενη φάση είναι τα αυτοκίνητα με κυψέλες υδρογόνου”. Το υψηλόβαθμο στέλεχος της Honda συμπλήρωσε ότι η εποχή της υδρογονοκίνησης θα αργήσει, αφήνοντας να εννοηθεί ότι το 2040 είναι σαφώς πιο ρεαλιστικό από το 2030 αλλά στόχος της εταιρίας είναι το 100% των πωλήσεων της να είναι είτε ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες είτε υδρογονοκίνητα μέχρι το 2040. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι ακόμα και η Honda αποφεύγει να δώσει συγκεκριμένα ποσοστά για το μείγμα πωλήσεων της καθώς είναι πρακτικά αδύνατο να προβλέψει κανείς ποια θα είναι η εξέλιξη της αγοράς, των υποδομών ή του κόσμου γενικότερα σε 15-16 χρόνια από τώρα!
Ο Katsushi ανέφερε ότι οι πωλήσεις του Clarity, αναμενόμενα χαμηλές, δεν είναι ενδεικτικές των δυνατοτήτων ή της προοπτικής της τεχνολογίας καθώς το μοντέλο λανσαρίστηκε σε μία εποχή που οι υποδομές ήταν σχεδόν ανύπαρκτες ενώ και το κόστος του ήταν δυσανάλογα υψηλό εξαιτίας της πειραματικής φύσης του. Μην ξεχνάμε ότι ανάλογη ήταν και η ανάγνωση της Toyota στην περίπτωση του Mirai, με τις δύο ιαπωνικές εταιρίες να συμφωνούν ότι σε πρώτη φάση ίσως να είναι πιο ενδεδειγμένη η εφαρμογή της τεχνολογίας στην κατηγορία των επαγγελματικών οχημάτων. Τα επιβατικά θα έρθουν αλλά αργότερα. Γι’ αυτό η Honda συνεργάζεται (και) με την Isuzu για την εξέλιξη ενός υδρογονοκίνητου φορτηγού με όνομα “Giga Fuel Cell” που έχει ξεκινήσει δοκιμές σε δημόσιους δρόμους εδώ και λίγο καιρό με το βλέμμα στο λανσάρισμα του στην αγορά εντός του 2027. Η Honda δουλεύει επίσης με την Mitsubishi και την εταιρία χημικών Tokuyama στην εξέλιξη σταθμών παραγωγής ενέργειας που λειτουργούν με κυψέλες καυσίμων που ανακτήθηκαν από οχήματα – ένα project με στόχο την ελάφρυνση του κόστους για τους καταναλωτές μέσω της εγκατάστασης και της λειτουργίας σταθερών συστημάτων κυψελών καυσίμου που θα συνεισφέρουν στην “απανθράκωση” της ηλεκτρικής ενέργειας.