Το ισχύον σετ κανονισμών έχει καταστήσει το World Endurance Championship γενικότερο και τις 24 ώρες του Le Mans ειδικότερα έναν εξαιρετικά ελκυστικό πόλο έλξης για διάφορους κατασκευαστές. Οι αγώνες αντοχής διανύουν μία δεύτερη (ή τρίτη) χρυσή εποχή και αυτό οφείλεται σχεδόν αποκλειστικά στο γεγονός ότι οι κανονισμοί επιτρέπουν αρκετή ελευθερία ώστε οι κατασκευαστές να μπορούν να επιδείξουν την ταυτότητα τους αλλά και αρκετά χαμηλό κόστος συμμετοχής ώστε να μην πάθουν εγκεφαλικό οι λογιστές ενώ το αποτέλεσμα για τους θεατές είναι ο έντονος ανταγωνισμός και οι εξαιρετικοί αγώνες που περιέχουν άφθονη δράση ανεξαρτήτως διάρκειας. Στην ήδη μακριά λίστα των κατασκευαστών που θα διεκδικήσουν τη νίκη τα επόμενα χρόνια προστίθεται τώρα και η Genesis που ανακοίνωσε το πιο φιλόδοξο αγωνιστικό πρόγραμμα στην ιστορία της με αιχμή του δόρατος το GMR-001!
Το GMR-001 είναι ένα αγωνιστικό που έχει σχεδιαστεί και εξελίσσεται σύμφωνα με τους “Hypercar” κανονισμούς του World Endurance Championship και όπως ανακοινώθηκε από την κορεατική εταιρία, ομάδα πλέον, με όνομα Genesis Magma Racing, θα ακολουθήσει τον δρόμο της LMDh κατηγορία. Αυτό σημαίνει ότι χρησιμοποιεί ένα πλαίσιο από έναν από τέσσερις εγκεκριμένους προμηθευτές, η Genesis επέλεξε το chassis της Oreca και ένα κοινό υβριδικό σύστημα που αποτελείται από μία μπαταρία από την Williams, έναν ηλεκτροκινητήρα της Bosch και την μετάδοση της X-Trac. Η ιπποδύναμη περιορίζεται στους 680 ίππους οι οποίοι περνούν στην πίστα αποκλειστικά από τους τροχούς του πίσω άξονα ενώ το ελάχιστο βάρος είναι 1.030 κιλά. Η θεμελιώδης διαφορά ανάμεσα στην LMDh και την LMH κατηγορία είναι ότι στην δεύτερη οι κατασκευαστές μπορούν να χρησιμοποιήσουν πλαίσιο, υβριδικό σύστημα, θερμικό κινητήρα και αμάξωμα δικής τους σχεδίασης και παραγωγής. Αυτή η ελευθερία μπορεί να τους δίνει υψηλότερες προοπτικές απόδοσης αλλά επίσης κοστίζει πολύ περισσότερο. Μέχρι στιγμής, η διοργανώτρια αρχή έχει αποδείξει ότι μπορεί να κρατήσει τα διάφορα αγωνιστικά στο ίδιο επίπεδο ανταγωνιστικότητας (αν και υπήρξαν αιχμές για τον φετινό αγώνα) με το λεγόμενο Balance of Performance που προσθαφαιρεί ισχύ ή/και βάρος ανάλογα με την δυναμική του κάθε αγωνιστικού.
Επιστρέφοντας στην Genesis, να σημειώσουμε ότι ακόμα δεν έχει ανακοινώσει όλους τους οδηγούς που θα καθίσουν πίσω από τα χειριστήρια του GMR-001 αλλά έκανε την αρχή με δύο πολύ ηχηρά ονόματα: ο πρώτος δεν είναι άλλος από τον 3 φορές νικητή του Le Mans, Andre Lotterer που θα προσφέρει όχι μόνο τρομερή συνέπεια και ταχύτητα αλλά και εμπειρία και ο δεύτερος είναι ο πρωταθλητής του IMSA GTP του 2023 στην άλλη όχθη του Ατλαντικού, Pipo Derrani που αποχώρησε πέρυσι από την ομάδα του. Την ηγεσία του φιλόδοξου project έχει αναλάβει ο Cyril Abiteboul που έτρεχε για πολλά χρόνια το πρόγραμμα της Renault στην F1 και οδήγησε την ομάδα της Hyundai και τον Thierry Neuville στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών στο WRC εκτελώντας παράλληλα χρέη προέδρου στην Hyundai Motorsport.
Για να προετοιμαστεί κατάλληλα για την τεράστια πρόκληση που έχει μπροστά της από το 2026 η Genesis θα συνεργαστεί με την IDEC Sport για μία συμμετοχή στην κατηγορία LMP2 στο European Le Mans Series την ερχόμενη σεζόν, με μία πολλά υποσχόμενη ομάδα οδηγών που περιλαμβάνει τον Logan Sargeant, την Jamie Chadwick και τον 19χρονο Mathys Jaubert. Ως βάση όχι μόνο για την επερχόμενη σεζόν στο ELMS αλλά και για την προσεχή συμμετοχής της στο World Endurance Championship, η Genesis Magma Racing θα εγκατασταθεί σε μία μόνιμη στρατηγική βάση στο Circuit Paul Ricard εκμεταλλευόμενη την μικρή απόσταση της πίστας τόσο από την Oreca Motorsport όσο και από την IDEC Sport. Ανυπομονούμε να δούμε το GMR-001 στην πίστα!