Η BYD στην κορυφή του ηλεκτρικού βουνού!

Η BYD στην κορυφή του ηλεκτρικού βουνού!

Θέλεις να σου δώσω όχι έναν, αλλά δύο λόγους για τους οποίους το status quo της βιομηχανίας αυτοκινήτου ανησυχεί; Ο πρώτος είναι η Tesla, γνωστή πλέον όλα αυτά τα χρόνια, η οποία όμως σε αντίθεση με λίγο καιρό πριν πετυχαίνει τους στόχους και το 2023 κατάφερε να πουλήσει περί τα 1.8 εκατομμύρια αυτοκίνητα – αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα να τονίσω. Δεδομένου ότι τώρα πετυχαίνει τους στόχους της, έχει λύσει σε μεγάλο βαθμό τα προβλήματα που αντιμετώπιζε στην παραγωγή και εισέρχεται σε μία τρομερά μεγάλη και επικερδή κατηγορία όπως αυτήν των pickups (βλ. Cybertruck) οι παραδοσιακοί κατασκευαστές έχουν κάθε λόγο να παρακολουθούν από κοντά την πορεία της νεοσύστατης αμερικανικής εταιρίας, όχι μόνο στην εγχώρια αγορά αλλά και την Ευρώπη και την Κίνα.

Ο δεύτερος, είναι η BYD που χωρίς πολλές τυμπανοκρουσίες κατάφερε να στρογγυλοκαθίσει στην κορυφή της λίστας με τους κατασκευαστές με τις περισσότερες πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο το τελευταίο τρίμηνο του 2023, ξεπερνώντας ακόμα και την Tesla. Η BYD τερμάτισε πρώτη σε αυτή την άτυπη κούρσα προσφέροντας ευρεία γκάμα (μην ξεχνάμε ότι η Tesla μπορεί να έχει 4 μοντέλα αλλά ο κύριος όγκος των πωλήσεων της προέρχεται από 2) προσιτών μοντέλων σε μία από τις μεγαλύτερες αγορές του κόσμου. Ακόμα και αν δεν έχει διεισδύσει επαρκώς στην Ευρώπη, ακόμα και αν δεν υπάρχει στην άλλη όχθη του Ατλαντικού, η BYD κυριαρχεί στην Κίνα εκμεταλλευόμενη και τις επιθετικές πολιτικές της κυβέρνησης όσον αφορά στα “οχήματα νέας ενέργειας” όπως τα αμιγώς ηλεκτρικά, τα plug-in υβριδικά και τα υδρογονοκίνητα και δεν θα αργήσει να προβληματίσει όχι μόνο τους παραδοσιακούς Ευρωπαίους και Αμερικανούς κατασκευαστές αλλά ακόμα και την Tesla που θέλει για το 2024 να ανεβάσει τον πήχη στα 2.2 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

Αξίζει να σημειώσουμε δε, ότι για ολόκληρο το 2023 η BYD πούλησε περισσότερα από 3 εκατομμύρια οχήματα “νέας ενέργειας” εκ των οποίων η ίδια δηλώνει πως σχεδόν 1.6 εκατομμύρια οχήματα αφορούν αμιγώς ηλεκτρικά. Πρόκειται για μία εταιρία που ιδρύθηκε το 1995 και έφτιαξε το όνομα της κατασκευάζοντας επαναφορτιζόμενες μπαταρίες. Αυτές ακριβώς οι ρίζες, η τεχνολογία και η τεχνογνωσία που έχει αναπτύξει για το ακριβότερο εξάρτημα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι που την κάνουν σήμερα ανταγωνιστική και όχι μόνο από την οπτική του κόστους… Χαρακτηριστικό του στρατηγικού πλεονεκτήματος που διατηρεί η BYD έναντι του ανταγωνισμού που σε μεγάλο βαθμό στηρίζεται σε προμηθευτές για τις μπαταρίες των δικών του μοντέλων, είναι ότι τον Δεκέμβριο μόνο, η BYD αύξησε τις πωλήσεις της κατά 70%. Και οι παραδοσιακοί κατασκευαστές πρέπει να ανταγωνιστούν αυτές τις επιδόσεις αλλά και την στήριξη που απολαμβάνουν εταιρίες σαν την BYD από την κινεζική κυβέρνηση – κάτι που καλώς ή κακώς δεν ενδιαφέρει ιδιαίτερα τον τελικό καταναλωτή.

Prev Post Η LG φέρνει νέες τεχνολογίες στο Consumer Electronics Show
Next Post Voge CU525 – Ταξιδιάρα ψυχή…
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook