Η αυλαία πέφτει τον Νοέμβριο για το Ford Focus.

Η αυλαία πέφτει τον Νοέμβριο για το Ford Focus.

Ανήκω στη γενιά που όταν παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του Ford Focus, όταν έσπασε το καλούπι και τάραξε τα νερά του ευρωπαϊκού C-segment για την ακρίβεια, είχα αρχίσει να εμβαθύνω στο πάθος που λέγεται αυτοκίνητο. Μεγάλωσα χαζεύοντας τις γωνίες του, τα “υπογραμμισμένα” φτερά του και το εκκεντρικό αλλά τρομερά ακριβές τιμόνι του και λίγο αργότερα, ήρθε το πρώτο “RS” με τον δίλιτρο turbo κινητήρα, το φαρδύ bodykit, τα αμορτισέρ της Sachs και τις ζάντες της O.Z. Racing που έκρυβαν τα δισκόφρενα της Brembo. “Έγινα” Ford με τις εικόνες του Colin McRae και του Carlos Sainz του πρεσβύτερου να ωθούν το Focus WRC στα όρια του και πολλές φορές πέρα από αυτά. Το πρώτο Focus ήταν μεγάλη υπόθεση και έθεσε την σκηνή για όλα αυτά που θα ακολουθούσαν όμως κάτι λιγότερο από 30 χρόνια μετά, η αυλαία πέφτει σε αυτή τη σκηνή και το εμβληματικό hatchback βγαίνει για το τελευταίο χειροκρότημα καθώς η Ford ανακοίνωσε ότι τον ερχόμενο Νοέμβριο διακόπτεται η παραγωγή του.

Γνωρίζαμε ότι το τέλος πλησιάζει για το Ford Focus. Ήταν ο… τελευταίος των Μοϊκανών με το Ka να έχει χαιρετήσει εδώ και καιρό και το Fiesta λίγο αργότερα. Το Focus είναι ένα από τα τελευταία μη-SUV στην ευρωπαϊκή γκάμα της αμερικανικής εταιρίας μαζί με τα επαγγελματικά της και την Mustang αλλά η αλήθεια είναι ότι οι αγοραστικές συνήθειες του καταναλωτικού κοινού έχουν αλλάξει τόσο που δεν έχει νόημα να παραμείνει στην αγορά για πολύ ακόμα. Το έχει ξεπεράσει ο ανταγωνισμός κυρίως τεχνολογικά και αυτό είναι κρίμα γιατί το μεσαίο hatchback της Ford προσφέρει μία διαφορετική εμπειρία από αυτήν των υπόλοιπων μοντέλων όντας πιο οδηγοκεντρικό και… ανθρωποκεντρικό! Επίσης, δεν έχει νόημα για την εταιρία να επενδύσει στην εξέλιξη μίας νέας, πιο σύγχρονης γενιάς σε μία κατηγορία που θεωρεί ότι πνέει τα λοίσθια οπότε δεν θα έχει ποτέ την ευκαιρία να αποσβέσει την επένδυση της.

Αυτό έχει ιδιαίτερα βαρύνουσα σημασία αυτή την εποχή που οι προσπάθειες όλων των εταιριών συμπεριλαμβανομένης της Ford βεβαίως, έχουν στραφεί στην ηλεκτροκίνηση και ειδικότερα στην περίπτωση της αμερικανικής μάρκας, στα SUV. Κλείνοντας να σημειώσουμε ότι κάθε γενιά του Ford Focus κατασκευαζόταν στο εργοστάσιο της στο Saarlouis της Γερμανίας, μία μονάδα με τρομερή ιστορία καθώς εκεί κατασκευαζόταν και το Escort και άλλα τεράστια ονόματα του “Μπλε Οβάλ”, με την εταιρία να αναφέρει ότι το εργοστάσιο θα εκσυγχρονιστεί και θα αναμορφωθεί με σκοπό να χρησιμοποιηθεί ξανά στο μέλλον αλλά χωρίς να παρέχει επιπλέον πληροφορίες σχετικά. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε αποχαιρετώντας το Focus είναι να περιμένουμε για να δούμε τι άλλο σκοπεύει να κάνει η Ford για τις μικρές και μεσαίες κατηγορίες αφού το Puma, όσο ικανό και να είναι, δεν μπορεί να σηκώσει μόνο του βάρος μίας ολόκληρης εταιρίας…

Prev Post BYD – Μαζί με την DJI παρουσιάζουν το πρώτο παγκοσμίως ενσωματωμένο σύστημα drone για αυτοκίνητα
Next Post Η Cadillac πήρε το πράσινο φως! Στην F1 από το 2026!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook