Νέο Ηyundai Kona – Tόλμησε σε όλους τους τομείς

Νέο Ηyundai Kona – Tόλμησε σε όλους τους τομείς

Η έλευση των ηλεκτρικών μοντέλων, ώθησε τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε μία αλλαγή του τρόπου σκέψης, σε ότι έχει να κάνει με την σχεδίαση και την εμφάνιση των αυτοκινήτων. Το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα του γεγονότος αυτού, είναι η νέα ολοκαίνουρια, δεύτερη γενιά του Hyundai Kona. Αυτό διότι πρώτα σχεδιάστηκε ως ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο και στη συνέχεια δημιουργήθηκαν οι εκδόσεις με θερμικούς κινητήρες. Βεβαίως αυτό ελοχεύει και πολλούς κινδύνους, οι οποίοι ωστόσο ξεπεράστηκαν, κρίνοντας βέβαια από το τελικό αισθητικό αποτέλεσμα. Ένα αποτέλεσμα και μία σχεδιαστή εικόνα η οποία αν μη τί άλλο είναι άκρως εντυπωσιακή από όποια πλευρά και αν κοιτάξετε το νέο SUV των Κορεατών.

Ωστόσο ο σχεδιαστικός, δεν ήταν ο μοναδικό τομέας στον οποίο η Hyundai τόλμησε, καθώς το νέο Kona μπορεί και «πατάει» ανάμεσα σε δύο κατηγορίες, αυτή των B και αυτή των C SUV και μάλιστα όπως φαίνεται η ισορροπία που κρατάει είναι εξαιρετική αφενός, αφήνει χώρο και πεδίο δράση παράλληλα τόσο στο Bayon όσο βεβαίως και στο Tucson, χωρίς να δημιουργεί τάσεις και φόβο «κανιβαλισμού». Εμείς είχαμε την ευκαιρία να το δούμε από κοντά και φυσικά να το οδηγήσουμε, σαν τις δια ζώσης παρουσιάσεις δεν έχει τελεία και παύλα, κατά τη διάρκεια της πανελλήνιας παρουσίασής του, οπότε πάμε να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή και με την σειρά.

Ξεχωρίζει σχεδιαστικά

Από την πρώτη φορά που θα αντικρίσετε το νέο Kona, θα αντιληφθείτε  αμέσως πως οι δημιουργοί του ήθελαν να προσφέρουν ένα αυτοκίνητο που θα ξεχωρίζει και θα εντυπωσιάζει. Η φουτουριστική του εικόνα είναι παρούσα τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος, με την αεροδυναμική του να είναι ιδιαιτέρως προσεγμένη (0.27 ο συντελεστής οπισθέλκουσας) και τις καμπύλες να παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Στο εμπρός μέρος η λεπτή φωτεινή μπάρα κατά μήκος του καπό, και τα κάθετα τοποθετημένα φώτα στις άκρες του αμαξώματος είναι τα βασικά του χαρακτηριστικά. Αντίστοιχη «μπάρα» υπάρχει και στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου και στην ηλεκτρική έκδοση έχει μοτίβο παραμετρικών εικονοστοιχείων.

Και μπορεί οι καμπύλες να είναι παντού, οι θόλοι των τροχών ωστόσο είναι τετραγωνισμένοι, ενώ πολύ έντονο είναι και το ευμεγέθες λογότυπο της Hyundai στο εμπρός μέρος. Πολύ σημαντικό είναι το γεγονός πως οι διαστάσεις του Kona αυξήθηκαν σημαντικά, καθώς το μήκος κέρδισε 14.5 πόντους, το πλάτος 2,5 εκατοστά και το ύψος 0,5 ενώ το μεταξόνιο αυξήθηκε κατά έξη ολόκληρα εκατοστά. Στη πράξη αυτό εκτός από τους μεγαλύτερους χώρους στο εσωτερικό, σημαίνει πως πλέον βρίσκεται πιο κοντά στα C SUV καθώς είναι το μεγαλύτερο και με διαφορά από τα B SUV. Eπίσης θα πρέπει να σημειώσουμε πως η παλέτα για το αμάξωμα περιλαμβάνει 11 συνολικά αποχρώσεις, ενώ προαιρετική είναι η διχρωμία με μαύρη οροφή.

Εντελώς διαφορετικό και εσωτερικά

Σοφά και ορθά πράττοντας, οι άνθρωποι της Hyundai διαφοροποίησαν πλήρως και το εσωτερικό του νέου Kona, λαμβάνοντας παράλληλα πολύ σοβαρά υπόψιν τους τα μυνήματα που λένε ναι μεν οθόνες, αλλά οι βασικές λειτουργίες να γίνονται εύκολα και απλά με φυσικούς διακόπτες. Πιο συγκεκριμένα υπάρχουν δυο οθόνες 12,3 ιντσών που εφάπτονται, για το ψηφιακό πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων. Ο λεβιές ταχυτήτων shift-by-wire έχει μετακομίσει πίσω από το τιμόνι, απελευθερώνοντας πράγματι αρκετό αποθηκευτικό χώρο στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Νέας σχεδίασης είναι και το τριάκτινο τιμόνι στο οποίο πλέον δεν τοποθετείται το έμβλημα της Hyundai, αλλά τέσσερις κουκκίδες που στον Κώδικα Μορς μεταφράζομαι στο γράμμα H.

Οι λειτουργίες ωστόσο του ηχοσυστήματος και του κλιματισμού, γίνονται από φυσικούς διακόπτες, κάτι που εκτός από ευκολία και εργονομία, αυξάνει σημαντικά και την ασφάλεια, καθώς ο οδηγός δεν παίρνει για ώρα το βλέμμα και τη σκέψη του από τον δρόμο. Τα υλικά αν και σκληρά στην αφή, έχουν στιβαρή συναρμογή, ενώ ο ατμοσφαιρικός κρυφός φωτισμός προσφέρει 64 διαφορετικές χρωματικές επιλογές. Στον τομέα των προσφερόμενων χώρων η κατάσταση είναι ακόμη πιο άνετη σε σχέση με τον προκάτοχό του καθώς για τους πίσω επιβάτες προστέθηκαν 7.7 εκατοστά για τα πόδια τους, ενώ και ο χώρος των αποσκευών αυξήθηκε κατά 92 λίτρα, φτάνοντας πλέον τα 466, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων (40:20:40) εκτοξεύεται στα 1300 λίτρα.

Σε ότι έχει να κάνει με τα συστήματα ασφαλείας, το νέο Κona, όπως είναι φυσιολογικό διαθέτει όλα τα συστήματα ασφαλείας SmartSense της Hyundai, συμπεριλαμβανομένης της αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2, της υποβοήθησης αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης (FCA), της οθόνης προβολής τυφλού σημείου (BVM), της απομακρυσμένης έξυπνης υποβοήθησης στάθμευσης (RSPA) και της παρακολούθησης κατάστασης οδηγού (DSM).

Υβριδικό και βενζίνης με πολλές εκδόσεις

Το νέο Kona είναι διαθέσιμο ως φουλ υβριδικό και με κινητήρες βενζίνης, ενώ αργότερα, τον Σεπτέμβριο θα έρθει και η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του. Δυστυχώς πλέον δεν υπάρχει έκδοση με μηχανικό σύνολο πετρελαίου.  Η αρχή γίνεται με  τον βενζινοκινητήρα του ενός λίτρου απόδοσης 120 ίππων σε συνδυασμό με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και μηχανικό 6αρι κιβώτιο ταχυτήτων. O ίδιος βενζινοκινητήρας διατίθεται και χωρίς το ήπιο υβριδικό σύστημα με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Συνεχίζουμε με τον ισχυρότερο βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων, απόδοσης 198 ίππων με μηχανικό 6αρι κιβώτιο και προαιρετικά με αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων και δυνατότητα τετρακίνησης.

Οι πρώτες οδηγικές μας εντυπώσεις

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την υβριδική εκδοχή του μοντέλου με τους 141 ίππους που συνδυάζει έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1.6 λίτρων με έναν ηλεκτροκινητήρα. Πολύ σημαντικό το γεγονός πως το κιβώτιο δεν είναι CVT αλλά DCT, άρα δεν υπάρχει θόρυβος και ενόχληση για οδηγό και επιβάτες. Το full hybridKona συνδυάζονταν με τη σπορτίφ έκδοση N Line που προσδίδει πιο δυναμική αμφίεση με μαύρο χρώμα για τους πλευρικούς καθρέπτες και την αεροτομή, προαιρετικά μαύρη οροφή, πιο επιθετικούς σχεδιαστικά προφυλακτήρες, διπλές εξατμίσεις και τονισμένα σπόιλερ.

Τα 0-100 χλμ./ώρα σε 11,2’’ και η τελική ταχύτητα των 165 χλμ./ώρα, προφανώς και δεν είναι το ζητούμενο σε μία υβριδική έκδοση, καθώς όποιος θέλει επιδόσεις μπορεί να επιλέξει την έκδοση με τους 198 ίππους. Αντίθετα το ζητούμενο είναι η οικονομία και οι πρώτες εντυπώσεις από εκεί, είναι πως τα καταφέρνει πολύ καλά. Θα περιμένουμε ωστόσο μέχρι να κάνουμε τη πλήρη δοκιμή του αυτοκινήτου ώστε να έχουμε μία πιο ολοκληρωμένη εικόνα σε αυτόν τον τομέα. Πολύ καλή εικόνα όμως σχηματίσαμε ήδη για την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω, που απορροφά αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες, αν και δε χαρακτηρίζεται μαλακή, συμβάλει στην αρκετά καλή ποιότητα κύλισης και στις συγκρατημένες κλίσεις στις στροφές. Συνολικά ο τρόπος που το αυτοκίνητο στέκεται στο δρόμο, εμπνέει εμπιστοσύνη και ασφάλεια, ακόμη και αν ο οδηγός ξεχάσει πως οδηγεί ένα SUV. Tέλος οι τιμές για το νέο Hyundai Kona διαμορφώνονται ως εξής:

Prev Post Ford – Βοηθάει και στην ανάρρωση ασθενών
Next Post Ξεκίνησαν οι πωλήσεις της Zeekr στην Ευρώπη
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook