Hyundai Kona 1.0 120 PS 6MT 48V – Συνολικά ολοκληρωμένο

Hyundai Kona 1.0 120 PS 6MT 48V – Συνολικά ολοκληρωμένο

Όταν η Hyundai αποφάσισε να δημιουργήσει και να παρουσιάσει τη δεύτερη γενιά του Kona, ήταν προφανές ότι μπροστά της είχε μία δύσκολη υπόθεση. Αφενός διότι το νέο μοντέλο έπρεπε συνεχίσει την εξαιρετική εμπορική πορεία και τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην εξόχως ανταγωνιστική κατηγορία των B SUV, αφετέρου διότι έπρεπε από την αρχή να διαθέτει μία πλήρη γκάμα εκδόσεων και κινητήρων. Και όπως φαίνεται οι Κορεάτες όχι απλώς πέτυχαν και τους δύο αυτούς στόχους, αλλά τους ξεπέρασαν κιόλας. Αυτό διότι η δεύτερη γενιά του Hyundai  Kona προσφέρει ένα από τα πιο ολοκληρωμένα σύνολα στην κατηγορία B-SUV, εξαιτίας και της μεγάλης γκάμας συστημάτων μετάδοσης κίνησης, καθώς αυτή περιλαμβάνει από τις εκδόσεις EV, τις πλήρως υβριδικές, αυτές με κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθώς και τις σπορ εκδόσεις N Line.

hyundai kona plaino

Αφετέρου έχει ήδη καταφέρει να διαγράψει μία εξαιρετική εμπορική πορεία, ενώ κάθε άλλο παρά τυχαία ήταν η ανακήρυξή του ως «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2024 ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ». Σε αυτό το πλαίσιο, στα χέρια μας βρέθηκε η πιο ισορροπημένη από όλες τις απόψεις έκδοσεις, αυτή με τον χιλιάρι κινητήρας βενζίνης που αποδίδει 120 ίππους και διαθέτει και ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Μαζί του κάναμε πάνω από 1000 χιλιόμετρα σε κάθε συνθήκη και σχηματίσαμε μία πλήρη εικόνα την οποία θα σας αναλύσουμε στη συνέχεια.

hyundai kona piso

Με εντελώς νέα σχεδίαση

Σε μια εντελώς αντισυμβατική κίνηση, η Hyundai εξέλιξε τη δεύτερη γενιά του Kona αρχικά ως ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και στη συνέχεια ως θερμικό. Εκ του αποτελέσματος μπορούμε να πούμε πως αυτό είχε ευεργετικές επιπτώσεις στην εικόνα του αυτοκινήτου, η οποία δεν είναι απλώς φρέσκια αλλά ξεχωρίζει και διαφοροποιείται με πολύ έντονο τρόπο. Σοφά τοποθετημένο, σε ότι έχει να κάνει με τις διαστάσεις του, ανάμεσα από τα Tucson και Bayon, είναι σε θέση να κεντρίσει το ενδιαφέρον τόσο από την μικρότερη όσο, κυρίως, από την μεγαλύτερη κατηγορία. Εξάλλου για αυτό το λόγο έχει μεγαλώσει σχεδόν σε όλες του τις διαστάσεις με αποτέλεσμα να είναι μακρύτερο κατά 17,5 εκατοστά από το προηγούμενο μοντέλο και να φτάνει συνολικά τα 4,355 μέτρα, με μεταξόνιο στα 2,660 μέτρα το οποίο είναι αυξημένο κατά 6 εκατοστά, Το πλάτος του είναι στα 1,825 μέτρα το οποίο είναι 2,5 εκατοστά μεγαλύτερο και το ύψος κατά 2 εκατοστά φτάνοντας συνολικά τα 1,575 μέτρα.

hyundai kona empros fota

Ικανοποιητική είναι και η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος που φτάνει τα 16 εκατοστά. Ακόμη και αν δεν κινείστε εκτός δρόμου, είναι μια σεβαστή απόσταση για όσους αποφασίσετε να πατήσετε και λίγο χώμα, αρκεί να θυμάστε πάντα πως πρόκειται για ένα δικίνητο αυτοκίνητο.  Όσον αφορά στο σχεδιαστικό μέρος το νέο Kona είναι ένα ελκυστικό και αρκετά φουτουριστικό SUV με προχωρημένη σχεδίαση που γίνεται ακόμη πιο έντονη από τις λεπτές ρίγες μπροστά και πίσω και τα άνω σλιμ φωτιστικά σώματα. Το αμάξωμα έχει πολλές ακμές και γωνίες έτσι ώστε να καταφέρνει να μην περνά από πουθενά απαρατήρητο. Ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι τη νύχτα, ειδικά στο πίσω μέρος του με την ενιαία γραμμή του φωτιστικού σώματος, που του χαρίζει μία ιδιαίτερη εικόνα.

hyundai kona piso fota

Xώροι και νέα σχεδίαση στο εσωτερικό

Και αν η εξωτερική εικόνα άλλαξε σημαντικά, η εσωτερική στο νέο Kona δεν έχει απολύτως καμία σχέση με το προηγούμενο μοντέλο τόσο σχεδιαστικά όσο και ποιοτικά αλλά και σε ότι έχει να κάνει με τους διαθέσιμους χώρους και βεβαίως την τεχνολογία. Μπαίνοντας λοιπόν στην καμπίνα, το πρώτο πράγμα που βλέπεις είναι το ενιαίο κυρτό ψηφιακό πάνελ με τις δύο οθόνες, από 12,3 ίντσες η καθεμία στην έκδοση της δοκιμής μας, να κεντρίζει και να δίνει άμεσα το στίγμα των προθέσεων του νέου μοντέλου. Η high-tech αίσθηση συμπληρώνεται από τα πολύ καλά γραφικά αλλά και από την αμεσότητα απόκρισης στις εντολές του οδηγού. Πέραν όμως από την εμφάνιση και τις δυνατότητες παραμετροποίησης στον πληρέστατο ψηφιακό πίνακα οργάνων, το infotainment έχει εύκολο στη λειτουργία του μενού, άμεση απόκριση στις εντολές αφής, πολλές επιλογές συνδεσιμότητας και δυνατότητα ασύρματων ενημερώσεων λογισμικού.

hyundai kona tamplo

Στα θετικά,  χωρίς αμφιβολία, και το γεγονός πως η ψηφιοποίηση δεν οδήγησε στον αφανισμό τον φυσικών διακοπτών που θα λειτουργούσε αρνητικά για την εργονομία. Έτσι, πέρα από τους πρακτικούς διακόπτες στο τιμόνι, ένα πάνελ διακοπτών κάτω από την οθόνη του infotainment προσφέρει άμεση πρόσβαση σε διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου. Παραδοσιακός είναι και ο χειρισμός του αυτόματου διζωνικού κλιματισμού από κάτω. Οι ποτηροθήκες και οι θήκες στην κεντρική κονσόλα ολοκληρώνουν την υψηλή πρακτικότητα της καμπίνας. Συγκριτικά με το παρελθόν, αυτή η τελευταία είναι σημαντικά αναβαθμισμένη και σε ποιότητα. Με τα πλαστικά στο σύνολο αυτής να είναι ποιοτικά και με προσεγμένη κατασκευή.

hyundai kona empros kathismata

Σε τεχνολογικό επίπεδο, την πολύ καλή εικόνα ολοκληρώνουν τα ADAS που προσφέρονται υπό τη σκέπη του Hyundai SmartSense. Οδηγικά βοηθήματα που ξεπερνούν τα 20 στον αριθμό ήδη από τη βασική έκδοση Premium της ελληνικής αγοράς. Η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων της δεύτερης γενιάς του Hyundai Kona είχε ευεργετικές επιπτώσεις και στους διαθέσιμους χώρους στο εσωτερικό. Οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους πολύ αέρα για το κεφάλι και τα πόδια, ενώ σημαντικά μεγαλύτερο είναι και το εσωτερικό πλάτος, τονίζοντας την ευρυχωρία της καμπίνας και διευκολύνοντας παράλληλα τη φιλοξενία του τρίτου επιβάτη με μεγαλύτερη άνεση. Τα 466 λίτρα του χώρου των αποσκευών είναι ένα άκρως ικανοποιητικό νούμερο, ενώ με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων, αυτός μπορεί να φτάσει τα 1300 λίτρα.

hyundai kona piso kathismata

Ικανός και αποτελεσματικός στη πράξη

O λόγος για το τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο βενζίνης των 1000 κυβικών το οποίο αποδίδει 120 ίππους και 200 Nm ροπής. Συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων με μικρές διαδρομές και ωραίο κούμπωμα, και με την κλιμάκωση να αναδεικνύει το θετικό τράβηγμα και τις αρετές του κινητήρα. Επίσης υπάρχει και μικροϋβριδική υποβοήθηση 48V η οποία περιλαμβάνει μια μπαταρία 0,46 kWh και ένα ηλεκτρικό μοτέρ 14 PS που δίνει  ένταση στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις και βοηθάει σε χαμηλότερη κατανάλωση και λιγότερους ρύπους. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κάναμε το ταξίδι Αθήνα – Θεσσαλονίκη ενώ κινηθήκαμε αρκετά και σε αστικό περιβάλλον, χωρίς να λείψει και η αίσθηση από επαρχιακά κλειστά κομμάτια. Εντός πόλης το Kona κινείται απροβλημάτιστα καθώς είναι ιδιαίτερα ευέλικτο και ευκολοδήγητο. Στο ταξίδι στην εθνική οδό η πολύ καλή ηχομόνωση συμβάλλει στο να ξεχνάς ότι κάτω από το καπό στεγάζεται ένα 3κύλινδρο μοτέρ, ενώ και όλοι οι αεροδυναμικοί ή οι θόρυβοι κύλισης, φιλτράρονται με περισσή ευκολία.

hyundai kona kinitiras

Τα 120 άλογα κινούν απροβλημάτιστα το Kona ακόμη και σε ορεινούς επαρχιακούς δρόμους ενώ ακόμη και με πλήρες φορτίο οι επιδόσεις είναι μια χαρά. Ειδικότερα στο πρόγραμμα Sport το μοτέρ αποκτά μία ακόμη πιο έντονη σπιρτάδα, ενώ σε καμία περίπτωση δε γίνεται αντιληπτή η εμπλοκή της 48βολτης υβριδικής υποβοήθησης. Στην πόλη η κατανάλωση βρέθηκε στη περιοχή των 8+ λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα και στο ταξίδι με σβέλτο ρυθμό, στα 7 λτ./100 χλμ με τη μέση τιμή να βρίσκεται τελικά στα 7.8 λτ./100 χλμ.

hyundai kona zanta

Στο τομέα της οδικής συμπεριφοράς η ανάρτηση κάνει μια χαρά τη δουλειά της και αποσβένει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος παρά την ύπαρξη του κλασικού ημιάκαμπτου στο πίσω άξονα, ο οποίος θα αντιδράσει στις πολύ έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες  κάπως ξερά. Παράλληλα είναι  και σφιχτή όσο χρειάζεται ώστε το Kona να μην παίρνει μεγάλες κλίσεις στις στροφές και να έχει μία προβλέψιμη και ουδέτερη οδική συμπεριφορά στο όριο. Το τιμόνι προσφέρει εξαιρετική πληροφόρηση, ο επιλογέας ταχυτήτων «κουμπώνει» πρόθυμα στις θέσεις του, ενώ τα φρένα είναι θετικά σε αίσθηση και αποτελεσματικότητα.

hyundai kona port mpagkaz

Ένα σημείο που θέλουμε να σταθούμε είναι πως στην εθνική οδό όταν σε κάποιο σημείο λόγω έργων που υπήρχαν σε εξέλιξη, η σήμανση μας έβαλε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, το αυτοκίνητο αναγνώρισε ότι κινούμασταν λάθος και μας ενημέρωσε μέσω φωνητικής εντολής «κινείστε στη λάθος κατεύθυνση του δρόμου, αλλάξτε κατεύθυνση». Το Hyundai Kona με τον 1000άρι κινητήρα και το μηχανικό κιβώτιο ξεκινάει στην έκδοση Premium από τις 23.990 ευρώ, η μεσαία Distinctive έκδοση της δοκιμής μας έχει 25.990 ευρώ και η N-Line φτάνει τις 27.790 ευρώ.  Αν σκεφτείτε που έχουν φτάσει οι τιμές των νέων μοντέλων, δυστυχώς,   το Kona είναι μία εξαιρετικά συμφέρουσα επιλογή που τα κάνει όλα καλά και διαθέτει και ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού.

hyundai kona bradi

 

Prev Post Η Toyota πειραματίζεται με ένα υδρογονοκίνητο Hilux
Next Post Η Ford Mustang GTD ξεκλειδώνει με τα προαιρετικά πακέτα της!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook