Εάν πρίν από μερικά, λίγα μόλις χρόνια, μας έλεγε κάποιος πως θα βρισκόμασταν πίσω από τιμόνι μίας γρήγορης και άκρως απολαυστικής, οδηγικά και όχι μόνο, έκδοσης ενός Hyundai, το οποίο μάλιστα αποτελεί πλέον και ένα μέλος μίας πλήρους γκάμας ανάλογων εκδόσεων, τότε πραγματικά θα τον θεωρούσαμε τρελό. Και όμως αυτή η μέρα έχει φτάσει και η Hyundai διανύει κυριολεκτικά τη πιο δραστήρια και παραγωγική περίοδο της ζωής της. Από τη μία επενδύει και εξελίσσει συνεχώς τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα της σειράς Ioniq, θα δούμε και θα οδηγήσουμε το Ioniq 5 μέχρι το καλοκαίρι, από την άλλη συνεχίζει να αντικαθιστά τα υπάρχοντα μοντέλα με νέες εξαιρετικές προτάσεις. Το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το νέο Tucson το «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2022 ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ» ενώ πολύ σύντομα, αρχές καλοκαιριού όπως μαθαίνουμε, το νέο Santa Fe αναμένεται να είναι ένα ακόμη success story.
Και σε όλα τα παραπάνω η Κορεάτικη μάρκα όχι μόνο δεν ξεχνάει τί σημαίνει οδηγική χαρά και ευχαρίστηση, αλλά αντίθετα διευρύνει με εντυπωσιακό τρόπο τη γκάμα των N μοντέλων της. Από εκεί που είχε μονάδικο εκπρόσωπο το i30N, πρόσθεσε την N έκδοση του Kona, καθώς και την N εκδοχή του i20 που αποτελεί και το θέμα της συγκεκριμένης δοκιμής. Ενός μοντέλου το οποίο χωρίς να ζητάει μία περιουσία, είναι σε θέση να μαγνητίσει το μάτι, να μαγέψει τις αισθήσεις και να προσφέρει χαρά και απόλαυση κατά την οδήγηση. Στοιχεία που μπορεί τα τελευταία δέκα και παραπάνω χρόνια να έχουμε αφήσει στην άκρη, ποτέ όμως δεν τα ξεχάσαμε, όπως διαπιστώσαμε από τις αντιδράσεις των περαστικών στη θέα του i20 N.
Μαγνητίζει τα βλέμματα
Ξεκινώντας λοιπόν από τη σχεδίαση, το νέο i20 N είναι πραγματικά πανέμορφο και πολύ δυναμικό. Στο εμπρός μέρος του χαμηλότερου κατά 10 χιλιοστά αμαξώματος κυριαρχούν η μεγαλύτερη γρίλια που στόχο έχει την ενίσχυση της ροής αέρα προς τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, καθώς και η πιο επιθετική σχεδίαση του προφυλακτήρα με τις χαρακτηριστικές κόκκινες πινελιές στο σπόιλερ. Και αν το εμπρός μέρος είναι δυναμικό, το πίσω είναι ακόμη πιο εντυπωσιακό εξαιτίας της μεγάλης αεροτομής, η οποία είναι εμπνευσμένη, από το αγωνιστικό μοντέλο. Φυσικά ο ενσωματωμένος στον προφυλακτήρα διαχύτης και οι απολήξεις της εξάτμισης, συμπληρώνουν την εικόνα.
Από εκεί και πέρα, το αυτοκίνητο πατά σε 18άρες ζάντες με νέα σχεδίαση και ελαστικά Pirelli P-Zero που και αυτά έχουν εξελιχθεί ειδικά για το μοντέλο. Συνολικά οι δημιουργοί του κατάφεραν να του δώσουν μία επιθετική και εντυπωσιακή εικόνα, η οποία πραγματικά δεν άφηνε κανέναν περαστικό ανεπηρέαστο. Από μικρά παιδία και εφήβους, μέχρις ανθρώπους μεγάλης ηλικίας, άντρες και γυναίκες, γυρνούσαν το βλέμμα τους να κοιτάξουν περί τίνος ακριβώς πρόκειται, ενώ οι γνώστες και οι υποψιασμένοι στα φανάρια δεν έχαναν την ευκαιρία για ερωτήσεις σχετικά με το ποιόν του.
Ανάλογο εσωτερικό
Και βέβαια όταν πρόκειται για μία ειδική έκδοση, όπως είναι λογικό και αναμενόμενο και η καμπίνα των επιβατών έχει δεχθεί τις ανάλογες επεμβάσεις. Έτσι λοιπόν στο εσωτερικό τα στοιχεία που κάνουν τη διαφορά σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του μοντέλου, είναι τα σπορ καθίσματα με τα ενσωματωμένα προσκέφαλα και την εξαιρετική πλευρική στήριξη που προσφέρουν, τα αλουμινένια ποδοστήρια, το χαρακτηριστικό τιμόνι με τη χοντρή στεφάνη, το μπουτόν στα δεξιά με το γράμμα Ν για την επιλογή ενός εκ των πέντε προγραμμάτων οδήγησης (Normal, Eco, Sport, N και Ν Custom) και του κόκκινου διακόπτη για την άμεση ενεργοποίηση του συστήματος Rev Matching που συγχρονίζειστα κατεβάσματα ταχυτήτων του κιβωτίου.
Υπερπλήρης είναι η πληροφόρηση από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10,25’’ με στοιχεία για τη ροπή, την ισχύ, την πίεση turbo, το φορτίο g,το γυρολόγιο. Από εκεί και πέρα τα υλικά της κατασκευής, η ποιότητα συναρμολόγησης και οι χώροι είναι όπως τους έχουμε γνωρίσει από τις άλλες εκδόσεις του μοντέλου που έχουμε οδηγήσει και που στο σύνολό τους βρίσκονται σε ένα πολύ ικανοποιητικό και αξιοπρεπές επίπεδο.
Η πηγή της χαράς
Κάτω από το καπό υπάρχει ένας 1.600άρης turbo βενζινοκινητήρας ο οποίος συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων αποκλειστικά και ο οποίος αποδίδει 204 και 275 Nm ροπής. Το πολύ σημαντικό στοιχείο είναι πως οι μηχανικοί της Hyundai κατάφεραν να διατηρήσουν σε πολύ χαμηλά επίπεδα το βάρος του αυτοκινήτου, καθώς αυτό βρίσκεται στα μόλις 1.190 κιλών. Αυτό βοηθάει και στις επιδόσεις με τα 100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 6,2’’ και τελική ταχύτητα να φτάνει τα 230 χλμ./ώρα.
Το i20 N παράγει ένα πιο στρωτό αλλά σχετικά έντονο ήχο που μεταβάλλεται ανάλογα με τα οδηγικά προφίλ και στο πιο σπορ απολαμβάνεις το γουργουρητό όπως αρμόζει σε μια μικρή βολίδα. Κάτι που θα αρέσει στους λάτρεις του είδους είναι τα LED προειδοποίησης στο «κόκκινο» ή σε όποια τιμή επιθυμεί ο οδηγός να θέσει, όπως και η δυνατότητα πλήρους παραμετροποίησης σε πολλές λειτουργίες από την επιλογή Custom για την απόκριση του μοτέρ, την μεταβλητή ενεργή εξαγωγή, την παρεμβατικότητα του ESC.
Για οδήγηση
Στη καθημερινότητά του οδηγού, το i20 N μπορεί κάλλιστα να ανταπεξέλθει χωρίς πρόβλημα και να είναι το αυτοκίνητο για όλα τα μέλη της οικογένειας, με μοναδική παραχώρηση στην άνεση από τις αναρτήσεις, οι οποίες προφανώς και είναι πιο σκληρές σε σχέση με αυτές μία απλής έκδοσης. Η μεγάλη διαφορά όμως είναι όταν ο ιδιοκτήτης του αποφασίσει να το οδηγήσει ή ακόμη πολύ περισσότερο να βρεί τα δικά του όρια, όπως και του αυτοκινήτου, μέσα στο ασφαλές και ελεγχόμενο περιβάλλον μίας πίστας. Εκεί πραγματικά το αυτοκίνητο δείχνει και αποδεικνύει στη πράξη πόσο σοβαρή και μελετημενη δουλειά έχουν κάνει οι μηχανικοί της Hyundai. Με ένα απίστευτο μπροστινό μέρος, με ένα ανάλαφρο πάτημα και με το πίσω κομμάτι του να είναι εξαιρετικά ρυθμίσιμο από τον οδηγό, ο τρόπος με τον οποίο βάζει τη δύναμή του στο δρόμο, είναι πραγματικά απολαυστικός.
Οι όποιες παραχωρήσεις, κυρίως στον τομέα της άνεσης, περνώντας από λακκούβες λόγω του ενισχυμένου ημιάκαμπτου άξονα πίσω και των αντιστρεπτικών με μεγαλύτερη διατομή, αντισταθμίζονται στο έπακρο από τα εντυπωσιακά περάσματα στις στροφές χωρίς την παραμικρή υποψία υποστροφής. Κάτι το μηχανικό μπλοκέ, κάτι το στιβαρό πλαίσιο και σκέφτεσαι πως μπορεί να ξεφύγει από τις γραμμές που βάζει ο οδηγός με το ακριβές και γρήγορο τιμόνι. To τρίπτυχο τιμόνι, κινητήρας, επιλογέας ταχυτήτων, επιβεβαιώνει το πόσο σοβαρό είναι το παιχνίδι όντας καθισμένος στο bucket του i20 N. Μπορείς να απενεργοποιήσεις τα ηλεκτρονικά, μπορείς να ξεκινήσεις με launch control, να φέρεις το custom στα μέτρα σου και φυσικά να κατεβάζεις σχέση απολαυστικά με το Rev match και με το εξαιρετικό σε κλιμάκωση κιβώτιο ταχυτήτων.
Τα φρένα είναι πάντα εκεί, δυνατά και ακούραστα για να αποτρέψουν το λάθος μετά την υπερβολή και να κρατήσουν τα πάντα στο δρόμο, χωρίς να δυσανασχετήσουν στο παραμικρό. Χωρίς αμφιβολία το Hyundai i20 N είναι ένα αυτοκίνητο εστιασμένο στην οδήγηση και στην απόλαυση που μπορεί να προσφέρει, χωρίς να χρειάζεται να ξοδέψεις μία περιουσία, η τιμή του βρίσκεται στα, άκρως δελεαστικά, 26490 Eυρώ για την «απλή» και στα 27990 για την Performance Pack, αλλά και χωρίς να ενδιαφέρεσαι για την κατανάλωση του, καθώς σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, προφανώς και δεν είναι αυτό το ζητούμενο.