Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές η Honda προσφέρει μονάχα ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην Ευρώπη (το χαριτωμένο και εξαιρετικό Honda e) και απολύτως κανένα στις Η.Π.Α. Το πλάνο της για το μέλλον όμως είναι φιλόδοξο και θα αρχίσει να ξεδιπλώνεται μπροστά μας στο προσεχές μέλλον με επιπλέον μοντέλα αλλά και νέες τεχνολογίες με την πιο σημαντική εξ αυτών, να είναι οι λεγόμενες solid-state μπαταρίες. Η επόμενη γενιά της τεχνολογίας μπαταριών που υπόσχεται μειωμένο κόστος, αυξημένη ενεργειακή πυκνότητα και μεγαλύτερη ανθεκτικότητα τόσο στον χρόνο όσο και στην καταπόνηση μεταξύ άλλων.
Οι solid-state μπαταρίες είναι μία τεχνολογία που απέχει κάποια χρόνια ακόμα για να περάσει στην μαζική παραγωγή αλλά σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο πωλήσεων της Honda Αμερικής, Dave Gardner, είναι απολύτως κρίσιμη για την περαιτέρω μείωση της τιμής των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
“Εμείς στην Honda δεν πιστεύουμε πως η τεχνολογία ιόντων-λιθίου είναι η μακροπρόθεσμη λύση.“
Δήλωσε ο Gardner συμπληρώνοντας ότι οι solid-state μπαταρίες “θα είναι το σημείο καμπής όσον αφορά στην προσιτότητα” των EVs, χωρίς όμως να είναι σε θέση να προβλέψει πότε ακριβώς θα γίνει αυτό. Αξίζει να σημειώσουμε πως η Honda δεν αντιμετωπίζει μόνη της το εν λόγω πρόβλημα. Ενώ το κόστος των μπαταριών ιόντων-λιθίου έχει μειωθεί από τα $1.200/kWh στα περίπου $132/kWh, δεν είναι λίγοι οι κατασκευαστές που πιστεύουν πως οι τιμές των ηλεκτρικών δεν πρόκειται να εξισωθούν με αυτές των βενζινοκίνητων/πετρελαιοκίνητων πριν το κόστος μειωθεί στα $50/kWh και σαν να μην έφτανε αυτό, οι απόψεις διίστανται για το αν αυτό το νούμερο είναι εφικτό! Προς το παρόν, η Honda ανακοίνωσε μία επένδυση της τάξης των 310 εκατομμυρίων δολαρίων για την δημιουργία μίας πιλοτικής γραμμής παραγωγής solid-state μπαταριών που βραχυπρόθεσμα δεν πρόκειται να προσφέρει στην γκάμα της εταιρίας αλλά αποτελεί ένα βασικό κομμάτι για την μελλοντική εμπορική πορεία της τεχνολογίας.