Honda HR-V e:HEV – Με νέα φιλοσοφία

Honda HR-V e:HEV – Με νέα φιλοσοφία

Ανέκαθεν η Honda είχε μία ιδιαίτερη σχέση – πάθους θα τολμούσαμε να πούμε – με την τεχνολογία. Δεν ήταν λίγες οι φορές εκείνες που παρουσίασε αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής τα οποία χαρακτηρίζονταν από πολύ προηγμένα και ξεχωριστά τεχνολογικά χαρακτηριστικά. Στη πράξη αυτό σημαίνει πως εκεί που δεν το περιμένεις, η Ιαπωνική εταιρία μπορεί να κάνει την έκπληξη και να παρουσιάσει κάτι που όχι μόνο θα κεντρίσει το ενδιαφέρων των απανταχού θαυμαστών της αυτοκίνησης, αλλά παράλληλα θα δώσει μία νέα πνοή σε ένα μοντέλο της. Και αυτό ακριβώς συμβαίνει στη περίπτωση του HR-V. Μπορεί να βρίσκεται στην αγορά για πάνω από 24 χρόνια, ωστόσο η εμπορική του πορεία δεν ήταν αυτή που θα μπορούσε.

Στη νέα γενιά του μοντέλου η Honda αποφάσισε αφενός να το αλλάξει πλήρως σχεδιαστικά και να το μεγαλώσει, αφετέρου να το εξοπλίσει με ότι πιο σύγχρονο έχει να δείξει σήμερα η υβριδική τεχνολογία, εναρμονίζοντας το έτσι με την ανάγκες των καιρών. Φυσικά τα παραπάνω είχαν άμεσο, άκρως θετικό θα λέγαμε, αντίκτυπο τόσο στο φαίνεσθαι όσο και στην ουσία του νέου HR-V, καθώς όπως θα διαβάσετε και στη συνέχεια, η οικονομία στη κατανάλωση και η ευκολία στη καθημερινή χρήση είναι δύο από τα πολύ δυνατά χαρτιά του. Ας ξεκινήσουμε όμως τη δοκιμή από το φαίνεσθαι.

Εντελώς διαφορετικό αισθητικά

Η τρίτη γενιά του Ιαπωνικού μοντέλου χαρακτηρίζεται από εντελώς διαφορετική εξωτερική αλλά και εσωτερική σχεδίαση. Η δημιουργία του έχει βασιστεί στην αναβαθμισμένη πλατφόρμα  «Global Small Platform», η οποία αποτελείται από χάλυβα υψηλής αντοχής σε μεγαλύτερο ποσοστό από πριν. Σύμφωνα με τη Honda, αυτός έχει τοποθετηθεί κυρίως στο πάτωμα και στη μεσαία κολόνα. Στη πράξη αυτό σημαίνει αύξηση της ακαμψίας του πλαισίου, της αντοχή του και της προστασίας των επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης. Επίσης, το βάρος του πλαισίου έχει μειωθεί κατά ενάμιση κιλό, παρά  την ενίσχυση που έχει δεχθεί. Πολύ σημαντικό είναι και το γεγονός πως έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στη μείωση των κραδασμών και του θορύβου από τον δρόμο που φτάνουν στο εσωτερικό της καμπίνας.

Σε ότι έχει να κάνει με την εικόνα το ιαπωνικό SUV ξεχωρίζει αμέσως χάρη στις καθαρές γραμμές, στην εξαγωνική μάσκα και τα λεπτά εμπρός φώτα, που του δίνουν μια μοντέρνα εμφάνιση. Επίσης, οι σχεδιαστές της Honda μετακίνησαν τη βάση του παρμπρίζ -και κατά συνέπεια και την εμπρός κολόνα- αρκετά προς τα πίσω, με αποτέλεσμα το καπό να δείχνει και να είναι μακρύτερο συνεισφέροντας στη δημιουργία μιας πιο σπορ εμφάνισης.  Ενδιαφέρον στοιχείο είναι και η έντονη ακμή που τρέχει κατά μήκος του προφίλ και συνδέει οπτικά το εμπρός με το πίσω μέρος, όπως και τα πίσω φώτα LED που είναι ψηλά τοποθετημένα και ενώνονται μεταξύ τους με μια λεπτή λωρίδα που καλύπτεται από τη διακριτική ενσωματωμένη αεροτομή, με το οπτικό αποτέλεσμα, ιδίως το βράδυ, να είναι εντυπωσιακό.

Σε ότι έχει να κάνει με τις διαστάσεις του το νέο HR-V e:HEV έχει κερδίσει 66 mm σε σχέση με την απερχόμενη γενιά, φτάνοντας τα 4,34 m. Από εκεί και πέρα το πλάτος του πλέον βρίσκεται στα 1,79 μέτρα, το ύψος στα 1.58 και το μεταξόνιο στα 2,61 μέτρα. Τέλος για τους λάτρεις των εκτός δρόμου διαδρομών, αν και δικίνητο, να πούμε ότι η απόσταση από το έδαφος βρίσκεται στα 18 εκατοστά.

Σύγχρονο και ευρύχωρο

H πρώτη αίσθηση κατά την είσοδο στο εσωτερικό, είναι πως πρόκειται για μία ευάερη και ευήλια καμπίνα επιβατών, όπου ακόμη και πέντε άτομα θα μπορέσουν να ταξιδέψουν χωρίς να κάνουν μεγάλες υποχωρήσεις ως προς την άνεσή τους. Αντίθετα κάποιες υποχωρήσεις μάλλον θα χρειαστεί να γίνουν ως προς τις αποσκευές που θα πάρουν μαζί τους, καθώς τα 335 λίτρα της χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ, είναι οριακά ικανοποιητικό μέγεθος. Σε ότι έχει να κάνει με τη σχεδίαση του εσωτερικού, αυτή είναι σύγχρονη και λειτουργική, με μία μεγάλη οθόνη αφής 9’’ να δεσπόζει και να χαρακτηρίζεται από εξαιρετική ευκρίνεια αλλά και άκρως ικανοποιητική ταχύτητα απόκρισης στις εντολές που δέχεται.

Το σύστημα πολυμέσων Honda Connect παρέχει τις απαραίτητες δυνατότητες συνδεσιμότητας και αποδεικνύεται ιδιαίτερα εύχρηστο, ενώ ενσωματώνει τα πρωτόκολλα Apple CarPlay και Android Auto, με το πρώτο να ενεργοποιείται και με ασύρματη σύνδεση. Πολύ σημαντικό είναι και το θέμα της προσφερόμενης εργονομίας, καθώς τα πάντα βρίσκονται εκεί που πρέπει, με φυσικούς διακόπτες για όλες τις βασικές λειτουργίες, κάτι που διευκολύνει το έργο του οδηγού. Ακόμα και οι διαθέσιμες θήκες για μικροαντικείμενα είναι τέτοιες που διευκολύνουν την καθημερινότητα. Από το νέο HR-V δεν λείπουν και ορισμένες καινοτόμες πατέντες, όπως το σύστημα Air Diffusion, με τους ειδικά σχεδιασμένους αεραγωγούς που βρίσκονται τοποθετημένοι στις πάνω γωνίες του ταμπλό, οι οποίοι κατευθύνουν διακριτικά τη ροή του αέρα κατά μήκος των πλαϊνών παραθύρων προς την οροφή.

Σε ότι αφορά την ποιότητα της όλης κατασκευής, αυτή δείχνει και είναι πολύ ηψηλή, όπως συνέβαινε άλλωστε πάντα με τα μοντέλα της Ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ακόμη και η σχετική σκληρή αίσθηση των πλαστικών σε ορισμένα σημεία της καμπίνας, δεν είναι σε θέση να επηρεάσει ούτε λίγο, τη συνολικά πολύ καλή εικόνα που δημιουργεί η προσπάθειά που έχει γίνει για μία ποιοτική κατασκευή.

Η ουσία του αυτοκινήτου

Kαι ερχόμαστε στην ουσία του νέου HRV που δεν είναι άλλη από τη τεχνολογία που κρύβει το υβριδικό σύστημα λειτουργίας του. Ξεκινώντας από τον θερμικό κινητήρα, αυτός είναι ένας ατμοσφαιρικός βενζίνης τεχνολογίας VTEC 1.5 λίτρων ο οποίος αποδίδει 107 ίππους με τη ροπή του να φτάνει τα 131 Nm. Συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες εκ των οποίων ο πρώτος που είναι και ο βασικός, αποδίδει 131 ίππους και 236 Nm ροπής και δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς. Το δεύτερο ηλεκτρομοτέρ λειτουργεί ως γεννήτρια για να φορτίζει την υδρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία βρίσκεται τοποθετημένη πάνω από τον χώρο αποσκευών.

Η λειτουργία του υβριδικού συστήματος, που η Honda ονομάζει i-MMD (Intelligent Multi Mode Drive) είναι σχετικά περίπλοκη, καθώς η μονάδα ελέγχου CPU που διαθέτει κόμπακτ διαστάσεις, ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης, επιλέγει ένα από τα διαθέσιμα προγράμματα κίνησης EV Drive, Hybrid Drive και Engine Drive. Στο πρώτο η μπαταρία παρέχει άμεση ισχύ στον βασικό ηλεκτροκινητήρα, κυρίως κατά την εκκίνηση και σε χαμηλές ταχύτητες, στο Hybrid Drive ο θερμικός κινητήρας παρέχει ενέργεια στο μικρότερο ηλεκτρικό μοτέρ/γεννήτρια που τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ στο Engine Drive η κίνηση μεταφέρεται απευθείας από τον θερμικό κινητήρα στους τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου eCVT.

Στην πράξη, όλο αυτό λειτουργεί ιδιαίτερα πολιτισμένα σε καθημερινές συνθήκες, αλλά γίνεται λίγο παράξενο με βουητό και αίσθηση πατιναρίσματος όταν πατήσεις ξαφνικά πολύ το γκάζι. Καταφέρνει όμως να μειώσει εντυπωσιακά την κατανάλωση, σε επίπεδα που εύκολα αγγίζουν τα 5,5 λτ./100 χλμ. κατά μέσο όρο. Τα πρώτα 100 km/h έρχονται σε 10,6” ενώ η τελική αγγίζει τα 170 km/h. Το νέο HR-V κινείται ως αμιγώς ηλεκτρικό εντός πόλης και μέχρι τα 40 χλμ./ώρα ενώ όταν ο ρυθμός ξεπεράσει το εν λόγω όριο, και μέχρι τα 80 χλμ./ώρα, ενεργοποιείται, όποτε χρειάζεται, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης για να φορτίζει τις μπαταρίες και δίνει κίνηση στους τροχούς μόνο σε έντονη επιτάχυνση ή σε κίνηση σε ανηφόρα. Τέλος, όταν η ταχύτητα ξεπεράσει τα 120 χλμ./ώρα, την κίνηση αναλαμβάνει αποκλειστικά ο θερμικός κινητήρας.

Το νέο HR-V είναι ένα σύγχρονο, τεχνολογικά προηγμένο αυτοκίνητο που σκοπό έχεις τις ήρεμες και οικονομικές οικογενειακές μετακινήσεις. Δεν θα ενθουσιάσει με τις επιδόσεις του, αντίθετα θα σας αφήσει άναυδους τόσο με τη χαμηλή κατανάλωση όσο και με την γαλήνη που προσφέρει κατά την ήρεμη οδήγηση εντός και εκτός πόλης. Η ρύθμισή της ανάρτησης είναι πολύ καλή και η απορροφητικότητά της τόσο αποτελεσματική για τον χαρακτήρα τού οχήματος, που οι επιβάτες αισθάνονται ότι βρίσκονται σε ένα πολύ άνετο και ήσυχο αυτοκίνητο και μάλιστα μεγαλύτερης κατηγορίας. Ακόμα και η κίνηση σε χωματόδρομο δεν είναι ικανή να διαταράξει αυτή την καλή εικόνα του οχήματος σε αυτόν τον τομέα. 

Είναι προφανές ότι στη Honda επέλεξαν να αλλάξουν ουσιαστικά το μοντέλο τους  σε σχέση με το προηγούμενο, κάνοντάς το πιο ώριμο, τεχνολογικά πιο σύγχρονο και καλύτερα εξοπλισμένο. Βεβαίως αυτό έχει και το ανάλογο τίμημα σε ότι αφορά το κόστος κτήσης, το οποίο ξεκινάει από τo, καθ΄όλα σεβαστό, ποσό των 33800 Ευρώ.

Prev Post Το ταξίδι προς τη “Lancia Design Day” ξεκινά με τους θρύλους
Next Post Audi Q8 e-tron – Facelift με νέο όνομα και μεγαλύτερη μπαταρία!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook