Formula 1: Πανίσχυρη αλλά πιο “πράσινη” και μετά το 2026!

Formula 1: Πανίσχυρη αλλά πιο “πράσινη” και μετά το 2026!

Η δημιουργία νέων κανονισμών για την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού ανέκαθεν προκαλούσε ταυτόχρονα ενθουσιασμό και ανησυχία. Θα αφουγκραστούν οι… νομοθέτες της FIA τον παλμό του κοινού και αν ναι, θα μπορέσουν να βρούνε την χρυσή τομή ανάμεσα σε αυτό που θέλει ο κόσμος και αυτό που θέλουν οι κατασκευαστές; Ευτυχώς, αυτή τη φορά το World Motor Sport Council είχε ευκολότερο έργο καθώς είχε αποφασιστεί εκ των προτέρων ότι η βασική φόρμουλα με τους υβριδικούς, υπερτροφοδοτούμενους V6 δεν πρόκειται να αλλάξει. Η Formula 1 όμως πρέπει να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα, πρέπει να γίνει πιο φιλική προς το περιβάλλον, περισσότερο βιώσιμη οικονομικά και πιο ελκυστική στους νέους κατασκευαστές. Κάπως έτσι συντάχθηκαν οι νέοι κανονισμοί για τα κινητήρια σύνολα των μονοθεσίων που θα τεθούν σε ισχύ από το 2026.

Το πρώτο σημαντικό στοιχείο των νέων κανονισμών είναι ότι η διάταξη με τον υπερτροφοδοτούμενο V6 των 1.6 λίτρων διατηρείται. Ήταν εξαρχής πάρα πολύ πιθανό αλλά σε καμία περίπτωση δεδομένο. Από το 2026 και έπειτα όμως, το καύσιμο που θα καταναλώνουν οι Μ.Ε.Κ. των μονοθεσίων θα είναι 100% συνθετικό χάρη στις προσπάθειες τόσο της Formula 1 όσο και της ARAMCO με τους όποιους υδρογονάνθρακες καίγονται να προέρχονται από μη-φαγώσιμες πηγές, απόβλητα ή ακόμα και την ατμόσφαιρα. Παράλληλα, το WMSC ανακοίνωσε ότι θα περιοριστεί η ροή του καυσίμου προς τον κινητήρα με στόχο να καταναλώνεται λιγότερο καύσιμο γενικά. Η ιπποδύναμη όμως δεν πρόκειται να πέσει κάτω από τα 1.000 άλογα, οπότε αυξημένες… αρμοδιότητες έχουν δοθεί στην MGU-K (Kinetic Motor Generator Unit) η οποία θα παράγει πλέον περίπου την τριπλάσια ισχύ σε σύγκριση με την τρέχουσα κατάσταση. Στόχος είναι να παρέχονται από την MGU-K περίπου 350 kW (από τα 120 kW που παρέχει τώρα) ενώ για λόγους κόστους και πολυπλοκότητας, δηλαδή κόστους, καταργείται η MGU-H (Motor Generator Unit – Heat), απαγορεύεται η χρήση ακριβών, εξωτικών υλικών για την παραγωγή των κινητήριων μονάδων και επιβάλλεται η χρήση κάποιων τυποποιημένων εξαρτημάτων. Να σημειώσουμε ότι η πλήρης αφαίρεση της MGU-H θα έχει θετικό αντίκτυπο στο κόστος των μονοθεσίων αλλά και στον θόρυβο που θα παράγουν καθώς αφαιρείται μία πολυπλοκότητα που “έπνιγε” τους κινητήρες όσον αφορά στην ένταση του παραγόμενου ήχου.

Έτσι, υπολογίζεται πως τα μονοθέσια θα είναι σε θέση να καταναλώσουν μόλις 70 κιλά καυσίμου κατά τη διάρκεια ενός Grand Prix, από τα 100 κιλά που κατανάλωναν το 2020 και τα 160 κιλά το 2013. Να σημειώσουμε ότι οι κανονισμοί στους οποίους κατέληξε το World Motor Sport Council αποτελούν το αποτέλεσμα συνομιλιών τόσο με τους υπάρχοντες κατασκευαστές όσο και επίδοξους (χωρίς βεβαίως να κατονομάζονται αυτοί) και στηρίζονται στους τρεις βασικούς πυλώνες που αναφέραμε με βασική προϋπόθεση όμως να μην θυσιαστεί το θέαμα που τα τελευταία χρόνια είναι κάτι παραπάνω από καλό – έστω και με μερικές παραφωνίες.

Prev Post Η νέα Porsche 911 GT3 RS ανεβάζει πάλι τον πήχη!
Next Post Ξεκίνησαν οι δοκιμές για την πρώτη ηλεκτρική BMW M
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook