Ford Raptor R. Το super-pickup των 710 ίππων!

Είπαμε, η Ford έχει μπει στην τελευταία εποχή των μηχανών εσωτερικής καύσης αποφασισμένη να αφήσει πίσω της μία σειρά μοντέρνων κλασικών. Θέλει να γράψει ιστορία και γι’ αυτό, το F-150 Raptor δεν αρκεί ως η ναυαρχίδα του δημοφιλέστερου pickup στις Η.Π.Α. Στην τελική, τι να σου κάνει ένας twin-turbo V6 με χωρητικότητα 3.5 λίτρων και απόδοση 450 ίππων, τα ελαστικά 37 ιντσών και η off-road ανάρτηση με αμορτισέρ της Fox Racing που δημιουργούν ένα πακέτο που κάνει το σκληροπυρηνικό pickup σχεδόν ασταμάτητο; Λείπει το… κάτι παραπάνω ώστε να χαρακτηριστεί ως “το απόλυτο Raptor” και αυτό το κενό ακριβώς καλύπτει το ολοκαίνουριο, ακραίο, F-150 Raptor R!

Κάτω από μεγάλο καπό κρύβεται όπως περιμέναμε ο supercharged V8 με χωρητικότητα 5.2 λίτρων που είδαμε για πρώτη φορά στην Mustang Shelby GT500. Ενώ όμως εκεί ήταν σε θέση να προσφέρει 770 ίππους και σχεδόν 850 Nm ροπής, εδώ εμφανίζεται σε λίγο διαφορετική κατάσταση και παράγει “μόλις” 710 ίππους και 868 Nm ροπής ώστε το εύρος λειτουργίας του να είναι μεγαλύτερο και να ταιριάζει περισσότερο στα χαρακτηριστικά του νέου του… σπιτιού.

Κι αν ο πανίσχυρος V8 είναι η καρδιά του κτήνους, στην ανάρτηση εντοπίζεται η ψυχή του. Σύμφωνα με την Ford, το super-pickup αντλεί έμπνευση από τα Baja αγωνιστικά οπότε στο πίσω μέρος βρίσκουμε μία διάταξη 5 συνδέσμων με μεγάλου μήκους υστερούντες βραχίονες οι οποίοι φροντίζουν ώστε ο άξονας να διατηρεί την θέση του ακόμα και στις πιο δύσκολες καταστάσεις ενώ η ράβδος Panhard με τα ελατήρια 24 ιντσών εξασφαλίζουν την ευστάθεια του αμαξώματος. Τα αμορτισέρ προέρχονται και πάλι από την Fox Racing και έχουν βελτιστοποιηθεί ώστε αφενός να παρέχουν καλή ποιότητα κύλισης και αφετέρου να ελέγχουν τις κλίσεις του αμαξώματος ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι ελέγχονται ηλεκτρονικά και χρησιμοποιούν αισθητήρες που μετρούν την απόσταση από το έδαφος και παρακολουθούν τις διακυμάνσεις του εδάφους ώστε να προσαρμόζονται σε κάθε συνθήκη. Εν τέλει, ο οδηγός απολαμβάνει 330 χιλιοστά εμπρός και 358 χιλιοστά πίσω όσον αφορά στην διαδρομή της ανάρτησης και 333 χιλιοστά όσον αφορά στην απόσταση από το έδαφος, εν μέρει χάρη στα off-road ελαστικά 37 ιντσών με τα οποία εξοπλίζεται το θηρίο!

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η Ford ενίσχυσε το 10-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο SelectShift για να αντέχει την καταπόνηση, τροποποίησε τον torque converter, αντικατέστησε τον εμπρός άξονα με έναν πιο ανθεκτικό που εξοπλίζεται με μεγαλύτερης διαμέτρου άξονα μετάδοσης, άλλαξε την εξάτμιση με μία από ανοξείδωτο ατσάλι, τοποθέτησε ψυγείο λαδιού, νέο φίλτρο και βαθύτερο κάρτερ ώστε να μην μείνει από λάδι ο κινητήρας ακόμα και σε μεγάλες γωνίες ενώ ο όγκος της εισαγωγής του αέρα αυξήθηκε κατά 66% ώστε να αναπνέει καλύτερα ο V8.

Τελευταία άφησα την εμφάνιση γιατί έχει σημασία, ιδίως σε ένα pickup με τις δυνατότητες του F-150 Raptor R, αλλά όχι τόσο μεγάλη όσο οι ίδιες οι δυνατότητες του οχήματος. Έτσι, η Ford έκρινε πως το κερασάκι στην τούρτα του supercharged V8 των 710 ίππων είναι ένα νέο καπό που υψώνεται 2.5 εκατοστά ψηλότερα από αυτό του “απλού” F-150 Raptor ενώ υπάρχουν οι “Code Orange” πινελιές και ένα ειδικό πακέτο γραφικών για τα πίσω φτερά. Στο εσωτερικό την παράσταση κλέβουν τα καθίσματα της Recaro, τα ανθρακονημάτινα διακοσμητικά και φυσικά το σύστημα infotainment SYNC4 με την οθόνη των 12 ιντσών. Από το πακέτο δεν θα μπορούσαν να λείπουν και τα απολύτως απαραίτητα σήματα τόσο στο αμάξωμα όσο και στην καμπίνα. Αυτό είναι λοιπόν το Ford F-150 Raptor R. Το απόλυτο Raptor.

Prev Post Σχεδόν έτοιμο το μικρό της Jeep
Next Post KIA XCeed – Πλήρως ανανεωμένο σε όλα τα επίπεδα
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook