Ford Pro Electric SuperVan. Με 2000!!! ίππους

Ford Pro Electric SuperVan. Με 2000!!! ίππους

Η Ford εγκαινιάζει το πρώτο, ηλεκτροκίνητο κεφάλαιό της στη θρυλική σειρά των Supervan οχημάτων της με την παγκόσμια αποκάλυψη του υπερ-υψηλών επιδόσεων Ford Pro Electric SuperVan στο Goodwood Festival of Speed 2022, στο Ην. Βασίλειο. Το Ford Pro Electric SuperVan αξιοποιεί πλήρως τις δυνατότητες της αμιγούς ηλεκτροκίνησης και της βελτιωμένης συνδεσιμότητας, προκειμένου να επιτύχει την υψηλότερη απόδοση από οποιοδήποτε βαν μοντέλο στην ιστορία της Ford. Ταυτόχρονα, το εντυπωσιακό όχημα επίδειξης έρχεται να υπογραμμίζει την πάγια δέσμευση της εταιρείας στην ηλεκτροκίνηση. Οι τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, μια υγρόψυκτη μπαταρία 50 kWh και ένα ειδικά διαμορφωμένο σύστημα ελέγχου συνεισφέρουν ώστε το Ford Pro Electric SuperVan να παράγει περίπου 2.000 PS, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 km/h κάτω από δύο δευτερόλεπτα. Οι επιδόσεις από ένα ειδικά κατασκευασμένο πλαίσιο, έτοιμο για χρήση στην πίστα, που περιλαμβάνει πολλά εξαρτήματα από το πρόσφατα αποκαλυφθέν E-Transit Custom  – την πρώτη πλήρως ηλεκτρική έκδοση του πιο δημοφιλούς βαν  της Ευρώπης – υποστηρίζονται τόσο από την τεχνολογία SYNC μέσω οθόνης αφής της Ford  που προέρχεται από τα μοντέλα παραγωγής της εταιρείας, όσο και από πρόσθετη λειτουργικότητα για τον έλεγχο των μοναδικών δυνατοτήτων του Electric SuperVan.

Η αναβαθμισμένη συνδεσιμότητα κρατά τον οδηγό ενήμερο και επιτρέπει τη μετάδοση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο που βοηθά στην απομακρυσμένη διαχείριση του οχήματος καθώς και στη βελτιστοποιημένη απόδοσή του. Όπως ακριβώς συμβαίνει και με τις ενσωματωμένες στο όχημα υπηρεσίες που μπορούν να επιταχύνουν την παραγωγικότητα περισσότερων από 125.000 πελατών της Ford Pro σε όλη την Ευρώπη. Το Electric SuperVan διαθέτει επίσης επιλέξιμα drive modes και τεχνολογίες αναγεννητικής πέδησης, παρόμοιες με εκείνες που συναντά κανείς στα ηλεκτρικά μοντέλα παραγωγής της Ford. Το εντυπωσιακό, πλήρως ηλεκτρικό όχημα επίδειξης εξελίχθηκε εν κρυπτώ από την Ford Performance και τους ειδικούς στους αγώνες και τα εξηλεκτρισμένα ράλι ανθρώπους της STARD στην Αυστρία, ενώ ο εξωτερικός σχεδιασμός του ήταν ευθύνη της ομάδας της Ford Design στην Κολωνία της Γερμανίας. Το πρώτο SuperVan της Ford αποκαλύφθηκε το 1971, διαθέτοντας έναν κινητήρα εγκατεστημένο στο κέντρο του αμαξώματος που προέρχονταν από το αγωνιστικό Ford GT40 το οποίο κέρδισε στο Le Mans. Και έτσι δημιουργήθηκε το Transit Mk. 1, το οποίο δεν έμοιαζε με κανένα άλλο. Αυτή η συνταγή συνεχίστηκε και με το SuperVan 2, στο οποίο μια μοναδική έκδοση από υαλοβάμβακα του αμαξώματος του Transit Mk. 2 «έντυσε» το μονοκόκ πλαίσιό του, καθώς και τον V8 κινητήρα των 590 PS της Cosworth που χρησιμοποιούσε το αγωνιστικό C100 της Ford.

Αυτό το όχημα αναγεννήθηκε αργότερα ως SuperVan 3, ακολουθώντας τα πρότυπα του ανανεωμένου Transit Mk. 3. Την κίνηση προσέφερε ο κινητήρας Cosworth HB των 650 PS τον οποίο χρησιμοποιούσαν τα μονοθέσια της Formula 1 της εποχής εκείνης. Το Ford Pro Electric SuperVan αποκαλύπτεται στο Goodwood Festival of Speed, όπου το pick-up επιδόσεων επόμενης γενιάς της Ford, το νέο Ranger Raptor, πραγματοποιεί επίσης το δυναμικό του ντεμπούτο στη Ευρώπη.  Επιδεικνύοντας τις δυνατότητές του ηλεκτρικού SuperVan, πίσω από το τιμόνι του στο Goodwood βρίσκεται ο πολυπρωταθλητής οδηγός αγώνων και κάτοχος πολλών ρεκόρ με ηλεκτρικά αγωνιστικά αυτοκίνητα, Romain Dumas.

Μεταμορφώνοντας το ETransit Custom  

Το Ford Pro Electric SuperVan είναι ένα one-off όχημα επίδειξης, που έδωσε στην Ford Design την ελευθερία να δημιουργήσει ένα όχημα με «άγρια» εμφάνιση που τραβά την προσοχή και αντανακλά τις ακραίες επιδόσεις του. Οι παράξενοι θόλοι των τροχών, το μυώδες στυλ του αμαξώματος και οι μοναδικοί χρωματισμοί του συμβάλλουν καθοριστικά στη δημιουργία μιας ακραίας έκφρασης που έχει ως σημείο αναφοράς το Transit. Από τη μεριά του, το πλήρως ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης πρόσφερε στην ομάδα εξέλιξης άφθονη ελευθερία με δεδομένους τους λιγότερους περιορισμούς όσον αφορά την ψύξη σε σχέση με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το κατασκευασμένο βάσει αγωνιστικών προδιαγραφών όχημα επίδειξης συνδυάζει το πάτωμα του E-Transit Custom με ένα ατσάλινο πλαίσιο τύπου χωροδικτυώματος και πάνελ αμαξώματος χαμηλού βάρους από συνθετικά υλικά.

Μια ειδικά εξελιγμένη υγρόψυκτη μπαταρία με χωρητικότητα 50 kWh είναι τοποθετημένη με γνώμονα τη βέλτιστη κατανομή της μάζας και το χαμηλό κέντρο βάρους, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να επαναφορτιστεί πλήρως σε περίπου 45 λεπτά χρησιμοποιώντας έναν τυπικό ταχυφορτιστή ηλεκτρικού οχήματος. Ο οδηγός μπορεί να έχει πρόσβαση σε πληροφορίες που σχετίζονται με τη φόρτιση και τη μπαταρία μέσω της οθόνης αφής που βρίσκεται στην καμπίνα. Οι τέσσερις ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν συνδυαστικά περίπου 2.000 PS μεταφέροντας την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς. Με επιτάχυνση 0 -100 km/h κάτω από 2 δευτερόλεπτα, πρόκειται για το πιο γρήγορο SuperVan στην ιστορία – αλλά και το πιο καθαρό. Όπως κάθε βαν, το Electric SuperVan διαθέτει ένα χώρο φόρτωσης, πίσω ακριβώς από τον οδηγό. Για την περίσταση, μια πλευρική πόρτα διευκολύνει τη φόρτωση και την εκφόρτωση αντικειμένων, με τη Ford να εξελίσσει μάλιστα ένα ασφαλές ηλεκτρομαγνητικό σύστημα για το άνοιγμα και κλείσιμό της, το οποίο ελέγχεται μέσω της οθόνης SYNC.

Μια σουίτα ενσωματωμένων καμερών μπορεί να προσφέρει στο κοινό σε όλο τον κόσμο πλάνα από τις εντυπωσιακές σκηνές δράσης του SuperVan. Την ίδια στιγμή, όπως ακριβώς συμβαίνει και στο Ford E-Transit, ο οδηγός μπορεί να δει στην οθόνη που βρίσκεται στην καμπίνα εικόνες από τον περιβάλλοντα χώρο και εναλλάσσοντας τες να καταφέρει να τοποθετήσει το όχημα στη θέση που επιθυμεί. Οι αγωνιστικές επιρροές της Ford Performance και της STARD είναι άμεσα αντιληπτές στο νέο SuperVan, με το εντυπωσιακά σμιλευμένο εμπρός splitter, τις πλαϊνές ποδιές και τον πίσω διαχύτη να παραπέμπουν σε αγωνιστικές κατασκευές. Την ίδια στιγμή, τα χαρακτηριστικά αεροδυναμικά κοψίματα και η επιθετική πτέρυγα «ρέουν» με κατεύθυνση το πίσω φτερό με στόχο να αναπτυχθεί κατά την κίνηση του οχήματος η απαραίτητη κάθετη δύναμη που θα το ωθήσει στην πίστα, παρέχοντάς του συγχρόνως περισσότερη πρόσφυση.

Οι αγωνιστικές επιρροές δεν περιορίζονται στην εμφάνιση αλλά επεκτείνονται και «πίσω» από αυτή. Η ανάρτηση με τα ανισομεγέθη σε κάθε γωνία του αμαξώματος διπλά ψαλίδια, τα εμπρός και πίσω υποπλαίσια και τα φρένα προσφέρουν αγωνιστικών προδιαγραφών πέδηση και κατευθυντικότητα που συνάδουν με τις ικανότητες του αυτοκινήτου στην ευθεία.

Prev Post BMW M3 Touring. Για πολύ ανήσυχους οικογενειάρχες
Next Post Toyota Aygo X. Θετική αλλαγή κατεύθυνσης
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook