Το μέλλον του παραδοσιακού, αμερικανικού sports car είναι αμφίβολο… Η Chevrolet Camaro οδεύει με βαριά βήματα προς το ηλιοβασίλεμα, το Dodge Challenger ακολουθεί λίγο πιο πίσω με τον αντικαταστάτη του να απομακρύνεται από τον δρόμο των θερμικών κινητήρων και η Ford Mustang; Τι θα γίνει με το εμβληματικό pony car που στην παρούσα φάση φαίνεται πως είναι το μοναδικό μοντέλο που είναι διατεθειμένο να κρατήσει ψηλά την σημαία του Detroit και του V8 κινητήρα;
Αν βασιστούμε στα λεγόμενα του επικεφαλής της Ford, Jim Farley, ο οποίος μίλησε σε έγκριτο αμερικανικό μέσο στο περιθώριο της παρουσίασης της εξωφρενικής Mustang GTD, το μέλλον δεν είναι και τόσο δυσοίωνο. Η ερώτηση του εκπροσώπου του ειδικού τύπου χρησιμοποίησε ως παράδειγμα την στάση της Porsche αναφορικά με το ενδεχόμενο μίας αμιγώς ηλεκτρικής 911 και το μεγάλο αφεντικό της Ford δεν μάσησε τα λόγια του. Ο Farley ανέφερε ότι αυτή είναι μία πολύ σημαντική συζήτηση που θα πρέπει να γίνει κάποια στιγμή στο προσεχές διάστημα ανάμεσα στα υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρίας αλλά για τα επόμενα 10 χρόνια τουλάχιστον, μία περίοδο που περιλαμβάνει τόσο την τρέχουσα γενιά της Mustang όσο και την επόμενη, δεν έχουμε να ανησυχούμε για κάτι…
“Όταν λέτε λοιπόν αν θα μπορούσε να γίνει αμιγώς ηλεκτρική η Mustang coupe, όχι, μάλλον όχι. Αλλά αν θα μπορούσε να γίνει μία παγκοσμίου κλάσης, μερικώς εξηλεκτρισμένη Mustang coupe; Ναι, σίγουρα!”
Φυσικά, ο Farley δεν μπήκε σε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το τι σημαίνει ακριβώς “παγκοσμίου κλάσης” και ενδεχομένως πιο σημαντικά, “μερικώς εξηλεκτρισμένη” και αυτό είναι απολύτως λογικό δεδομένου ότι μιλάμε με ορίζοντα δεκαετίας – οι προβλέψεις για την πρόοδο της τεχνολογίας και τις προθέσεις των νομοθετών είναι εξαιρετικά επίφοβες για τόσο μεγάλα χρονικά διαστήματα. Η Ford βρίσκεται σε καλό σημείο όμως, είτε μιλάμε για την υβριδική είτε για την αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία της. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε την Mustang Super Cobra Jet των 1.800 ίππων ή ακόμα και το ακραίo SuperVan που μας δείχνουν τι είναι εφικτό με την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης.
Προς το παρόν πάντως, η Mustang παραμένει αμιγώς θερμική και η “GTD” έκδοση που πραγματοποίησε το ντεμπούτο της πριν από μερικές ημέρες ως η πολιτική εκδοχή της αγωνιστικής Mustang GT3, με έναν supercharged V8 χωρητικότητας 5.2 λίτρων και απόδοσης άνω των 800 ίππων απλά υπογραμμίζει το γεγονός ότι το εμβληματικό pony car δεν πρόκειται να πάει πουθενά σύντομα. Θα είναι εδώ, χαρίζοντας συγκινήσεις σε όσους είναι αρκετά τυχεροί ώστε να την κάνουν δικιά τους, σε οποιαδήποτε έκδοση!