Ford Kuga plug-in hybrid. Εξηλεκτρισμένο μεν, Ford δε

Την εποχή του εξηλεκτρισμού τα ζητούμενα είναι προφανώς η φιλικότητα προς το περιβάλλον μέσω της μείωσης των εκπομπών ρύπων και βεβαίως η οικονομία για τον χρήση στη καθημερινότητα του. Ωστόσο υπάρχει και μία συνισταμένη που για εμάς εδώ θα παίζει πάντα πρωταγωνιστικό ρόλο σε κάθε νέο αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε, ανεξάρτητα από το καύσιμο που χρησιμοποιεί. Και αυτή η συνισταμένη δεν είναι άλλη από την αίσθηση και από την απόλαυση που μπορεί να προσφέρει κατά την οδήγηση, ένα αυτοκίνητο.

Πολύ δε περισσότερο όταν πρόκειται για ένα μοντέλο της Ford, η οποία ανέκαθεν, πολύ περισσότερο όμως τα τελευταία χρόνια, έχει συνδέσει το όνομά της με δημιουργίες που είχαν ως επίκεντρο τον οδηγό και τη χαρά της οδήγησης. Και η τρίτη γενιά του Kuga μας είχε αποδείξει ότι αυτό ίσχυε και για το SUV της, όταν το είχαμε δοκιμάσει στην βενζινοκίνητη έκδοση του. Τώρα ήρθε η στιγμή να δοκιμάσουμε την plug-in υβριδική έκδοση του μοντέλου και να διαπιστώσουμε αν ισχύουν όλα τα παραπάνω και σε αυτή τη περίπτωση.

Χωρίς αλλαγές στην εμφάνιση

Όπως είναι λογικό και αναμενόμενο η εξωτερική αλλά και η εσωτερικό εικόνα της plug-in υβριδικής έκδοσης του Kuga δεν διαφοροποιείται σχεδιαστικά σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις που έχουμε γνωρίσει, παρα μόνο στα διακριτικά που δηλώνουν την ταυτότητα του μοντέλου, καθώς και στην ύπαρξη θύρας φόρτισης. Βεβαίως εδώ θα πρέπει να τονίσουμε το γεγονός πως στη χώρα µας, το Kuga PHEV διατίθεται αποκλειστικά στην έκδοση ST-Line X, µε τις σπορ στιλιστικές λεπτοµέρειες στο εξωτερικό, όπως οι ματ ζάντες και τα φιμέ πίσω παράθυρα να προσθέτουν πόντους στην εµφάνισή του.

Σε ότι έχει να κάνει με το εσωτερικό και µε εξαίρεση το χώρο αποσκευών που έχει περιοριστεί λίγο από την τοποθέτηση µπαταριών στο πίσω µέρος του πατώµατος του αυτοκινήτου, οδηγός και επιβάτες απολαµβάνουν την ίδια ευρυχωρία και υψηλή ποιότητα που γνωρίσαµε και στις άλλες εκδόσεις του μοντέλου της Ford. Το ταµπλό καλύπτεται από το ίδιο µαλακό υλικό στο επάνω µέρος του και σκληρά αλλά αρκετά ποιοτικά πλαστικά χαµηλότερα. Η συναρµογή των υλικών είναι εξαιρετική και η εργονοµία πολύ προσεγµένη. Σε επίπεδο τεχνολογίας ενσωµατώνει όλα τα στοιχεία εξοπλισµού του Μπλε Οβάλ, όπως ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3”, το infotainment SYNC 3 µε οθόνης αφής 8” και ηχοσύστηµα µε την υπογραφή της δανέζικης Bang & Olufsen.

Οι επιβάτες πίσω έχουν αρκετό χώρο για τα πόδια και αρκετό αέρα για το κεφάλι τους, ενώ το συρόµενο πίσω κάθισµα επιτρέπει την αυξοµείωση του χώρου αποσκευών από τα 411 έως τα 581 lt. Επίσης άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός πως στην plug-in υβριδική έκδοση του αυτοκινήτου είναι πολύ πιο έντονη και η αίσθηση της «απομόνωσης» στην καμπίνα των επιβατών, καθώς ηχομόνωση και ποιότητα κύλισης βρίσκονται σε τόσο υψηλό επίπεδο που πραγματικά δεν επιτρέπουν σε κανέναν εξωτερικό θόρυβο να φτάσει στα αυτιά των επιβατών.

Η ουσία της συγκεκριμένες έκδοσης

Και ερχόμαστε στην ουσία κάθε plug-in υβριδικού μοντέλου, όπου στην περίπτωση του Ford Kuga PHEV, η αρχιτεκτονική του υβριδικού συστήματος περιλαμβάνει έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης και έναν ηλεκτροκινητήρα. Ο βενζινοκινητήρας είναι τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός και έχει χωρητικότητα 2.500 κυβικών εκατοστών, ενώ λειτουργεί σύμφωνα με τον κύκλο Άτκινσον. Ο ηλεκτροκινητήρας αντλεί ενέργεια από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 14,4 kWh και η συνδυαστική τους ισχύς αγγίζει τους 225 ίππους. Σε ότι αφορά στην αυτονομία, κινούμενο αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, αυτή μπορεί να φτάσει τα 56 χιλιόμετρα.

Και βεβαίως πρόκειται για μία αυτονομία που είναι αρκετή για να εξυπηρετήσει τις καθημερινές σας μετακινήσεις στον αστικό κύκλο. Και όταν οι συνθήκες το απαιτούν, ο βενζινοκινητήρας είναι διαθέσιμος να προσφέρει την ελευθερία κάλυψης οποιασδήποτε απόστασης, ανά πάσα στιγμή.

Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί μέσω της υποδοχής φόρτισης στο εμπρός φτερό από την πλευρά του οδηγού, αλλά και μέσω μίας σειράς λειτουργιών κάνοντας χρήση του συστήματος ανάκτησης ενέργειας. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι για την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας σε οικιακή πρίζα απαιτούνται λιγότερες από έξι ώρες, ενώ σε ταχυφορτιστή μόλις 3,5!

Το όφελος του συγκεκριμένου μηχανικού συνόλου αποτυπώνεται στα νούμερα της κατανάλωσης καυσίμου. Είναι χαρακτηριστικό, ότι η Ford υπόσχεται κατανάλωση 1,4 l/100km, αν και η συγκεκριμένη επίδοση μπορεί να επιτευχθεί μόνο στην περίπτωση της μέγιστης χρήσης του ηλεκτροκινητήρα. Κατά τη διάρκεια των περίπου δύο χιλιάδων χιλιομέτρων  της δοκιμής μας με την plug-in έκδοση του Kuga, και φορτίζοντας το αυτοκίνητο σχεδόν καθημερινά η κατανάλωσή μας είναι γύρω στα τέσσερα λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Τέλος στο ταξίδι Αθήνα Θεσσαλονίκη χωρίς ενδιάμεση στάση για φόρτιση, η κατανάλωση βρέθηκε στη περιοχή των 7.5 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα. Επίσης σημαντικό είναι και το γεγονός πως με εκπομπές CO2 της τάξεως των 32 gr/km, έχετε μηδενικά τέλη.

Γνήσια απολαυστικό Ford

Πρίν αναφερθούμε στο καθαρά οδηγικό κομμάτι του αυτοκινήτου, να σημειώσουμε πως ο οδηγός, μέσω τεσσάρων προγραμμάτων, είναι σε θέση να επιλέξει τον τρόπο διαχείρισης του αυτοκινήτου. Πιο συγκεκριμένα τo EV Auto σηματοδοτεί την ταυτόχρονη λειτουργία των δύο μοτέρ, το EV Now για κίνηση αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, το EV Later για παροπλισμό του ηλεκτροκινητήρα και αποθήκευση ενέργειας για μετέπειτα χρήση και το EV Charge, όπου ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιείται για τη φόρτιση της μπαταρίας.

Ο οδηγός μπορεί να ενημερώνεται για τη ροή ενέργειας μέσω της οθόνης για το σύστημα πολυμέσων. Φυσικά, δεν απουσιάζουν και τα γνωστά οδηγικά προφίλ (Normal, Eco, Sport, Deep Snow/Sand) που παραμετροποιούν την απόκριση του βενζινοκινητήρα, το βάρος του τιμονιού και τον βαθμό εμπλοκής του ESP. Στο δρόμο, αρχικά δεν εντοπίζεις διαφορά σε σχέση με τις πετρελαιοκίνητες και βενζινοκίνητες εκδοχές του Kuga. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, ενώ η ανάρτηση παρά τη πιο σφικτή ρύθμιση της έκδοσης ST-Line απορροφά με άνεση την πλειονότητα των κακοτεχνιών που συναντάμε στους ελληνικούς δρόμους.

Βέβαια, η παρουσία της μπαταρίας στο πάτωμα του Kuga έχει σαν αποτέλεσμα την σημαντική αύξηση του βάρους, το οποίο αγγίζει τα 1.844 κιλά. Για αυτόν ακριβώς το λόγο οι επιδόσεις του δεν βάζουν φωτιά στην άσφαλτο. Παρόλα αυτά επιτρέπουν στον οδηγό να κινηθεί σβέλτα, με το υβριδικό σύνολο να διακρίνεται για την πολύ καλή απόκριση στο γκάζι. Το αυτόματο κιβώτιο CVT μπορεί να συμβάλλει τα μέγιστα στην αποδοτικότητα του συνόλου, αλλά σίγουρα δεν ενθουσιάζει όσους αναζητούν το κάτι παραπάνω. Βέβαια, το αυξημένο βάρος θα περίμενε κανείς πως θα έχει σημαντικό αντίκτυπο και στην οδική του συμπεριφορά. Όμως, η αλήθεια είναι πως και στην Plug-in έκδοση, το Kuga διατηρεί σε μεγάλο βαθμό τα δυναμικά του χαρακτηριστικά.

Το σύστημα διεύθυνσης παραμένει από τα κορυφαία στην κατηγορία, τόσο σε επίπεδο αίσθησης, όσο και απόκρισης. Την ίδια ώρα, τα περιθώρια πρόσφυσης παραμένουν εξαιρετικά υψηλά για κατασκευή του είδους. Στις ανοικτές και μέτριες στροφές βρίσκεται στο στοιχείο του, όντας φιλικό και προβλέψιμο, χωρίς να παρεκκλίνει από τις εντολές του οδηγού. Το αυξημένο βάρος θα αποκαλυφθεί μόνο στα πολύ κλειστά κομμάτια, όπου φυσιολογικά θα εμφανίσει τάσεις υποστροφής, οι οποίες παρόλα αυτά είναι εύκολα ελεγχόμενες. Τέλος η τιμή των 45700 Ευρώ για την πολύ πλούσια εξοπλισμένη έκδοση ST Line X του plug-in υβριδικού Ford Kuga, είναι εντός των πλαισίων για ένα τέτοιο αυτοκίνητο.

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Πρακτικότητα

[/vc_column_text]
[/vc_column]
[vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Bάρος

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 2500 κυβικά
Ίπποι 225
0-100 9.2″
Τελική ταχύτητα 200 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 4 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 32 γρ/χλμ

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Prev Post Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 PS EAT8. Με κροσσόβερ χαρακτήρα
Next Post Kia XCeed 1.6D 136 PS 7DCT 48V Hybrid. H πλέον ολοκληρωμένη έκδοση
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook