H Ford τα τελευταία χρόνια επενδύει σημαντική στον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της, ωστόσο «διαβάζει» με προσοχή τις εξελίξεις και δείχνει έτοιμη ανά πάσα ώρα να διαφοροποιήσει τη στρατηγική της και να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. Και χαρακτηριστικό παράδειγμα της ευελιξίας της, είναι η παρουσίαση της ανανεωμένης έκδοσης του Kuga η οποία για πρώτη φορά είναι διαθέσιμη και ως φουλ υβριδική. Σε μία κατηγορία που αφενός παρουσιάζει την πλέον έντονη δυναμική και αφετέρου ο ανταγωνισμός είναι εξόχως υψηλός, η Ford φροντίζει να εξοπλίσει το Kuga με όλα εκείνα τα στοιχεία που θα του εξασφαλίσουν την συνέχιση της άκρως επιτυχημένης εμπορικά πορείας του.
Η έντονη ανανέωση του μοντέλου, αποτυπώνεται στο σύνολο του Kuga με την φουλ υβριδική και τετρακίνητη έκδοση, όπως αυτή της δοκιμής μας, να βρίσκεται στη κορυφή των διαθέσιμων προτάσεων, όντας η πλέον ολοκληρωμένη από κάθε άποψη και σε όλα τα επίπεδα. Χωρίς να απεμπολήσει τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα το ανανεωμένο Kuga εμπλουτίζεται με επιπλέον τεχνολογία άνεσης και ασφάλειας, φροντίζοντας παράλληλα για την μείωση της κατανάλωσης και βεβαίως των ρύπων, όπως θα διαβάσετε αναλυτικά στη συνέχεια της δοκιμής μας.
Με αέρα ανανέωσης στο εξωτερικό του
Πρίν σας παρουσιάσουμε τα στοιχεία που συνθέτουν τη νέα εικόνα του Kuga, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η Ford διατήρησε την οπτική διαφοροποίηση των εκδόσεων εξοπλισμού προσθέτοντας δίπλα στην πιο πολυτελή Titanium και τη σπορ ST-Line X, τη νέα και πιο περιπετειώδη σε εμφάνιση Active, που είναι και η έκδοση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας. Ονοματοδοσία και έκδοση που με παρόμοια χαρακτηριστικά χρησιμοποιεί εδώ και χρόνια η Ford στα Fiesta και Focus, αλλά εισάγει για πρώτη φορά στην γκάμα του Kuga.
Εξωτερικά υιοθετεί πλήρως την πιο μοντέρνα σχεδίαση του εμπρός μέρους που συναντάται σε όλες τις εκδόσεις. Κύριο χαρακτηριστικό της, η φωτεινή μπάρα που ενώνει οπτικά τους ανασχεδιασμένους και φουλ LED προβολείς. To λογότυπο της μάρκας βρίσκεται σε περίοπτη θέση στο κέντρο της μάσκας, ενώ το καπό έγινε πιο μακρύ και απέκτησε πιο έντονες ακμές, που σε συνδυασμό με τον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα δίνουν μια πιο δυναμική εικόνα στο Kuga. Στο πίσω μέρος, το Kuga παραμένει άμεσα αναγνωρίσιμο. Ο νέος διαχύτης και η απουσία λαβής για την πίσω πόρτα είναι οι πιο χαρακτηριστικές αλλαγές. Aν και πιο λιτές συγκριτικά με την εμπρός όψη, του έχουν δώσει μια πιο εκλεπτυσμένη εικόνα.
Σε αυτές τις αλλαγές, η έκδοση Active που δοκιμάζουμε έρχεται να προσθέσει τις αποκλειστικές πινελιές της. Αυτές συνοψίζονται στην πιο έντονη και φαρδιά μάσκα εμπρός, με τα πιο φαρδιά κάθετα στοιχεία σε μαύρο χρώμα και τα γκρι προστατευτικά του αμαξώματος χαμηλά στον εμπρός προφυλακτήρα, στον διαχύτη και στα πλαϊνά μαρσπιέ. Αποκλειστικές για την έκδοση Active είναι και οι νέας σχεδίασης 18άρες ζάντες, ενώ η συγκεκριμένη έκδοση είναι και ένα πόντο πιο ψηλή, με την απόσταση από το έδαφος να βρίσκεται στα 19,1 εκατοστά.
Μεγάλες αλλαγές εσωτερικά
Σημαντικές είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό με τη μεγάλη οριζόντια οθόνη 12,3 ιντσών να αποτελεί νεοτερισμό και αναμφίβολα να αναβαθμίζει αισθητά την εικόνα του μοντέλου, αλλά και την ευχρηστία του συστήματος, καθώς έρχεται με το νέο SYNC4, που παρέχει πιο εύκολη πρόσβαση στις επιμέρους λειτουργίες. Παρέχει δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης με Android Auto και Apple CarPlay, ενώ διαθέτει και μόντεμ με ταχύτητα 5G. Συμπληρώνεται από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων, με δυνατότητα εξατομίκευσης της εικόνας του. Έντονη είναι η απουσία των φυσικών πλήκτρων από το ταμπλό, που μπορεί να λειτουργήσει αρνητικά στον τομέα της εργονομίας, σε αυτούς που δεν είναι ακόμα εξοικειωμένοι με την τεχνολογία. Η υψηλού επιπέδου ποιότητα, με χρήση μαλακών υλικών και καλή συναρμογή συμπληρώνει την όμορφη εικόνα του νέου Kuga, ενώ οι προσεκτικά διάσπαρτες θήκες για αντικείμενα αναβαθμίζουν την χρηστικότητα του μοντέλου.
Ανάλογα, πόντους προσθέτουν τα πίσω μετακινούμενα κατά το διαμήκη άξονα καθίσματα, που αυξομειώνουν αντιστρόφως ανάλογα το χώρο για τις αποσκευές και τα πόδια των επιβατών. Με μήκος 4.604 χλστ., πλάτος 1.882 χλστ. και ύψος 1.679 χλστ., το Kuga τοποθετείται στο άνω άκρο των μικρομεσαίων SUV. Το μεγάλο μεταξόνιο που φτάνει τα 2.680 χλστ. υπόσχεται αξιόλογους χώρους για πέντε επιβάτες, αλλά και τις αποσκευές τους, με όγκο που αγγίζει τα 553 λίτρα με τα καθίσματα σε κανονική θέση, ενώ όταν αυτά αναδιπλωθούν η τιμή εκτοξεύεται στα 1.534 λίτρα.
Η επιλογή της κίνησης γίνεται από το περιστροφικό διακόπτη στη βάση της κεντρικής κονσόλας, ενώ ο πίνακας οργάνων αλλάζει θέμα ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης (Eco, Normal, Sport, Slippery). Μάλιστα, υπάρχει το πρόσθετο Trail που μεταβάλλει την απόκριση του γκαζιού και του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης, ώστε ο οδηγός να μπορεί να ελέγχει πιο αποτελεσματικά το Kuga του σε μαλακές επιφάνειες όπως η άμμος ή η λάσπη. Γενικότερα, η Ford θέλει να κάνει τη ζωή του οδηγού πιο εύκολη και για αυτό προσφέρει έτοιμα προφίλ οδήγησης χωρίς κάποια βασική παραμετροποίηση στο υβριδικό σύστημα.
Φουλ υβριδική τεχνολογία
Περνώντας στο φουλ υβριδικό DΝΑ του αυτοκινήτου να σημειώσουμε ότι η προσθιοκίνητη έκδοση αποδίδει 180 ίππους, ενώ το τετρακίνητο της δοκιμή μας 183 άλογα. Σε κάθε περίπτωση κάτω από το καπό υπάρχει ένας ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας των 2,5 λίτρων με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και λειτουργία σε κύκλο Atkinson.
Στο ανανεωμένο Kuga ο ενσωματωμένος στο κιβώτιο CVT ηλεκτροκινητήρας είναι ισχυρότερος και συνδυάζεται με μία μπαταρία 1,1 kWh. Η Ford λέει ότι το Kuga Hybrid μπορεί να προσφέρει αυτονομία 900 χιλιομέτρων χάρη σε μία κατανάλωση 5,3-6,4 λίτρων/100 χλμ. και με το 64% της κίνησης να γίνεται με ηλεκτρική ενέργεια. Στην πραγματικότητα τα νούμερα δεν απέχουν και πολύ. Πράγματι, στην πόλη μπορείς χωρίς δυσκολία να πετύχεις το μισό των καθημερινών διαδρομών σου να γίνεται περιστασιακά με ηλεκτρική ενέργεια και την κατανάλωση να κυμαίνεται στα 5-6 λίτρα/100 χλμ. Στο ταξίδι στην εθνική οδό η κατανάλωση αυτή αυξάνεται κατά περίπου ένα λίτρο.
Το πλήρως υβριδικό και αυτοφορτιζόμενο σύστημα του Kuga είναι από τα αποδοτικότερα και ταιριάζει γάντι στο χαρακτήρα του SUV της Ford προσφέροντας ομαλές επιταχύνσεις. Όπως είναι αναμενόμενο και λόγω της φύσης του CVT κιβωτίου ο θόρυβος του κινητήρα ενοχλεί μόνο στην απότομη επιτάχυνση και αυτό επειδή οι σ.α.λ. του μοτέρ ανεβαίνουν για να αποδοθεί το μάξιμουμ της ισχύος. Γενικά, το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα του Kuga είναι από τα πιο αποδοτικά που έχουμε δοκιμάσει. Με το 0-100 km/h να έρχεται σε 8,3” και την τελική να αγγίζει τα 196 km/h, το Kuga Hybrid παρέχει δυνατές επιδόσεις.
Άνετο και απολαυστικό παντού
Με το ανανεωμένο, φουλ υβριδικό και τετρακίνητο Kuga κάναμε περίπου 1500 χιλιόμετρα, κυριολεκτικά σε κάθε είδους δρόμο και κατάσταση. Στην εθνική οδό η προσεγμένη ηχομόνωση σε συνδυασμό με την υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης, δημιουργούν τις κατάλληλες συνθήκες για ένα άνετο και ξεκούραστο ταξίδι. Οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω, εκτός από άνεση φροντίζουν και για την σωστή οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, καθώς σε σβέλτο ρυθμό σε δρόμο με στροφές, το νέο Kuga παραμένει εξαιρετικά ικανό με το τιμόνι να προσφέρει πληροφόρηση και την ανάρτηση να συνθέτει μαζί με το πλαίσιο το καλοστημένο σύνολο που περιμένεις από ένα μοντέλο με το σήμα της Ford. Η κλίση στις στροφές είναι περιορισμένη, το περιθώριο πρόσφυσης υψηλό και η αυτόματη τετρακίνηση παρούσα για όποτε χρειαστεί.
Εκτός δρόμου τα ασφάλτινα ελαστικά και η λογική σας θα βάλουν τα όρια, καθώς οι δυνατότητες του αυτοκινήτου είναι πιο πάνω και από τα δύο αυτά χαρακτηριστικά. Συμπερασματικά θα λέγαμε πως φρεσκάροντας ριζικά το SUV της, η Ford δεν διατήρησε απλώς τον δυναμικό οδηγικό χαρακτήρα του Kuga, καθώς χάρη στο αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα τον συνδύασε και με απαράμιλλη οικονομία, ως εκ τούτου πολύ χαμηλό κόστος χρήσης. Τα 47600 Ευρώ της πλούσιας εξοπλισμένης, φουλ υβριδικής και τετρακίνητης έκδοσης Active X της δοκιμής μας, είναι μία αναμενόμενη τιμή για το όσα προσφέρει το ανανεωμένο SUV της Ford.