Η κατηγορία των μεσαίων οχημάτων ελευθέρου χρόνου, έχει πάρει πραγματικά φωτιά με τη μία αυτοκινητοβιομηχανία μετά την άλλη να παρουσιάζει είτε ανανεωμένο, είτε καινούριο, είτε ακόμη να κάνει και ντεμπούτο στη κατηγορία μέσω του μοντέλου της. Από τη μία λοιπόν έχουμε να κάνουμε με καινούριους «παίκτες» των οποίων οι προτάσεις είναι πραγματικά αξιόλογες και διεκδικούν επάξια ένα μέρος από το συνεχώς αυξανόμενο μερίδιο της κατηγορίας, ενώ από την άλλη είναι οι παραδοσιακοί πρωταγωνιστές οι οποίοι όχι μόνο δεν είναι διατεθειμένοι να αφήσουν χώρο στους νέους, αλλά επιθυμούν να αυξήσουν και να εδραιώσουν τη κυριαρχία τους.

Και ένα τέτοιο μοντέλο είναι και το Kuga, με τη Ford να προχωράει στη μεγάλη και απολύτως σωστή κίνηση να του τοποθετήσει τον καινούριο 1500άρη diesel κινητήρα με τους 120 ίππους, προκειμένου να το καταστήσει άκρως ανταγωνιστικό. Ωστόσο επειδή εμείς εδώ στο ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ αφενός είμαστε λάτρεις της τετρακίνησης, αφετέρου συνεχίζουμε να απολαμβάνουμε την οδήγηση σε κάθε ευκαιρία, βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του δίλιτρου πετρελαιοκίνητου και τετρακίνητου Ford Kuga, στην έκδοση ST-Line και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και κάναμε σχεδόν 1500 χιλιόμετρα εντός αλλά και εκτός δρόμου κατά τη διάρκεια της δοκιμή του.

Η σωστή έκδοση
Στη διάθεσή μας για δοκιμή είχαμε την έκδοση ST-Line την οποία θεωρούμε και ως τη σωστότερη, καθώς αναδεικνύει τον ούτως ή άλλως σπορ χαρακτήρα που έχει το Kuga. H τραπεζοειδής μάσκα με τη μικρή κυψελοειδή εισαγωγή αέρα στο κάτω μέρος του μπροστινού προφυλακτήρα, τα νέα φωτιστικά σώματα , με λαμπτήρες τεχνολογίας LED, ενώ η ST-Line εκδοχή διαφοροποιείται από τη μαύρη νίκελ μάσκα, τον αεραγωγό χαμηλά στον προφυλακτήρα, τα πλαίσια στα φώτα ομίχλης με σχέδιο κυψελών, το εμπρός σπόιλερ, τις ποδιές στα μασπιέ, τις μαύρες ράγες οροφής και τα πίσω φιμέ φωτιστικά σώματα. Επιπλέον, όλα τα διακοσμητικά και οι αεροτομές είναι βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ οι ζάντες αλουμινίου είναι διαμέτρου 18 ιντσών.

Η σπορ πλευρά της ποιότητας
Μπαίνοντας στο εσωτερικό του ανανεωμένου Kuga το βασικότερο χαρακτηριστικό που θα παρατηρήσει κανείς είναι η μεγάλη οθόνη αφής των οκτώ ιντσών στη κορυφή της κεντρικής κονσόλας η οποία φιλοξενεί το νέο σύστημα SYNC3 της Ford, μέσω του οποίου μπορείτε να συνδέσετε το «έξυπνο» τηλέφωνό σας, να έχετε φωνητικό χειρισμό διαφόρων λειτουργιών. Για το iPhone διατίθεται το λογισμικό Apple CarPlay και για Android το Android Auto. Από

εκεί και πέρα η ποιότητα τόσο των υλικών όσο και της κατασκευής συνεχίζει να βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο, ενώ αντίστοιχα άκρως ικανοποιητική είναι και η προσφερόμενη εργονομία. Το Kuga ST-Line εφοδιάζεται με σπορ καθίσματα με μερική επένδυση δέρματος και ραφές αντίθετου χρώματος στον επιλογέα ταχυτήτων και τιμόνι, μαύρη οροφή και διακοσμητικό μεταλλικού χρώματος στην κονσόλα. Σε επίπεδο ποιότητας κατασκευής, τα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και τα επιμέρους σκληρά είναι πολύ καλά, ωστόσο στον τομέα του φινιρίσματος και συναρμογής υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης. Από πλευράς χώρων, το εσωτερικό του Kuga θα φιλοξενήσει με άνεση έως πέντε ενήλικους επιβάτες μαζί με τις αποσκευές τους, καθώς τα 456 λίτρα του χώρου των αποσκευών είναι ένα ικανοποιητικό νούμερο.
Το Kuga διαθέτει φυσικά και πλειάδα ηλεκτρονικών τεχνολογιών, όπως το Perpendicular Parking για παρκάρισμα χωρίς τη χρήση του τιμονιού, το σύστημα αποφυγής συγκρούσεων Active City Stop, το Adaptive Front Lighting που ρυθμίζει το φωτισμό των φώτων bi-xenon,

το Hands-Free Liftgate για άνοιγμα της πίσω πόρτας χωρίς χέρια, το Cross Traffic Alert, το Park-Out Assist και το τελευταίας γενιάς Ford MyKey που επιτρέπει τον προγραμματισμό του αυτοκινήτου για νεότερους ή άπειρους οδηγούς (με περιορισμό τελικής ταχύτητας, απαγόρευση απενεργοποίησης συστημάτων ευστάθειας, περιορισμό έντασης στερεοφωνικού ή απενεργοποίησή του αν οι επιβάτες δεν χρησιμοποιούν ζώνες ασφαλείας).
Ο κινητήρας που του ταιριάζει σε όλα τα εδάφη
Όπως αναφέραμε και πιο πάνω στη διάθεσή μας για δοκιμή είχαμε το δίλιτρο πετρελαιοκίνητο Kuga με τους 150 ίππους, βγαίνει και με 180, το οποίο συνδυαζότανε με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Powershift μέσω του οποίου η κίνηση μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς. Ξεκινώντας από Αθήνα με κατεύθυνση την Θεσσαλονίκη, ιδιαίτερη μνεία θα κάνουμε στη πολύ προσεγμένη ποιότητα κύλισης αλλά και στην έλλειψη αεροδυναμικών θορύβων. Επιπλέον παρά τον ιδιαίτερα ισχυρό άνεμο που επικρατούσε, το Kuga δεν επηρεαζόταν στο ελάχιστο, προσφέροντας ένα πολύ ισχυρό αίσθημα ασφάλειας. Αφήνοντας την εθνική και ανηφορίζοντας προς Δομοκό, απέδειξε πως πρόκειται για ένα γνήσιο Ford. Άμεσο και κοφτερό τιμόνι, πλαίσιο και αναρτήσεις που «φωνάζουν» πως είναι σε θέση να διαχειριστούν ακόμη περισσότερη ισχύ και μία αίσθηση που αν εξαιρέσεις την υψηλή θέση οδήγησης, κάλλιστα θα μπορούσε να παραπέμπει στο Mondeo.

Kαι βέβαια όταν έχεις στη διάθεσή σου ένα τετρακίνητο SUV δεν μπορείς παρά να εγκαταλείψεις την άσφαλτο με τη πρώτη ευκαιρία που θα βρείς. Μπαίνοντας λοιπόν σε «πατημένο» και λασπωμένο χώμα, αρχίζουν οι ακόμη πιο ευχάριστες εκπλήξεις – διαπιστώσεις. Ενώ λοιπόν οδηγούμε την έκδοση ST Line, πηγαίνουμε κάπως φυλαγμένα στην αρχή. Μετά τα πρώτα, λίγα μόλις μέτρα, διαπιστώνουμε πως η ανάρτηση όχι μόνο δεν «κοπανάει» αλλά καταπίνει τις λακκούβες με τρόπο μαγικό. Ανεβάζουμε ρυθμό και η έκπληξη μεγαλώνει, καθώς νερολακκούβες και ανωμαλίες «φεύγουν» κάτω από τις ρόδες του Κuga εντελώς ανεπαίσθητα και απροβλημάτιστα, με τη λάσπη να απλώνεται και να ομορφαίνει το αμάξωμα. Αν έβγαινε και το ESP, τόσο η δική μας απόλαυση όσο και η λάσπη στο αυτοκίνητο θα ήταν πολλαπλάσια. Η εμπλοκή της τετρακίνησης εκτός από άμεση, είναι και αποτελεσματική, καθώς συμβάλει τα μέγιστα αφενός στην αύξηση της οδηγικής απόλαυσης, αφετέρου στο να ξεπεραστούν χωρίς πρόβλημα κάποια πιο δύσκολα, εκτός δρόμου, σημεία.

Κάνει τα πάντα
Η αλήθεια είναι πως το SUV το θέλουμε τετρακίνητο, παρά το γεγονός πως το μίγμα πωλήσεων δικίνητων – τετρακίνητων είναι σχεδόν 90 – 10, εμείς εμμένουμε στην άποψή μας. Και η δίλιτρη τετρακίνητη έκδοση του Kuga ήρθε να μας επιβεβαιώσεις. Γρήγορο, οικονομικό, με τη μέση κατανάλωση να μην ξεπερνάει τα 8.5 λίτρα με απολαυστικούς ρυθμούς παντού, ποιοτικό, άνετο ως προς τους χώρους και κυρίως χωρίς να έχει χάσει εκείνη τη σπορ αίσθηση που όλα τα μοντέλα της Ford έχουν. Τέλος τα 34711 Ευρώ που κοστίζει η δίλιτρη, πετρελαιοκίνητη, τετρακίνηση έκδοση ST-Line με το αυτόματο κιβώτιο Power Shift, θεωρούμε πως είναι το κερασάκι σε μία πραγματικά ολοκληρωμένη και απολαυστική πρόταση από κάθε άποψη.

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]
- Εμφάνιση
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα
- Χώροι
- Εξοπλισμός
- Tετρακίνηση
- Κιβώτιο ταχυτήτων
- Τιμή
[/vc_column_text]
[/vc_column]
[vc_column width=”1/2″][vc_column_text]
- Φινίρισμα σε κάποια σημεία
- Κάπως τραχιά λειτουργία κινητήρα
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
---|---|
Κινητήρας | 2000 κ.εκ. Turbodiesel |
Ίπποι | 150 |
0-100 | 10.9″ |
Τελική ταχύτητα | 190 χλμ/ώρα |
Μέση κατανάλωση δοκιμής | 8.5 λτ/100 χλμ |
Εκπομπές CO2 | 134 γρ/χλμ |
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
