Η συμπλήρωση 20 ετών από τη δημιουργία του Focus από τη Ford συνέπεσε αφενός με τη παρουσίαση της νέας, δημιουργημένης από λευκό χαρτί, γενιάς του μοντέλου, αφετέρου με μία πλήρη ανατροπή στα όσα ξέραμε και κυρίως στα όσα θέλουμε από την αυτοκίνηση. Αυτό διότι τα SUV λειτουργούν σχεδόν σαν οδοστρωτήρας των υπολοίπων κατηγοριών, καθώς τείνουν να τις εξαφανίσουν. Εάν σε αυτά προσθέσουμε και τη φήμη του πιο απολαυστικού οδηγικά μοντέλου στη κατηγορία του, που είχαν δημιουργήσει οι προηγούμενες γενιές του Focus, αντιλαμβάνεστε πως η προσπάθεια που είχαν οι άνθρωποι της Ford, κάθε άλλο παρά εύκολη ήταν.

Και μπορεί το Φθινόπωρο που παρουσιάστηκε η τέταρτη γενιά του μοντέλου να πήραμε μία πρώτη, καλή γεύση, της δουλειάς που έγινε, ωστόσο τώρα που είχαμε στη διάθεσή μας το αυτοκίνητο για δοκιμή διαπιστώσαμε πραγματικά το τι κατάφεραν οι άνθρωποι της Ford. Σε πείσμα μάλιστα των καιρών, επιλέξαμε τη πετρελαιοκίνητη εκδοχή, με τον καινούριο ecoblue κινητήρα των 1.5 λίτρων με τους 120 ίππους και το νέο αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων. Το ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ήταν και η έκδοση ST Line, συμπλήρωνε σχεδόν ιδανικά τη διάθεση μας για τη δοκιμή του και για να κάνουμε μαζί του σχεδόν 2000 χιλιόμετρα.

Σαφώς πιο εντυπωσιακό
Από τη πρώτη κιόλας ματιά, η καινούρια γενιά του Ford Focus δείχνει και είναι πιο εντυπωσιακή σε όλα της. Καταρχήν το νέο Focus είναι το πρώτο όχημα σε όλο τον κόσμο που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα C2 της Ford, η οποία έχει σχεδιαστεί για βελτιωμένη προστασία στις συγκρούσεις. Παράλληλα σηματοδοτεί μία εξέλιξη σε ολόκληρη τη σχεδιαστική γλώσσα της εταιρίας, όπως θα τη δούμε να ξεδιπλώνεται τα επόμενα χρόνια. Διαθέτει πιο ώριμες αναλογίες που υποδηλώνουν μία πιο premium, σπορ σιλουέτα, προσφέροντας παράλληλα αυξημένα επίπεδα άνεσης και ευρυχωρίας. Η νέα, ξεχωριστή εμφάνιση οφείλεται κυρίως στην τοποθέτηση των κολόνων A ακόμα πιο πίσω. Μία ισορροπημένη αναλογία που τους επιτρέπει να ‘στοχεύουν’ στο κέντρο των εμπρός τροχών, ενώ οι ανάγλυφες Κολώνες C ‘πατούν’ δυναμικά πάνω από τους πίσω τροχούς. Το μακρύτερο καπό συνδυάζεται αρμονικά με το εμπρός φτερό και την λιγότερο σφηνοειδή μεσαία γραμμή, αναδεικνύοντας δυναμισμό, κομψότητα και τον premium σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Η αύξηση του μεταξονίου κατά 53 mm επιτρέπει τη χρήση τροχών μεγαλύτερης διαμέτρου, με αποτέλεσμα να μειώνεται η αίσθηση μήκους και μάζας αμαξώματος. Οι κοντύτεροι πρόβολοι και η τοποθέτηση της καμπίνας προς τα πίσω χαρίζει ισχυρό, δυναμικό στήσιμο με συμπαγές αποτύπωμα. Σημαντικό ρόλο στη συνολικά εντυπωσιακή εικόνα παίζουν και τα 4,378 μέτρα μήκους, τα 1,825 μέτρα πλάτους καθώς και τα 1,454 μέτρα του ύψους, όπως επίσης και το γεγονός πως οι τροχοί έχουν τοποθετηθεί πραγματικά στις γωνίες του αμαξώματος όπως αποδεικνύεται τόσο από τα 2,7 μέτρα του μεταξονίου, όσο και από τα 1,572/1,553 μέτρα των μετατρόχιων εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Το 0.27 του συντελεστή αεροδυναμικής, είναι το επιστέγασμα της σοβαρής δουλειάς που έχει γίνει στον τομέα της σχεδίασης. Όσο για το κερασάκι στη τούρτα, αυτό δεν άλλο από την έκδοση ST Line με το χαμηλωμένο κατά 10 χιλιοστά αμάξωμα, τις όμορφες σκούρες ζάντες, τα διακριτικά λογότυπα, τις πλαϊνές ποδιές και τη διπλή απόληξη της εξάτμισης.

Ποιοτικό και ευρύχωρο
Η ανθρωποκεντρική σχεδιαστική φιλοσοφία επεκτείνεται και στο εσωτερικό, που προσφέρει ένα πιο ελκυστικό και φιλόξενο περιβάλλον με μεγαλύτερη αντιληπτή ποιότητα. Το πάνω τμήμα του ταμπλό και το εσωτερικό των θυρών αποτελούνται από μαλακά υλικά για μία πιο premium αίσθηση. Το νέο Ford Focus λανσάρει μία ευρύτερη γκάμα προηγμένων χαρακτηριστικών από οποιοδήποτε όχημα στην ιστορία της Ford, φέρνοντας τεχνολογίες συνώνυμες με αυτοματοποίηση Επιπέδου 2 σε ένα οικογενειακό αυτοκίνητο.

Η άνεση είναι βασικό στοιχείο που απολαμβάνουν οι επιβάτες του νέου Focus. Οι εμπρός επιβάτες απολαμβάνουν άφθονο χώρο για τους ώμους, ενώ η θέση του ταμπλό έχει βελτιστοποιηθεί με κριτήριο την ευρυχωρία. Ένα ηλεκτρικό χειρόφρενο – στάνταρ με το οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο και ο επιλογέας Rotary Gear Shift Dial απελευθερώνουν περισσότερο χώρο για τον οδηγό και το συνοδηγό. Μία στενότερη κεντρική κονσόλα – αποτέλεσμα επανατοποθέτησης διακοπτών και χειριστηρίων στην οθόνη αφής – διαθέτει μαλακές επενδύσεις γονάτων για μεγαλύτερη άνεση.

Για τους πίσω επιβάτες, ο πρόσθετος χώρος είναι αποτέλεσμα του μεγαλύτερου μεταξονίου και του επίπεδου πατώματος. Η απόσταση γονάτων έχει βελτιωθεί πάνω από 50 mm συγκριτικά με το απερχόμενο Focus, πετυχαίνοντας την καλύτερη τιμή στην κατηγορία με 81 mm. Ο χώρος για τους ώμους έχει αυξηθεί κατά 60 mm συγκριτικά το απερχόμενο Focus.

Εξαιρετικός συνδυασμός
Ο λόγος για τον νέο Ecoblue πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λίτρων με τους 120 ίππους και τα 30.6 κιλά ροπής, ο οποίος στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας συνδυαζόταν με το επίσης καινούριο αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων. Πέρα από τη δεδομένη ευκολία στην οδήγηση που προσφέρει, η Ford έχει εφοδιάσει το κιβώτιο με τα συστήματα Adaptive Shift Scheduling και Adaptive Shift Quality Control, που προσαρμόζουν την λειτουργία του ανάλογα με την κλίση του δρόμου, τον τρόπο που ο οδηγός πατάει το γκάζι, προκειμένου να πετυχαίνει τη βέλτιστη δυνατή απόδοση σε κάθε κατάσταση. Για τους πιο ενθουσιώδεις, υπάρχει και η δυνατότητα αλλαγής των σχέσεων μέσω των paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι, ενώ ακόμη και αυτοί δεν θα δούνε σε καμία περίπτωση τη κατανάλωση να υπερβαίνει τα 6.8 λτ. 100 χλμ. Και αυτό σε πολύ, μα πάρα πολύ γρήγορους ρυθμούς, καθώς σε διαφορετική περίπτωση αυτή βρίσκεται στη περιοχή των έξη λίτρων.

Ψάχνεις αφορμή για να το οδηγείς
Στον τομέα της εμφάνισης πάντα υπάρχει δυνατότητα αναβάθμισης και διαφοροποίησης σε σχέση με τη προηγούμενη γενιά. Σε ότι αφορά τους διαθέσιμους χώρους, ήταν ένα από τα ζητούμενα καθώς προφανώς και υπήρχε δυνατότητα – ανάγκη αναβάθμισης. Οι τεχνολογίες και η συνδεσιμότητα είναι πλέον το αναμενόμενο. Οπότε περιμένεις να βρεθείς πίσω από τιμόνι για να δεις αν το κορυφαίο μπορεί να γίνει καλύτερο. Και η απάντηση είναι ναι μπορεί. Η ποιότητα κύλισης στο νέο Focus είναι σαφώς καλύτερη, ενώ η οδική του συμπεριφορά, πραγματικά ξέφυγε όχι μόνο από τα όρια της κατηγορίες, αλλά συνολικά. Το κοφτερό και άμεσο τιμόνι, το συμπαγές πλαίσιο και η απίστευτη πραγματικά ανάρτηση, σου δίνουν μία μοναδική αίσθηση ασφάλειας στο δρόμο.

Πραγματικά προσπαθήσαμε να του προκαλέσουμε μία «άτσαλη» αντίδραση με φρενάρισμα μέσα στη στροφή, με απότομη τιμονιά με με με, αλλά αυτό επανέρχοταν σχεδόν μόνο του. Το ταξίδι Αθήνα Θεσσαλονίκη, έγινε με ρυθμούς τους οποίους λίγα αυτοκίνητα, όχι μόνο αυτής, αλλά και πολύ ακριβότερων κατηγοριών, μπορούν να ακολουθήσουν. Και αυτό με απόλυτα ασφάλεια καθώς τα φρένα εκτός από δυνατά είναι και πολύ ανθεκτικά.Τέλος η τιμή των 25000 Ευρώ για το πετρελαιοκίνητο Ford Focus των 120 ίππων, με το οκτάρι αυτόματο κιβώτιο στην έκδοση ST Line της δοκιμής μας, είναι μία ιδιαίτερα λογική τιμή για τα όσα, πολλά είναι η αλήθεια, προσφέρει το αυτοκίνητο.

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]
- Εμφάνιση
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα
- Χώροι
- Εξοπλισμός
- Κατανάλωση
[/vc_column_text]
[/vc_column]
[vc_column width=”1/2″][vc_column_text]
- To ψάχνουμε ακόμη
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
---|---|
Κινητήρας | 1500 κ.εκ. Turbodiesel |
Ίπποι | 120 |
0-100 | 10.2″ |
Τελική ταχύτητα | 193χλμ/ώρα |
Μέση κατανάλωση δοκιμής | 6,5 λτ/100 χλμ |
Εκπομπές CO2 | 112 γρ/χλμ |
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
