Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 100 PS & 1.5 TDCi 120 PS. Ορίζουν τη κατηγορία

Όταν ανήκεις σε μία κατηγορία όπου ανταγωνιστές σου είναι τα VW Polo, Seat Ibiza, Citroen C3, Nissan Micra, Renault Clio, Peugeot 208, Toyota Yaris, τότε όπως αντιλαμβάνεστε η κατάσταση είναι εξαιρετικά δύσκολη και τα μέγιστα ανταγωνιστική. Ωστόσο το νέο Fiesta είναι σε θέση όχι απλώς να κοιτάξει στα μάτια όλα τα παραπάνω μοντέλα, αλλά να διεκδικήσει και τη κορυφή της κατηγορίας. Άλλωστε η ανακήρυξη του σε «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2018 ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ» κάθε άλλο παρά τυχαία είναι και μάλιστα σε μία συγκυρία όπου το σύνολο των αντιπάλων του ήταν πραγματικά πολύ καλά αυτοκίνητα. Τους λόγους για όλα τα παραπάνω είχαμε την ευκαιρία να τους αναζητήσουμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής τόσο της έκδοσης με τον χιλιάρη τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα στην έκδοση με τους 100 ίππους, όσο και με τον 1.5 turbodiesel των 120 ίππων και σας τους μεταφέρουμε στη συνέχεια.

Οι αλλαγές στη σχεδίαση του νέου Fiesta είναι πολύ μεγάλες

Μεγάλωσε σε διαστάσεις αλλά δείχνει πιο κομψό

Από τη πρώτη ματιά αντιλαμβάνεσαι πως το νέο Fiesta είναι ένα συνολικά μεγαλύτερο και συνάμα κομψότερο αυτοκίνητο. Το μήκος και το πλάτος του μεγάλωσαν κατά 71 χλστ. και 12 χλστ. αντίστοιχα, φτάνοντας τα 4.040 χλστ. και 1.735 χλστ., ενώ το ύψος του βρίσκεται στα 1.476 χλστ. Χωρίς να έχει απεμπολήσει τη σχεδιαστική ταυτότητα του προκατόχου του,

Mεγαλύτερο σε διαστάσεις αλλά με πιο κομψή και ντελικάτη σχεδίαση

δείχνει και είναι καινούριο σε όλα του. Στη νέα του σιλουέτα βασικό ρόλο παίζουν οι ευθείες γραμμές,  ενώ το καπό του είναι πιο λείο, η χαρακτηριστική του μάσκα διατηρήθηκε και έγινε πιο πλατιά, το προφίλ του είναι λιγότερο σφηνοειδές, ενώ τα πίσω φωτιστικά σώματα έγιναν πλατύτερα δημιουργώντας ένα σχήμα “C” όταν φωτίζονται. Το νέο Fiesta συνεχίζει να προσφέρεται με πεντάθυρο και τρίθυρο αμάξωμα, σε πείσμα τόσο των καιρών όσο και πολλών εκ των βασικότερων ανταγωνιστών του, οι οποίοι είπαν όχι σε τρίθυρη έκδοση. Επίσης το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα ακολουθήσει και μία κροσσόβερ εκδοχή του, καθώς και η κορυφαία από άποψη επιδόσεων, ST.

H μεγάλη αλλαγή

Η πραγματικά τεράστια αλλαγή έχει γίνει στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, όπου ο μεγάλο αριθμός των διακοπτών, έχει πάψει πλέον να υφίσταται, με μία ευμεγέθη οθόνη αφής (ανάλογα με την έκδοση μπορεί να φτάσει μέχρι και τις 8 ίντσες) στη κορυφή της κεντρικής κονσόλας να κυριαρχεί και μέσω αυτής να ελέγχεται το σύνολο σχεδόν των πάμπολλων λειτουργιών άνεσης, ψυχαγωγίας και ασφάλειας που προσφέρει το νέο Fiesta. Νέος είναι και ο πινάκας οργάνων με ενσωματωμένη μια οθόνη TFT 4,2 ιντσών πολλαπλών ενδείξεων. Οι

Πολύ όμορφο το εμπρός μέρος του

χώροι για τους επιβάτες είναι μεγαλύτεροι, κάτι που χρειάζονταν το Fiesta κυρίως για αυτούς που κάθονταν στην πίσω σειρά καθισμάτων. Η πόρτα του χώρου αποσκευών είναι μεγαλύτερη ώστε να γίνεται πιο εύκολα η φόρτωση των αποσκευών, ενώ πλέον προσφέρει 292 λίτρα. Στάνταρ στα νέα Fiesta θα είναι το κιτ επισκευής ελαστικού.

Πιο πλούσια από ποτέ είναι η γκάμα εκδόσεων του αυτοκινήτου, καθώς τα εξοπλιστικά του επίπεδα είναι τα Trend, Business και Titanium, η πολυτελής Vignale και η σπορ ST-Line.  Στα χέρια μας για δοκιμή είχαμε την έκδοση Titanium. Το νέο Fiesta είναι το πρώτο μοντέλο της Ford που ενσωματώνει την αναβαθμισμένη έκδοση του συστήματος “Pre-Collision Assist with Pedestrian Detection”, το οποίο εντοπίζει τoυς πεζούς στο δρόμο ακόμα και κατά τη διάρκεια

Ποιοτικό, σύγχρονο και πλήρες τεχνολογικά εσωτερικό

της νύχτας, ενεργοποιώντας το σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης.  Ακόμη διαθέτει “Active Park Assist with Perpendicular Parking” καθώς και “Park-Out Assist”. Σημειώστε ακόμα τα συστήματα αναγνώρισης οδικής σήμανσης, την αυτόματη λειτουργία των προβολέων, το Adaptive Cruise Control, τον περιοριστή ταχύτητας, τον έλεγχο «τυφλού» σημείου, την υποβοήθηση παραμονής στη λωρίδα κυκλοφορίας και πολλά ακόμα.

Εμφανής η αύξηση του μήκους του

Δε θα πρέπει να παραλείψουμε να αναφερθούμε και στo σύστημα πολυμέσων SYNC3 που δέχεται φωνητικές εντολές, ενώ εξασφαλίζει τη συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlay και Android Auto. Φυσικά δεν απουσιάζει το Bluetooth ούτε οι θύρες USB. Ιδιαίτερη μνεία χρίζει και το ηχοσύστημα B&O PLAY συνολικής ισχύος 675 watts με δέκα ηχεία και ένα subwoofer τοποθετημένο στο χώρο αποσκευών, το οποίο χαρίζει μία πραγματικά μοναδική εμπειρία ήχου.

Κινητήρες για όλες τις απαιτήσεις

Ξεκινώντας από τον πολυβραβευμένο τρικύλινδρο χιλιάρη ecoboost στην έκδοση με τους 100 ίππους και τα 17.3 κιλά ροπής, αυτό που έχουμε να σημειώσουμε είναι πως όσες φορές και αν τον δοκιμάσουμε πάντα θα λέμε πως είναι δυνατόν ένας χιλιάρης κινητήρας να είναι

Δικαίως ο χιλιάρης είναι ένας πολυβραβευμένος κινητήρας

τόσο μα τόσο ικανός. Ροπή από χαμηλά, πολύ καλή συνεργασία με το εξάρι μηχανικό κιβώτιο και η ελαφρώς αυξημένη χροιά του σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνει ενοχλητική. Τα 7.2 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα της μέσης κατανάλωσης κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, είναι ένα απόλυτα λογικό νούμερο, καθώς το Fiesta είναι ένα από τα αυτοκίνητα εκείνα που σε προκαλούν να τα απολαμβάνεις κάθε στιγμή. Άλλωστε τα 10.5’’ μέχρι τα 100 χλμ./ώρα και η τελική ταχύτητα των 183 χλμ./ώρα, δίνουν το στίγμα απλώς των δυνατοτήτων.

Και αν ο χιλιάρις εντυπωσιάζει, τι να πούμε για τον 1.5 turbodiesel με τους 120 ίππους και τα 27.5 κιλά της ροπής. Χρειάζεται μόλις 9’’ για το 0-100 χλμ./ώρα, προσφέρει τελική ταχύτητα 195 χλμ./ώρα και το κυριότερο μπορεί πολύ άνετα να βρεθεί κάτω από τα 6 λίτρα

Mε τον πετρελαιοκινητήρα πηγαίνει γρήγορα και δεν καίει τίποτα

μέσης κατανάλωσης πετρελαίου, ακόμη αν το απολαμβάνετε στο έπακρο σε κάθε κατάσταση. Συνδυάζεται επίσης με μηχανικό κιβώτιο έξη σχέσεων, του οποίου μάλιστα η αίσθηση στις αλλαγές είναι ακόμη καλύτερα σε σχέση με αυτή του κιβωτίου που συνόδευε τον βενζινοκινητήρα.

Για να το οδηγείς

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής των δύο εκδόσεων αμφότερες στην έκδοση Titanium, προσπαθήσαμε να κάνουμε όσο το δυνατόν περισσότερα χιλιόμετρα, χωρίς ωστόσο να καταφέρουμε να «χορτάσουμε» τα αυτοκίνητα. Πρίν πάμε στο οδηγικό κομμάτι, δεν θα μπορούσαμε να μην σταθούμε στην απόλαυση που προσφέρει το ηχοσύστημα της B & O. Καθαρός κρυστάλλινος ήχος ο οποίος πραγματικά αναδεικνύει τη μουσική που έχετε επιλέξει να σας συντροφεύει στις κοντινές ή μακρινές σας αποδράσεις. Και όταν λέμε μακρινές το εννοούμε, καθώς το νέο Fiesta δεν είναι ένα αυτοκίνητο μόνο για αστικές και περιαστικές μετακινήσεις. Η σημαντικά αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης, η πολύ προσεγμένη ηχομόνωση και η μεγαλύτερη άνεση της καμπίνας των επιβατών, καθιστούν το αυτοκίνητο ικανό ακόμη και για μεγάλα πολύωρα ταξίδια.

Το πλέον απολαυστικό στη κατηγορία, σε ότι αφορά την οδική του συμπεριφορά

Και αν το παραπάνω είναι ένα στοιχείο που το βρίσκουμε και σε άλλα μοντέλα του ανταγωνισμού, στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς το νέο Fiesta πραγματικά θέτει τον πήχη στη κατηγορία. Aναρτήσεις, τιμόνι, πλαίσιο, δημιουργούν ένα σύνολο ικανό να οδηγηθεί με όποιον μα με όποιον τρόπο εσείς επιθυμείτε και αυτό να υπακούει τυφλά τις εντολές και να διορθώνει μαγικά τις αδυναμίες ή τα λάθη. Η απόλαυση που είναι σε θέση να προσφέρει σε όποιον αποφασίσει να το οδηγήσει, είναι εφάμιλλη πολύ ακριβότερων και ειδικότερων κατασκευών. Σημαντικός αρωγός είναι και το μηχανικό σύνολο, είτε πρόκειται για το χιλιάρη Ecoboost των 100 ίππων είτε πολύ περισσότερο για το diesel με τους 120. Και βεβαίως αμφότεροι οι παραπάνω ιπποδυνάμεις μπορεί να ακούγονται και να είναι παραπάνω από ικανοποιητικές για τον χαρακτήρα και τις διαστάσεις του αυτοκινήτου, σε καμία όμως περίπτωση δεν μπορούν, έστω να πλησιάσουν, τα όρια του πλαισίου, κάτι που θα αναλάβει άλλωστε η έκδοση ST.

Άνετο στις ευθείες, απολαυστικό στις στροφές

Δικαίως

Mετά και τη δοκιμή του Fiesta, τόσο στη βενζινοκίνητη όσο και στη πετρελαιοκίνητη έκδοση, μπορούμε χωρίς αναστολές να πούμε πως είναι το μοντέλο που θέτει το πήχη στη κατηγορία, κυρίως σε ότι αφορά στην οδηγική απόλαυση που μπορεί να προσφέρει στον οδηγό του. Όσο για τις τιμές, στη υπερπλήρη εξοπλιστικά έκδοση Titanium της δοκιμής μας, βρίσκονται στα λογικά 15740 Ευρώ για τον χιλιάρη Ecoboost με τα 100 άλογα και στα, επίσης λογικά,  17169 Ευρώ για τον πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λίτρων με τους 120 ίππους.

Με πολύ προσεγμένη ποιότητα και ικανοποιητικούς χώρους για τέσσερα άτομα

 

 

Prev Post Citroen C3 AirCross. Αναβάθμιση εξοπλισμού, χωρίς επιπλέον κόστος
Next Post Peugeot 3008 1.6 BlueHDI 120 EAT6. Άνετο και απολαυστικό
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook