Η Fiat σχεδιάζει εσωτερικά εμπνευσμένα από το Lingotto

Η Fiat σχεδιάζει εσωτερικά εμπνευσμένα από το Lingotto

Το εργοστάσιο της Fiat στο Lingotto της Ιταλίας είναι ένα από τα πλέον εμβληματικά σε ολόκληρο τον κόσμο. Αρκεί κανείς να το περιγράψει ως “αυτό με την πίστα στην οροφή” για να καταλάβει οποιοσδήποτε για ποιο μιλάμε αλλά στην πραγματικότητα, το Lingotto είναι πολλά περισσότερα από αυτό. Είναι μέρος της ιστορίας της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ένα σύμβολο της βιομηχανικής αρχιτεκτονικής (δια χειρός Giacomo Matte Trucco) και μία ωδή στην μαζική παραγωγή καθώς από την βάση του κτιρίου μέχρι και την οροφή, μέσα σε 5 ορόφους, ολοκληρωνόταν η γέννηση ενός αυτοκινήτου. Από το 1926, οπότε και ξεκίνησε η παραγωγή στο Lingotto μέχρι και τα τέλη της δεκαετίας του ’70 κατασκευάστηκαν εκεί περί τα 80 διαφορετικά μοντέλα με τελευταίο να είναι η Lancia Delta.

Δεν αποτελεί έκπληξη λοιπόν το γεγονός ότι η Fiat εμπνεύστηκε από αυτό το σύμβολο της αυτοκίνησης για να σχεδιάσει το εσωτερικό που μπορεί να μην περάσει αυτούσιο στην παραγωγή, αλλά μας δίνει μία πολύ καλή εικόνα της κατεύθυνσης προς την οποία θα κινηθεί η ιταλική μάρκα για τα επερχόμενα μοντέλα της που αναμένονται στην αγορά από το 2024. Παρατηρούμε λοιπόν ότι οι σχεδιαστές της Fiat επέλεξαν έναν σχεδόν industrial τόνο για την καμπίνα των μελλοντικών μοντέλων με το οβάλ τιμόνι να θυμίζει την πίστα δοκιμών στην οροφή του Lingotto αλλά και να ενσωματώνει μία οθόνη που παρέχει κάποιες πολύ βασικές πληροφορίες όπως η ταχύτητα και η επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο. Οβάλ είναι και το σχήμα του ταμπλό με τους αρτίστες να επιλέγουν ένα διχτυωτό υλικό ενώ εκεί τοποθετείται και η οθόνη του συστήματος infotainment και λίγο πιο κάτω παρατηρούμε την περιστρεφόμενη κεντρική κονσόλα.

Το μοτίβο… εκκεντρικότητας που επικρατεί στο εμπρός μέρος της καμπίνας συνεχίζεται και πίσω με την Fiat να έχει επιλέξει την λύση μίας αιώρας στην θέση των συμβατικών πίσω καθισμάτων. Μία λύση που είναι πρακτικά αδύνατο να περάσει στην παραγωγή (κατά βάση λόγω ασφάλειας) αλλά δείχνει το περιπετειώδες πνεύμα των σχεδιαστών και την τόλμη τους για πρωτότυπες ιδέες που θα οδηγήσουν σε μείωση του κόστους και στην προσφορά κάτι ουσιαστικά διαφορετικού. “Λιγότερο υλικό, περισσότερος χώρος” όπως δηλώνει χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της ιταλικής μάρκας, Olivier Francois.

Στην Fiat πιστεύουμε ότι το Lingotto και η πίστα είναι ορόσημα και ως τέτοια τους αξίζει να γίνουν design markers.

Συμπλήρωσε το αφεντικό της εταιρίας δίνοντας τον τόνο για τα μοντέλα που θα παρουσιαστούν σε έναν χρόνο από τώρα. Μπορεί να μην υιοθετήσουν ακριβώς αυτή την εκδοχή για την καμπίνα τους αλλά σίγουρα θα εμπνευστούν από το παλιό εργοστάσιο και ελπίζουμε ότι θα προσφέρουν κάτι καινοτόμο, πρακτικό και εργονομικό – όπως μας έχει συνηθίσει να κάνει η Fiat κατά την ιστορία της.

Prev Post Πολύ μεγάλο το κόστος του Euro 7 σύμφωνα με την ACEA
Next Post H Volvo Car Hellas συνεργάζεται με ΙΕΚ για την κατάρτιση εξειδικευμένων τεχνικών στην τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook