Fiat 500X Firefly Turbo 1.0. Στον αστερισμό του downsizing

Με αργά αλλά σταθερά βήματα, η  γκάμα της Fiat συνεχίζει την πορεία της στην αγορά. Άλλες φορές μικρές, άλλες μεγάλες ανανεώσεις, την διατηρούν φρέσκια ώστε να παραμένει ελκυστική στο αγοραστικό κοινό, το οποίο με την σειρά του ανταμείβει την ιταλική εταιρία με την εμπιστοσύνη  του.  Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το 500X το οποίο πραγματοποίησε το ντεμπούτο του το φθινόπωρο του 2014 και τέσσερα χρόνια αργότερα, ανανεώθηκε με νέα εμφάνιση, νέους κινητήρες και νέα τεχνολογία. Ένα 500X που είχαμε στα χέρια μας για δοκιμή, εφοδιασμένο με τον ολοκαίνουριο “Firefly” βενζινοκινητήρα 1.0 λίτρου και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Η βασική σχεδιαστική του φιλοσοφία παρέμεινε ίδια

Για το design δεν έχουμε να πούμε πάρα πολλά. Για την ακρίβεια, μία κλισέ έκφραση περιγράφει άριστα τις αλλαγές που έχουν γίνει από το σχεδιαστικό τμήμα της Fiat στο συμπαθές και δημοφιλές crossover: “εταιρική ταυτότητα”. Το 500X ακολουθεί το χαρακτηριστικό design του 500 και μας παρουσιάζεται στην τελευταία εκδοχή του με μία ελαφρώς ανασχεδιασμένη μάσκα, αλλά πιο σημαντικά, νέα “υπογραφή” στα LED φώτα ημέρας και full-LED πίσω φωτιστικά σώματα τα οποία αντλούν στοιχεία από το Fiat 500, δημιουργώντας μία αδιαμφισβήτητη αίσθηση οικογένειας. Το πακέτο, στην έκδοση που είχαμε στη διάθεση μας, συμπλήρωναν οι σχετικά… ασφάλτινες ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών και το συνολικό αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο που δεν δείχνει τα χρόνια του όντας σχεδόν διαχρονικό και συνάμα σύγχρονο.

Μικρές αλλαγές τόσο στο πίσω….

Στην καμπίνα, εκεί που ο οδηγός και οι επιβάτες θα περνούν την συντριπτική πλειοψηφία του χρόνου τους, η δουλειά που έχει γίνει από τους σχεδιαστές της ιταλικής μάρκας είναι πιο εμφανής. Στο μεγαλύτερο μέρος του οπτικού πεδίου των επιβαινόντων, υπάρχουν μαλακά πλαστικά τα οποία ικανοποιούν τόσο στην όψη όσο και στην αφή ενώ πιο χαμηλά, δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα σκληρότερα υλικά τα οποία είναι σίγουρα πιο ανθεκτικά και δεν ενοχλούν αισθητικά. Σε κάθε περίπτωση όμως, οι σημαντικότερες αλλαγές εντοπίζονται στο νέας σχεδίασης πολυλειτουργικό τιμόνι και στον ολοκαίνουριο πίνακα οργάνων.

…όσο και στο εμπρός μέρος του

Κι αν το τιμόνι απαιτεί έναν μικρό χρόνο προσαρμογής ώστε να συνηθίσεις την θέση των άφθονων κουμπιών, ο πίνακας οργάνων με τις νέες, πιο ευδιάκριτες ενδείξεις και την οθόνη στο κέντρο του είναι χάρμα ιδέσθαι. Το ίδιο ισχύει και για την κεντρική οθόνη 7 ιντσών του συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης Uconnect, για την οποία το μεγαλύτερο κομπλιμέντο είναι το πόσο λίγο με απασχόλησε. Το σύστημα infotainment της Fiat έχει φτάσει στο σημείο να είναι γρήγορο, διαισθαντικό και εύχρηστο, με το σύστημα πλοήγησης να εντυπωσιάζει με την ταχύτητα και την ακρίβεια του ενώ δεν λείπει και η συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto.

Σύγχρονο εσωτερικό με τη ποιότητα να θέλει λίγη περισσότερη προσοχή

Κατά τα άλλα, δεν έχουν αλλάξει σημαντικά τα πράγματα στην designάτη καμπίνα, που μπορεί να φιλοξενήσει με σχετική άνεση 4 άτομα (ο 5ος της παρέας θα ζοριστεί και θα ζορίσει λίγο), με την χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ να περιορίζεται στα 350 λίτρα . Εκεί που θα θέλαμε μία αλλαγή είναι στους περιστροφικούς διακόπτες του HVAC συστήματος (Heating, Ventilation and Air Contitioning ή θέρμανση, εξαερισμός και… air conditioning) τα οποία είναι κάπως “ελαφριά” και πλαστικά στον χειρισμό τους. Οπτικά πάντως, το ανανεωμένο 500X δεν απογοητεύει σε κανέναν τομέα.

Ικανοποιητική η άνεση και η πλευρική στήριξη που προσφέρουν

Ούτε στους τομείς της ηχομόνωσης και της άνεσης θα απογοητεύσει, όντας ήσυχο και συγκροτημένο στον δρόμο. Η σχετικά σφιχτή ανάρτηση θα φιλτράρει καλά τις περισσότερες ανωμαλίες, αντιμετωπίζοντας κάποια προβλήματα μόνο στις πιο δύσκολες κακοτοπιές ενώ ο θόρυβος από την κύλιση των ελαστικών και την… τρικύλινδρη φύση του Firefly βενζινοκινητήρα δεν γίνονται ενοχλητικοί. Μόνο ο θόρυβος από τον αέρα θα γίνει αισθητός όταν οι ταχύτητες υπερβούν τα 80-90 km/h αλλά αυτό είναι έως έναν βαθμό αναμενόμενο.

Πολύ καλοί οι χώροι για τέσσερα και με κάποιες μικρές υποχωρήσεις και για πέντε άτομα

Το Fiat 500X αντιμετωπίζει κάποια θέματα σε έναν και μόνο τομέα, όσο κλισέ κι αν ακούγεται. Στη συναρμογή. Όταν ο δρόμος απαιτεί από την ανάρτηση να δουλέψει υπερωρίες και το πλαίσιο προσπαθεί να αντισταθεί στη στρέβλωση, οι επιβάτες θα αντιληφθούν ορισμένους τριγμούς που δεν θα έπρεπε να κάνουν την εμφάνιση τους σε ένα ολοκαίνουριο όχημα, όσο ταλαιπωρημένο κι αν είναι από τα “δημοσιογραφικά” χιλιόμετρα!

Οριακά τα 350 λίτρα της χωρητικότητας

Τέλος, φτάσαμε και στο σημαντικότερο κομμάτι του facelift. Τον 1000άρη, υπερτροφοδοτούμενο, τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα της οικογένειας Firefly. Ένα σύνολο που αποδίδει 120 ίππους και 190 Nm ροπής, πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro6d-TEMP και συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο, μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων για να στείλει την ισχύ στους τροχούς του εμπρός άξονα. Ένα σύνολο που κάνει πάρα πολύ καλή δουλειά στο να “κρύβει” το γεγονός ότι λειτουργεί με 3 κυλίνδρους. Μονάχα κάποιοι κραδασμοί θα περάσουν από το τιμόνι στον οδηγό όταν λειτουργεί στο ρελαντί αλλά κι αυτοί θα εξαφανιστούν κατά την κίνηση.

Καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας, με λίγους κραδασμούς και σχετικά λογική κατανάλωση

Όσο για τον θόρυβο; Φιλτράρεται εξαιρετικά πριν φτάσει στην καμπίνα και δεν φτάνει ποτέ στο σημείο να υπερβαίνει τα όρια του ανεκτού. Εξαιρετικός και στη λειτουργία του ο Firefly. Λόγω χαμηλού κυλινδρισμού, “ξυπνάει” πάνω από τις 1.600-1.700 σ.α.λ.  και “ξεθυμαίνει” πάνω από τις 5.300 σ.α.λ. αλλά καλύπτει τις ανάγκες του οδηγού με το τράβηγμα και την γραμμικότητα του. Ενώ το κάνει αυτό όμως, απαιτεί και το ανάλογο καύσιμο καθώς η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής, με το μεγαλύτερο ποσοστό των χιλιομέτρων να έχει γίνει εντός πόλης κυμάνθηκε στα 8.0-8.1 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα – σαφώς μεγαλύτερη από τα 5.8-6.0 που δηλώνει η Fiat. Αυτό είναι όμως το τίμημα όταν θέλεις να κινήσεις σβέλτα (0-100 km/h σε 10.9 δευτερόλεπτα) ένα αμάξωμα 1.320 κιλών.

Αρκετά ευχάριστο στο δρόμο

Αυτό ήταν λοιπόν το νέο Fiat 500X. Μία πρόταση που όποιος έχει αποφασίσει να αγοράσει στην συγκεκριμένη κατηγορία, οφείλει να εξετάσει. Με πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, προηγμένα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης, σύγχρονους κινητήρες και lifestyle φιλοσοφία και σχεδιασμό. Όλα αυτά, με την τιμή του να ξεκινά από τα €16.900 (€19.000 με τον συγκεκριμένο κινητήρα) και μέχρι τέλη Μαρτίου, και με άτοκο χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Φυσικά έχει μειονεκτήματα. Όλα τα αυτοκίνητα έχουν. Είναι δουλειά του υποψήφιου αγοραστή να “ζυγίσει” τα συν και τα μείον και να επιλέξει για τον εαυτό του.

Δεν θα σας προβληματίσει σε κάθε κατάσταση

 

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός

[/vc_column_text]
[/vc_column]
[vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Αεροδυναμικός θόρυβος

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1000 κ.εκ. Turbo
Ίπποι 120
0-100 10.9″
Τελική ταχύτητα 188 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 8 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 133 γρ/χλμ

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Συμπληρώνουν με καλαίσθητο τρόπο την εξωτερική εικόνα
Prev Post Opel Grandland X 1.2T 130 PS. Για δοκιμή μακράς διαρκείας
Next Post Skoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSi 95 PS. Συνολικά αναβαθμισμένη
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook