Έρευνα κατακεραυνώνει τα plug-in υβριδικά

Έρευνα κατακεραυνώνει τα plug-in υβριδικά

Η αποτελεσματικότητα των plug-in υβριδικών κινητήριων συνόλων έχει αμφισβητηθεί αρκετές φορές στο παρελθόν και αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους μερικοί κατασκευαστές δεν προσφέρουν την τεχνολογία. Άλλοι, θεωρούν πως αποτελεί μία ιδανική μέση λύση που προσφέρει τα πλεονεκτήματα ενός αμιγώς ηλεκτρικού στις αστικές μετακινήσεις και την ευελιξία ενός “συμβατικού” οχήματος με Μ.Ε.Κ. για μεγάλα ταξίδια, μία ενδιάμεση στάση αν θέλεις, στον δρόμο που θα μας οδηγήσει στην ηλεκτροκίνηση. Μία μεταβατική τεχνολογία. Η έρευνα που διεξήγαγε το πανεπιστήμιο του Graz στην Αυστρία για τον οργανισμό “Transport & Environment” αποδεικνύει ότι τρία σύγχρονα plug-in υβριδικά μοντέλα μολύνουν πολύ περισσότερο απ’ όσο δηλώνουν οι κατασκευαστές, ακόμα και με πλήρως φορτισμένη μπαταρία σε αστικό περιβάλλον.

Οι ερευνητές πήραν μία BMW 330e xDrive, ένα Peugeot 308 Plug-in Hybrid και ένα Renault Megane E-Tech και διαπίστωσαν ότι οι εκπομπές CO2 τους είναι υψηλότερες από τις επίσημες. Συγκεκριμένα, οι εκπομπές CO2 της BMW 3 Series είναι τριπλάσιες από το εργοστασιακό νούμερο στον κύκλο WLTP ενώ τα Peugeot 308 και Renault Megane παρουσίασαν καλύτερη απόδοση αλλά και πάλι είχαν απόκλιση 20% και 70% αντίστοιχα, παρά την σχετικά σύντομη διαδρομή των 55 χιλιομέτρων και το γεγονός ότι οι μπαταρίες τους ήταν πλήρως φορτισμένες.

Επί του θέματος των μπαταριών δε και της ηλεκτρικής αυτονομίας που προσφέρουν, οι ερευνητές βρήκαν πως το Peugeot δεν ξεπερνούσε το 53% της εμβέλειας που δηλώνει και η BMW το 74%. Το μοναδικό ειλικρινές μοντέλο της δοκιμής, τουλάχιστον όσον αφορά στην απόσταση που μπορεί να διανύσει χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια, ήταν το Renault αλλά όπως τονίζει το Τ&Ε, τα 50 χιλιόμετρα ανά φόρτιση και η απουσία δυνατότητας ταχείας φόρτισης περιορίζουν την χρήση σε λειτουργία μηδενικών εκπομπών. Ούτε καν τεχνολογίες όπως το geo-fencing είναι ικανές να σώσουν την κατάσταση καθώς οι ερευνητές παρατήρησαν ότι δεν εξασφαλίζουν κίνηση με μηδενικές εκπομπές εντός πόλης – κάτι για το οποίο θεωρητικά προορίζονται. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το T&E, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης της 3 Series ενεργοποιήθηκε δύο φορές, κάτι που σημαίνει επιπλέον ρύποι αλλά και κατανάλωση καυσίμου. Περιττό να αναφέρουμε δε, ότι η κατάσταση γίνεται σχεδόν τραγική όταν οι μπαταρίες των plug-in υβριδικών είναι άδειες με την έρευνα να σημειώνει ότι οι εκπομπές CO2 στα αυτοκίνητα της δοκιμής είναι 5-7 φορές υψηλότερες σε σύγκριση με τα εργοστασιακά επίπεδα.

Το ζητούμενο είναι για τα plug-in υβριδικά να μην αντιμετωπίζονται ως οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων και να φορολογούνται με βάση τις πραγματικές εκπομπές ρύπων και όχι αυτές που δηλώνουν οι κατασκευαστές. Το T&E καλεί τις κυβερνήσεις να αναθεωρήσουν τις επιδοτήσεις των plug-in υβριδικών που υπολογίζει πως το 2022 άγγιξαν τα 350 εκατομμύρια ευρώ και να στηρίξει ακόμα περισσότερο τα αμιγώς ηλεκτρικά που είναι πραγματικά μηδενικών εκπομπών.

Prev Post Και η Total Energies παρουσίασε ρεκόρ κερδών το 2022… φυσικά!
Next Post Καταργείται στην Ευρώπη το Kia Rio
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook