Η Ε.Ε. “δίνει” την εξαίρεση των e-fuels στην Γερμανία;

Η Ε.Ε. “δίνει” την εξαίρεση των e-fuels στην Γερμανία;

Την προηγούμενη εβδομάδα έγινε γνωστό πως η Γερμανία εξέφρασε μία αντίρρηση της τελευταίας στιγμής στα πλάνα της Ευρώπης για την μείωση των εκπομπών CO2 των νέων αυτοκινήτων κατά 100% από το 2035, μετατρέποντας μία ψηφοφορία που θεωρούνταν τυπικότητα σε ένα πιθανό… ροντέο καθώς δεν ήταν γνωστό ποιες χώρες ενδεχομένως να έπαιρναν το μέρος των αντιρρησιών. Η Γερμανία, ζητούσε μέσω του υπουργού μεταφορών της, Volker Wissing, την εξαίρεση ή αν μη τι άλλου την διαβεβαίωση για την ενσωμάτωση κάποιου είδος πρόβλεψης για την χρήση συνθετικών καυσίμων και μετά την χρονιά-ορόσημο του 2035, κάτι που σύμφωνα με τη γερμανική πλευρά της είχε υποσχεθεί αλλά ποτέ δεν έκανε η Ε.Ε.

Σύμφωνα με φήμες και διαρροές, η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι τώρα διατεθειμένη να προσφέρει στην Γερμανία μία ανακοίνωση που θα εξηγεί τον ρόλο των συνθετικών καυσίμων (βλ. e-fuels) μετά την έμμεση κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035 αλλά με την Κομισιόν να μην οριοθετεί ένα σαφές χρονοδιάγραμμα για την διατύπωση μίας τέτοιας πρόβλεψης, δεν είναι γνωστό αν η πρόταση αυτή θα ικανοποιήσει την Γερμανία και όποιον άλλο τάσσεται στο πλευρό της – την Ιταλία για παράδειγμα. Υπάρχουν δύο σημαντικά προβλήματα για την Ε.Ε. όσον αφορά σε αυτή τη νέα γενιά καυσίμων: πρώτον, ότι ενώ παράγονται με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και στην θεωρία μπορούν να χαρακτηριστούν ουδέτερα όσον αφορά στις εκπομπές CO2 καθώς οι όποιες εκπομπές “αφαιρούνται” από την ατμόσφαιρα κατά την παραγωγή τους, η κατανάλωση τους είναι αντίθετη στις αρχές της βιωσιμότητας αφού οι μελέτες δείχνουν πως απαιτούν πενταπλάσια (ανανεώσιμη) ενέργεια σε σύγκριση με ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο ενώ και το κόστος τους είναι σημαντικά υψηλότερο σε σύγκριση με τα συμβατικά καύσιμα και την ανανεώσιμη ενέργεια. Επίσης, δεδομένου ότι σε πρακτικό επίπεδο δεν διαφέρουν σε τίποτα από τα συμβατικά καύσιμα, η διατύπωση της όποιας εξαίρεσης θα πρέπει να είναι τρομερά προσεκτική ώστε να περιλαμβάνει συγκεκριμένες κατηγορίες αυτοκινήτων ώστε να μην ανοίξουν οι… κερκόπορτες, κάτι που πιθανώς να εκτροχιάσει το πλάνο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις μεταφορές μετά το 2035!

Είναι σαφές ότι η έκβαση αυτής της μάχης εντός της Ε.Ε. δεν έχει κριθεί ακόμα ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι οι υπουργοί μεταφορών χωρών που σε γενικές γραμμές είναι αντίθετες στα σχέδια της Ε.Ε. για δραστική μείωση των εκπομπών ρύπων (είτε μιλάμε για το πρότυπο Euro 7, είτε για τους κανόνες που θα ισχύουν μετά το 2035), θα συναντηθούν με πρωτοβουλία της Τσεχίας σήμερα για να συζητήσουν την στάση τους στο προσεχές μέλλον. Στις συνομιλίες έχουν κληθεί να συμμετάσχουν εκπρόσωποι της Γερμανίας, της Γαλλίας, της Ιταλίας, της Ισπανίας, της Φιλανδίας, της Ουγγαρίας, της Πολωνίας, της Ρουμανίας, της Σλοβακίας και της Σλοβενίας για την χάραξη μίας κοινής γραμμής πίεσης στους νομοθέτες της Ευρώπης για τα συγκεκριμένα θέματα. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως απειλείται μία ολόκληρη βιομηχανία με τζίρους δισεκατομμυρίων και χιλιάδες θέσεις εργασίας που οι πολιτικοί θέλουν να διαφυλάξουν για τις χώρες τους. Όλα αυτά που θεωρούσαμε δεδομένα λοιπόν, μάλλον δεν είναι αφού δημιουργείται ένα ενιαίο μέτωπο ενάντια στα πλάνα της Ε.Ε.

Prev Post Ford Puma – Διαθέσιμη και στη χώρα μας η έκδοση Titanium με 24.995 Ευρώ
Next Post Η Ε.Ε. καθυστερεί την ψηφοφορία για την κατάργηση των Μ.Ε.Κ.!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook