Εδώ και πολλά χρόνια η SEMA που λαμβάνει χώρα στο Las Vegas τέτοια εποχή είναι η ιδανική… παιδική χαρά για τους κατασκευαστές. Μία έκθεση με πολύ μεγάλη επισκεψιμότητα αλλά λίγο πιο χαλαρή από τα κλασικά σαλόνια αυτοκινήτου. Λιγότερο επίσημη και πάντοτε πιο δεκτική σε πειραματισμούς. Φέτος για παράδειγμα, η Toyota κέρδισε κατά κράτος τις εντυπώσεις παρουσιάζοντας ένα μοντέλο φόρο τιμής στην δεκαετία του ’90 με το GR86 Rally Legacy και το σκληροπυρηνικό RAV-X αλλά η Kia δεν θα την άφηνε να μονοπωλεί το ενδιαφέρον του κοινού και γι’ αυτό παρουσίασε δύο concept με off-road προσανατολισμό.

Το πρώτο βασίζεται στο EV9 και λέγεται “Advntr” λες και έχει αλλεργία στα φωνήεντα. Διατηρεί τα βασικά χαρακτηριστικά του αμιγώς ηλεκτρικού EV9 και προσθέτει σε αυτά off-road στοιχεία όπως η νέα ανάρτηση που αυξάνει την απόσταση από το έδαφος κατά σχεδόν 8 εκατοστά, ζάντες ελαφρού κράματος και ελαστικά με σαφή εκτός δρόμου προσανατολισμό και νέους προφυλακτήρες τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος. Το εμπρός μέρος απέκτησε επίσης δύο γάντζους γιατί όταν τελειώνει η άσφαλτος και ξεκινά το μονοπάτι είναι πάντοτε βολικό να υπάρχουν προσιτά σημεία πρόσδεσης ενώ στην οροφή παρατηρούμε την ολοκαίνουρια σχάρα η οποία φιλοξενεί επίσης μία light bar που παρέχει τον φωτισμό όταν το φυσικό φως αρχίσει να υποχωρεί.

Κι αν το EV9 Advntr δεν είναι αρκετά τρελό για τα γούστα σου, η Kia ανέβασε περαιτέρω τον πήχη με το PV5 Wkndr. Το ηλεκτρικό πολυμορφικό της κορεατικής μάρκας μοιάζει με όχημα εκστρατείας ή ένα από εκείνα τα πρωτότυπα που σχεδιάζονται και κατασκευάζονται για την εξερεύνηση της επιφάνειας νέων πλανητών στις ταινίες επιστημονικής φαντασίας καθώς έχει δεχθεί τις ίδιες off-road περιποιήσεις με το EV9, διαθέτει φαρδύτερα φτερά ώστε να φιλοξενούνται οι μεγαλύτεροι τροχοί, βίντσι στο εμπρός μέρος σε περίπτωση ανάγκης και έναν ενσωματωμένο κομπρέσσορα/αντλία για την ρύθμιση της πίεσης των ελαστικών ανά πάσα ώρα και στιγμή. Όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες, το PV5 Wkndr είναι ένα είδος “ελβετικού σουγιά” προσφέροντας καινοτόμες αποθηκευτικές λύσεις, ηλιακά πάνελ για την παραγωγή ενέργειας και ένα κουζινάκι για το μαγείρεμα στην εξοχή καθώς το όχημα δεν είναι το μόνο που απαιτεί “καύσιμο” σε μία εκδρομή.

Δυστυχώς κανένα από τα δύο concepts δεν προορίζεται για την παραγωγή αλλά αν έπρεπε να ποντάρουμε σε ένα από τα δύο, θα λέγαμε ότι το EV9 Advntr είναι αυτό που συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθανότητες να λανσαριστεί στην αγορά – αν όχι στην μορφή που το βλέπουμε εδώ, ως μία ελαφρώς πιο off-road έκδοση του στάνταρ EV9 τουλάχιστον.



