DS 4 1.6 Puretech 180 PS EAT 8. Η τέχνη της σχεδίασης

Και εκεί που η φράση «σχεδιαστικά δεν έχει κάτι το ιδιαίτερο» τείνει να γίνει όχι απλώς κλισέ, αλλά βαρετή εξαιτίας της συχνότητας με την οποία τη χρησιμοποιούμε στις δοκιμές των νέων μοντέλων, έρχεται το νέο DS 4 να αλλάξει τα πάντα. Έρχεται για να μας καταστήσει σαφές πως η φαντασία στη σχεδίαση των αυτοκινήτων συνεχίζει να υπάρχει, όταν υπάρχει διάθεση για δημιουργία. Έρχεται για να μας πεί ότι το εσωτερικό μπορεί να διαθέτει χαρακτηριστικά που το καθιστούν μοναδικό από κάθε άποψη. Και κυρίως έρχεται για να εδραιώσει τη DS στη σύγχρονη αυτοκινητική πραγματικότητα ως μία  ξεχωριστή πρόταση για όσους θέλουν ένα αυτοκίνητο με πολύ ισχυρή ταυτότητα και έντονη προσωπικότητα.

Η αλήθεια είναι πως όταν η DS  μας συστήθηκε ως μία ξεχωριστή αυτοκινητοβιομηχανία, είχαμε πεί πως το έργο της κάθε άλλο παρά εύκολο είναι. Και όντως το εγχείρημα ήταν και δύσκολο και επικίνδυνο, ωστόσο πλέον δεν έχουμε καμία αμφιβολία και καμία αναστολή στο να πούμε πως η DS ήρθε για να μείνει. Για να προσφέρει αυτό το κάτι διαφορετικό που έχει ανάγκη η αυτοκίνηση και που οι Γάλλοι, όπως φαίνεται εκ του αποτελέσματος πλέον, γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα πως να το δημιουργήσουν και κυρίως πως να το προσφέρουν. Αυτές ήταν οι πρώτες μας σκέψεις όταν αντικρύσαμε την ανθρακί DS 4  να μας περιμένει για δοκιμή. Τις υπόλοιπες θα τις μοιραστούμε μαζί σας ευθύς αμέσως.

Με έντονη σχεδιαστική προσωπικότητα

Με την δημιουργία της DS 4 Cross οι σχεδιαστές της ήθελαν να κάνουν μία επίδειξη γνώσης και φαντασίας. Να μας δείξουν με τον πλέον αδιαμφισβήτητο τρόπο πως ακόμη και σήμερα μπορεί να υπάρξει ένα αυτοκίνητο που θα ξεχωρίζει με τη πρώτη ματιά και δεν θα μοιάζει με κανένα άλλο. Επί της ουσίας πρόκειται για ένα κόµπακτ οικογενειακό µοντέλο το οποίο καταφέρνει να συνδυάζει αρμονικά και να ισορροπεί αριστοτεχνικά ανάμεσα σε δύο κατηγορίες. Των χάτσµπακ και των κουπέ. Με το μήκος του να βρίσκεται στα 4,4 μέτρα, το πλάτος στα 1,866 μέτρα, το ύψος στα 1,470 μέτρα και το μεταξόνιο στα 2,675 μέτρα καθίσταται σαφές πως πρόκειται για ένα mainstream χάτσμπακ.

Τα 19 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος, του δίνουν μία κροσσοβερίζουσα υπόσταση, ενώ η σχεδίαση είναι αυτή που προσφέρει την κουπέ υπόσταση. Ξεκινώντας από πλέον εντυπωσιακό του μέρος, χωρίς αμφιβολία αυτό είναι το εμπρός, συνεχίζεις και παρατηρείς πως και το υπόλοιπο αμάξωμα δεν υστερεί πουθενά με αποτέλεσμα το σύνολο να μην περνά απαρατήρητο σε καμία περίπτωση. Στη μάσκα κυριαρχούν τα επιθετικά φώτα στην άκρη του καπό με προβολείς τεχνολογίας DS Matrix LED Vision, που αποτελούνται από 150 LED στοιχεία. Ακολουθούν την κίνηση και προσαρμόζονται στις συνθήκες, με προεκτάσεις που φτάνουν χαμηλά στον προφυλακτήρα χαρίζοντας στο DS 4 μια ξεχωριστή φωτεινή υπογραφή.

Στο κέντρο κυριαρχεί η μεγάλη εξάγωνη γρίλια της DS, που ενώνεται με τα φώτα και την κεντρική εισαγωγή αέρα μέσω των χρωμιωμένων DS Wings. Στο πλάι, οι αναδυόμενες χειρολαβές έρχονται σε πλήρη αρμονία με το σύνολο, ενώ στο πίσω μέρος τη διαφορά κάνει η έντονη κλίση του παρμπρίζ, το οποίο σκεπάζεται από αεροτομή και οι πλευρές του αποτελούν συνέχεια της γραμμής της οροφής. Η έκδοση της δοκιμής μας είναι η Performance line, που δίνει βαρύτητα στα δυναμικά χαρακτηριστικά, ενώ υπάρχει και έκδοση Cross με ακόμη πιο “κροσσοβερίζοντα” προσανατολισμό.

Εκλεπτυσμένη αίσθηση

Όπως είναι λογικό και αναμενόμενο ένα αυτοκίνητο με τόσο έντονη εξωτερική σχεδίαση, οφείλει να διαθέτει και ανάλογο εσωτερικό. Και εδώ οι σχεδιαστές του ξεπέρασαν τους εαυτούς τους, δημιουργώντας μία καμπίνα στην οποία δεν ξέρεις σε ποια λεπτομέρεια να εστιάσεις την προσοχή σου. Για παράδειγμα οι διακοπές για τα παράθυρα αλλά και οι κρυμμένοι αεραγωγοί, είναι δύο μόνο στοιχεία που από μόνα τους είναι ικανά να κάνουν τη διαφορά και μάλιστα πολύ έντονα.

Ο συνδυασμός μαλακών και σκληρών πλαστικών γίνεται με αριστουργηματικό τρόπο και δείχνει την προσοχή στην κατασκευή, με την ποιότητα να είναι ιδιαιτέρως φροντισμένη σε όλα τα σημεια. Το εξαιρετικό φινίρισμα συνδυάζεται όπως είναι φυσικό με όλη τη σύγχρονη τεχνολογία. Ο οδηγός έχει μπροστά του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων, ενώ στο κέντρο βρίσκεται η μεγάλη οθόνη αφής διάστασης 10’’.

Το σύστημα πολυμέσων είναι αναβαθμισμένο και αρχετά εύχρηστο και λειτουργικό. Ξεχωριστή και ιδιαίτερη προσθήκη, αποτελεί η παρουσία του DS SmartTouch, μίας οθόνης αφής διάστασης 5’’, η οποία είναι τοποθετημένη ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό. Μέσω αυτής, μπορείς να χειριστείς με γρήγορο τρόπο το σύστημα πολυμέσων, χωρίς να αποσπάς την προσοχή σου από το δρόμο. Και μπορεί σαν εικόνα και ύπαρξη να είναι εντυπωσιακή, στη πράξη ωστόσο δεν αποδείχθηκε ιδιαιτέρως λειτουργική. Το Head Up Display επαυξημένης πραγματικότητας,  το ηχοσύστημα 690 Watt της Focal με 14 ηχεία, τα ηχομονωτικά κρύσταλλα στα πλαϊνά παράθυρα και η διχρωμία στην καμπίνα, είναι μερικά ακόμη από τα χαρακτηριστικά στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Σε ότι έχει να κάνει με τους διαθέσιμους χώρους, επίσης έχει γίνει πολύ προσεκτική δουλειά, καθώς ακόμη και πέντε ενήλικα άτομα, θα μπορέσουν να φιλοξενηθούν στη καμπίνα, αρκεί η απόσταση να μην είναι πολύ μεγάλη. Εξίσου ικανοποιητικός είναι και ο χώρος των αποσκευών, καθώς τα 439 λίτρα είναι μία πολύ καλή τιμή για τις διαστάσεις του αυτοκινήτου. Αρκετές και λειτουργικές είναι επίσης και οι θήκες για μικροαντικείμενα, αυξάνοντας έτσι τη προσφερόμενη εργονομία.

Δύναμη και προσανατολισμός στην άνεση

Kάτω από το καπό στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας βρίσκεται ο βενζινοκινητήρας των 1.600 κυβικών. που αποδίδει 180 άλογα και 250 Nm ροπής και ο οποίος συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ8, το οποίο δουλεύει αρκετά γρήγορα και ομαλά. Τα προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport) βοηθούν σημαντικά στο «στήσιμο» του αυτοκινήτου ανάλογα με τις οδηγικές σας ανάγκες και ανησυχίες. Από αυτές βέβαια εξαρτάται και η κατανάλωση, καθώς μία μέση τιμή της τάξης των οκτώ λίτρων είναι ένα λογικό νούμερο αν κινείστε συνετά. Αν αποφασίσετε να εκμεταλλευτείτε τους 180 ίππους, τότε μπορείτε με ευκολία να δείτε ακόμη και διψήφιο νούμερο κατανάλωσης.

Στο δρόμο είναι εμφανές από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πως είναι προσανατολισμένο στις άνετες μετακινήσεις, είτε αυτές είναι εντός του αστικού ιστού είτε σε μεγάλα ταξίδια. Η πλήρως επανασχεδιασμένη ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης δημιουργούν μια συνοχή και μια οδηγική αίσθηση υψηλού επιπέδου. Η ποιότητα κύλισης σε κάθε περίπτωση είναι υποδειγματική, τόσο εξαιτίας της έλλειψης αεροδυναμικών θορύβων, όσο και από την προσοχή στη λεπτομέρεια με την πλήρη έλλειψη τριγμών και θορύβων.

Παρά τη μαλακή ανάρτηση οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες, ενώ ακόμη και σε κλειστά κομμάτια με σβέλτο ρυθμό κίνησης δεν θα ανοίξει εύκολα την τροχιά της. Το σημαντικότερο, είναι το υψηλό συναίσθημα ασφάλειας που προσφέρει στον οδηγό, αλλά και η ευκολία στην οδήγηση κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Επιπλέον, θετική είναι η αίσθηση από το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο έχει καλή πληροφόρηση και βάρος. Σε γρήγορο ρυθμό, το αυτόματο κιβώτιο δείχνει δυσκολεύεται να ακολουθήσει, ακόμα και στη χειροκίνητη επιλογή.  Αντίθετα σε οικογενειακούς ρυθμούς μετακίνησης, βρίσκεται στο στοιχείο του.

Τα 35300 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η έκδοση της δοκιμής μας με τους 180 ίππους, το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων και ένα πλήρη κατάλογο βασικού εξοπλισμού, είναι στο πλαίσιο της λογικής, με δεδομένες και τις πολύ σημαντικές αυξήσεις που έχουν σημειωθεί στο σύνολο των μοντέλων της αυτοκίνησης.

Prev Post Jeep Wrangler 4xe Plug-in Hybrid. Εξελιγμένο αλλά όχι αλλοτριωμένο
Next Post Jeep Renegade 1.5T e-Hybrid. Ικανό και οικονομικό
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook