Dacia Sandrider: Με στόχο τη νίκη στο Dakar του ’25!

Dacia Sandrider: Με στόχο τη νίκη στο Dakar του ’25!

Το φετινό Rally Dakar τελείωσε με τον θρίαμβο της Audi αλλά είναι μία εταιρία που έχει μπροστά της ένα πολύ δύσκολο 2024 καθώς το βλέμμα της είναι στο Dakar του επόμενου έτους. Η εταιρία αυτή είναι η Dacia που παρουσίασε το ολοκαίνουριο πρωτότυπο με το οποίο θα διεκδικήσει τη νίκη στο Rally Dakar του 2025: το Sandrider! Ένα πρωτότυπο που έχει σχεδιαστεί με την ίδια φιλοσοφία που σχεδιάζονται τα αυτοκίνητα δρόμου της εταιρίας έστω και αν πολλά από τα… δόγματα της Dacia έπρεπε να μεταφραστούν ειδικά για τον κόσμο των motorsports. Σύμφωνα με την εταιρία, το καινοτόμο Sandrider εκμεταλλεύεται έξυπνα όλες τις πιθανότητες που προσφέρουν οι κανονισμοί της Ultimate T1+ κατηγορίας και εστιάζει στην ευελιξία και το βάρος. Καλύπτει πλήρως τις βασικές ανάγκες των οδηγών και των συνοδηγών οι οποίοι είχαν και έχουν ενεργό ρόλο κατά την εξέλιξη του αγωνιστικού ενώ παραμένει πιστό στις αξίες της μάρκας.

Σχεδιαστικά, παρότι ανήκει στην Ultimate T1+ κατηγορία και επομένως μοιάζει περισσότερο με buggy παρά με κάποιο από τα “πολιτικά” μοντέλα της Dacia, οι επιρροές από το Manifasto concept είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς, έστω και μέσα από την λιτότητα του συνολικού σχεδίου. Φυσικά, το Sandrider είναι πρωτίστως αγωνιστικό και ως τέτοιο πρέπει αφενός να κινείται στα όρια των κανονισμών της κατηγορίας του και αφετέρου, να εξασφαλίζει στα πληρώματα την μέγιστη δυνατή ασφάλεια και άνεση καθώς το Rally Dakar είναι μαραθώνιος και έχει πολύ μεγάλη σημασία για το αγωνιστικό να διευκολύνει όσο είναι εφικτό την ζωή του οδηγού και του συνοδηγού. Ένα πρωτοποριακό ηλεκτρικό σύστημα για παράδειγμα, διατηρεί την τάση στο βέλτιστο επίπεδο για όλα τα on-board αξεσουάρ ακόμα και στις πιο δύσκολες συνθήκες ενώ τα καθίσματα της Sabelt είναι επενδυμένα με ειδικά αντιβακτηριακά υφάσματα που αυτορυθμίζουν την υγρασία. Οι ρεζέρβες  δεν καλύπτονται ώστε το πλήρωμα να έχει ευκολότερη πρόσβαση σε αυτές και μία μαγνητική πλάκα έχει ενσωματωθεί στο αμάξωμα του Sandrider για να αποτρέψει τα μπουλόνια των τροχών από το να βυθιστούν στην άμμο και να χαθούν για πάντα κατά τη διάρκεια κάποιας αναπόφευκτης αλλαγής τροχού.

Όσον αφορά στα μηχανικά, το Dacia Sandrider χρησιμοποιεί ένα ειδικό σωληνωτό πλαίσιο αλλά οι μηχανικοί έχουν καταβάλλει κάθε προσπάθεια για βελτιστοποίηση σε τομείς όπως η αεροδυναμική και το βάρος. Έτσι, το αγωνιστικό είναι κατά 15 κιλά ελαφρύτερο σε σύγκριση με συγκρίσιμα πρωτότυπα ενώ μειωμένες κατά 10% είναι και οι αεροδυναμικές αντιστάσεις με στοιχεία όπως η κατανάλωση καυσίμου αλλά και οι επιδόσεις να επωφελούνται ουσιαστικά από αυτές τις βελτιώσεις. Μιας που αναφέραμε το καύσιμο, να σημειώσουμε ότι το Sandrider κινείται χάρη σε έναν 3-λιτρο, twin-turbo V6 που παράγει 360 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και 539 Nm ροπής στις 4.250 σ.α.λ. και καταναλώνει συνθετικά καύσιμα της Aramco, με την Dacia να θεωρεί ότι το Dakar είναι το ιδανικό… εργαστήριο για την δοκιμή αυτής της τεχνολογίας. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο, σειριακό κιβώτιο και ένα απαραίτητο δεδομένων των συνθηκών, σύστημα τετρακίνησης.

Η σοβαρότητα με την οποία προσεγγίζει η Dacia το Rally Dakar είναι εμφανής και στα πληρώματα που θα βρεθούν πίσω από τα χειριστήρια των Sandrider. Από τη μία λοιπόν, έχουμε τον θρύλο των rallies, τον 9 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή στο WRC, Sebastien Loeb, που από το 2016 λαμβάνει μέρος στο Dakar αλλά ακόμα δεν έχει γευθεί την χαρά της νίκης. Το 2025 δίπλα του θα βρίσκεται ο Fabian Lurquin. Από την άλλη είναι ο Nasser Al-Attiyah που έχει ήδη κερδίσει στο Dakar 5 φορές και γνωρίζει πάρα πολύ καλά τι χρειάζεται για έναν τέτοιο άθλο. Τέλος, το νέο αίμα. Η 32-χρονη Cristina Gutierrez Herrero που έχει ήδη λάβει μέρος σε 8 Dakar και έχει ήδη κατακτήσει το Παγκόσμιο Κύπελλο Cross-Country Rally στην κατηγορία T3. Τον Ιανουάριο του 2024 δε, η ταλαντούχα Cristina έγινε η δεύτερη γυναίκα στην ιστορία που κατέκτησε τη νίκη σε μία κατηγορία στο Dakar (Challenger), οπότε θα ήταν έγκλημα να την υποτιμήσει κάποιος ενώ είναι δεδομένο ότι δίπλα στους Loeb και Al-Attiyah θα μάθει πάρα πολλά.

Prev Post Audi Q7 – Συνολικά αναβαθμισμένο
Next Post Το Jeep Wagoneer S αποκαλύπτει το εσωτερικό του
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook