Η κατηγορία των οχημάτων αστικής κινητικότητας γνωρίζει ιδιαίτερη άνθιση τα τελευταία χρόνια και η επιτυχία μοντέλων όπως το Citroen Ami (το συγγενές Opel Rocks και το επερχόμενο Fiat Topolino) αποδεικνύει ότι ο συγκεκριμένος τομέας μπορεί να είναι επικερδής. Η Dacia προσφέρει ήδη στην γκάμα της το Spring ως ένα μικρό, αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο αλλά αυτό δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να προσθέσει ένα ακόμα, ακόμα μικρότερο ώστε να τεθεί αντιμέτωπο με τα προαναφερθέντα τετράτροχα. Αυτή είναι η γνώμη και του επικεφαλής σχεδιασμού της Dacia, David Durand που αποκάλυψε σε αγγλικό μέσο ότι η εταιρία “εξετάζει τα πάντα” παρά το γεγονός ότι ο ίδιος δεν αντιλαμβάνεται πλήρως γιατί μπορεί να είναι απαραίτητο ένα αυτοκίνητο στο κέντρο της πόλης.
Ο αντίλογος είναι ότι τα μέσα μαζικής μεταφορές δεν επαρκούν σε πολλές περιπτώσεις, το ποδήλατο ως λύση δεν είναι για όλους και τα μηχανοκίνητα δίτροχα (βλ. μοτοσικλέτες) είναι επικίνδυνα για μεγάλη μερίδα του πληθυσμού. Επομένως, ένα καθαρά αστικό, προσιτό όχημα με μικρή μπαταρία, πολύ χαμηλή ισχύ και ελάχιστες πολυτέλειες μπορεί να αποτελέσει μία ρεαλιστική αλλαγή και όλα αυτά τα χαρακτηριστικά ταιριάζουν στο προφίλ της Dacia. Το θέμα είναι αν μπορεί να το κάνει με τρόπο που θα βγάζει νόημα για την ίδια. Αν η CMF-AEV αρχιτεκτονική που χρησιμοποιείται ήδη στο Spring μπορεί να σμικρυνθεί περαιτέρω ώστε να βρει τον δρόμο της και σε ένα αστικό τετράτροχο, καλώς. Σε αντίθετη περίπτωση η προοπτική της προσθήκης ενός τέτοιου μοντέλου στην γκάμα της Dacia μοιάζει ασθενική στην καλύτερη των περιπτώσεων. Από την άλλη, η νεοσύστατη εταιρία κινητικότητας της Renault, Mobilize, παρουσίασε πρόσφατα το επίσης λιλιπούτειο Duo οπότε ίσως να υπάρχει τρόπος. Επομένως, μένει να δούμε αν υπάρχει θέληση.
Ο Durand είναι πεπεισμένος ότι οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις πρέπει να κάνουν περισσότερες ενέργειες όσον αφορά στην επιδότηση αυτών των μικρών, ηλεκτρικών τετράτροχων όπως κάνει η Ιαπωνία με τα “kei cars”. Πιθανώς με φοροελαφρύνσεις, χαμηλότερα ασφάλιστρα και προνομιακή στάθμευση, αφήνοντας να εννοηθεί πως η ύπαρξη ενός ευνοϊκού νομικού περιβάλλοντος ώστε η αγορά ενός τέτοιου οχήματος να γίνει ακόμα πιο ελκυστική για τον κόσμο είναι προαπαιτούμενο για την είσοδο της Dacia στην κατηγορία. Παράλληλα, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι η εταιρία, μέσω του επικεφαλής πωλήσεων και marketing, Xavier Martinet, έχει δηλώσει στο παρελθόν ότι δεν σκοπεύει να καλύψει με μοντέλα κάθε πιθανή και απίθανη κατηγορία. Τότε είχε δηλώσει χαρακτηριστικά ότι “πρέπει να ξέρουμε πότε να σταματάμε” και δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ποιο είναι αυτό το σημείο για την Dacia. Το μόνο σίγουρο για το προσεχές μέλλον είναι ότι η οικογένεια της εταιρίας θα μεγαλώσει με την προσθήκη του Bigster. Από εκεί και πέρα… άγνωστο.