Έχουμε συνηθίσει τα μεγάλα, βαριά, πολύπλοκα και ακριβά ηλεκτρικά γιατί είτε μας αρέσει είτε όχι, αυτά εξασφαλίζουν στους κατασκευαστές τα υψηλότερα κέρδη. Καλή η περιβαλλοντική συνείδηση και η βιωσιμότητα αλλά οι εταιρίες δεν είναι φιλανθρωπικά ιδρύματα και κάθε απόφαση τους καθοδηγείται από το κέρδος. Η Dacia όμως επέλεξε έναν διαφορετικό δρόμο. Το Hipster είναι ένα μικρό ηλεκτρικό με μήκος που μετά βίας ξεπερνά τα 3 μέτρα, πλάτος 1.55 μέτρα και ύψος 1.53 μέτρα κι όμως, μπορεί να φιλοξενήσει έως 4 ενήλικες ή να προσφέρει 500 λίτρα αποθηκευτικού χώρου με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Στόχος της Dacia είναι να “παρέχει πρόσβαση σε αναγκαία κινητικότητα σε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους” παρά το αυξημένο κόστος που προκύπτει από τους κανονισμούς και την ηλεκτροκίνηση.
Για να το κάνει αυτό, έχει κάνει το Hipster όσο πιο μίνιμαλ γίνεται! Είναι όπως δηλώνει και το όνομα του… hip και μοντέρνο με ελαχιστοποιημένους προβόλους για την βελτιστοποίηση των χώρων στην καμπίνα, έντονα… τετράγωνο σχήμα, μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που εξασφαλίζουν άπλετο φως για το εσωτερικό και μικρές λεπτομέρειες που το κάνουν πιο… fun απ’ ότι δικαιούται να είναι βάσει τεχνικών χαρακτηριστικών και φιλοσοφίας. Από εκεί και πέρα, η νέα δημιουργία της Dacia έχει σχεδιαστεί για την αστική και περιαστική ζωή προσφέροντας επαρκή αυτονομία για τις καθημερινές μετακινήσεις με δύο φορτίσεις την εβδομάδα.
Η εταιρία αναφέρει πως στην Γαλλία παραδείγματος χάριν, το 94% των οδηγών δεν διανύει πάνω από 40 χιλιόμετρα την ημέρα – αυτό δεν σημαίνει ότι το Hipster θα προσφέρει 100 χιλιόμετρα αυτονομίας αλλά ταυτόχρονα, δεν υπάρχει λόγος να προσφέρει 500 ή 600 χιλιόμετρα. Μία μικρή μπαταρία και 200 ή 300 χιλιόμετρα εμβέλειας είναι αρκετά για την συντριπτική πλειοψηφία των αναγκών του μέσου κατοίκου μίας πόλης και επιτρέπουν στην Dacia να κρατήσει το βάρος σε χαμηλά επίπεδα με την εταιρία να δηλώνει ότι το Hipster είναι 20% ελαφρύτερο από το Spring.
Επί της ουσίας, το Dacia Hipster είναι, έστω και σε μορφή concept, ένα πρώτο δείγμα της νέας κατηγορίας μικρών και προσιτών αυτοκινήτων που θα λανσαριστεί στην Ευρώπη με τις ευλογίες (και τις ελαφρύνσεις) των θεσμών. Η εταιρία δεν έχει δώσει το πράσινο φως ακόμα και οι θεσμοί δεν έχουν οριστικοποιήσει το πλαίσιο που θα ορίζει τα λεγόμενα “E-car” αλλά η λογική λέει ότι το Hipster δεν απέχει πολύ σε φιλοσοφία. Αυτό που ζητά η Dacia είναι απλούστευση και μείωση των κανονισμών που αυξάνουν δραματικά το κόστος, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι η Ευρώπη έχει προσθέσει περίπου 100 νέους κανονισμούς για τα αυτοκίνητα από το 2010 και υπολογίζεται πως θα προσθέσει άλλους 100 μέχρι το 2030! Αυτό καθώς και η τάση των κατασκευαστών για πιο πλούσιο εξοπλισμό ή/και υλικά έχουν οδηγήσει σε αύξηση του βάρους ενός νέου αυτοκινήτου κατά 15%, την ισχύ κατά 43% για να ανταπεξέλθει στο βάρος και φυσικά, την τιμή κατά 63% και όλα αυτά, μέσα στα τελευταία 10 χρόνια! Ούτε καν η αγορά μεταχειρισμένων δεν αποτελεί καταφύγιο πλέον, με τις τιμές να έχουν αυξηθεί κατά 45% από το 2010 έως το 2024!
Η Dacia έχει υιοθετήσει την νοοτροπία “less is more” και την εφαρμόζει όπου και όπως μπορεί χωρίς φυσικά να θυσιάζει την ασφάλεια, την άνεση και την ποιότητα των αυτοκινήτων της. Θα πρέπει τόσο οι κατασκευαστές όσο και εμείς ως καταναλωτές να θέσουμε στους εαυτούς μας δύσκολα ερωτήματα με στόχο να διαχωρίσουμε την επιθυμία από την ανάγκη αλλά και την ανάγκη σε περιπτώσεις. Άλλο τι θέλουμε, άλλο τι χρειαζόμαστε και άλλο (πολλές φορές) τι μπορούμε να πληρώσουμε. Σαφώς το αυτοκίνητο είναι εκτός από ένα αποστειρωμένο μέσο μετακίνησης και πολλά παραπάνω αλλά πάντα θα υπάρχουν πολλές κατηγορίες από τις οποίες θα μπορούμε να διαλέξουμε. Η κατηγορία του Dacia Hipster είναι απαραίτητη γιατί εξασφαλίζει το απολύτως απαραίτητο. Οτιδήποτε περισσότερο εύκολα βρίσκεται για όποιον το ψάχνει.