Dacia Duster 1.5 DCi 4×4. Η σωστή επιλογή

Από τη πρώτη του κιόλας γενιά το Duster ήταν ένα αυτοκίνητο το οποίο είχε μπεί πραγματικά στη καρδιά μας. Αυτό διότι ήταν ένα αυτοκίνητο το οποίο ανέκαθεν προσέφερε πολύ περισσότερα από αυτά που ζητούσε.  Το γενναίο facelift που δέχθηκε το βελτίωσε στα σημεία, ενώ τώρα στη δεύτερη γενιά του, είναι ένα συνολικά και ολοκληρωτικά αναβαθμισμένο αυτοκίνητο. Μάλιστα οι επεμβάσεις έγιναν στα σημεία εκείνα στα οποία χρειαζότανε και είναι πολύ περισσότερες αλλά και ουσιαστικότερες από αυτές που ίσως να νομίζετε με μία απλή ματιά.

Aρκετά έντονες οι γραμμές στο πλάϊ

Αυτό απέδειξε στη πράξη, αφενός τη σημασία που δίνουν οι άνθρωποι της Renault,  σε αυτή ανήκει η Dacia, στη Ρουμάνικη εταιρία, αφετέρου τη πολύ σοβαρή δουλειά η οποία γίνεται στο εργοστάσιο. Αυτή τη φορά μάλιστα είχαμε στη διάθεσή μας για δοκιμή τη σωστή επιλογή του νέου Duster, δηλαδή τη τετρακίνητη έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λίτρων. Και λέμε «σωστή» διότι ένα μοντέλο όπως το Duster, αφενός δεν έχεις κανέναν οικονομικό λόγο να μην το πάρεις τετρακίνητο, αφετέρου είναι από εκείνα τα SUV, τα οποία πραγματικά δεν λυπάσαι και κυρίως δεν φοβάσαι να το απολαύσεις με όλες τις έννοιες σε δύσκολες, πολύ δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές.

Στο πίσω μέρος τα φώτα κλέβουν τη παράσταση

Δείχνει τι είναι

Ξεκινώντας από την εξωτερική του εικόνα, αν και η συνολική σχεδιαστική του φιλοσοφία παρέμεινε αναλλοίωτη, οι σχεδιαστές του επενέβησαν στα σημεία, χαρίζοντας στη νέα γενιά του Duster μία ακόμη πιο καλαίσθητη και εντυπωσιακή συνάμα όψη. Μία εικόνα η οποία ξεχωρίζει από τη νέα μάσκα, τους προβολείς με LED ημέρας, το νέο καπό και τα τονισμένα φτερά, τα διαφορετικά πίσω τετράγωνα φωτιστικά σώματα και πολλά άλλα στοιχεία που συνθέτουν το προφίλ ενός αυθεντικού SUV.

Όμορφη λεπτομέρεια

Το μήκος του αμαξώματος φτάνει τα 4,341 μέτρα όταν το πλάτος είναι στα 1,804 μέτρα και το ύψος στα 1,693 (με ράγες οροφής), με το μεταξόνιο να βρίσκεται στα 2,674 μέτρων (2,676 στο 4×4). Η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος είναι στα 21 εκατοστά, ενώ οι προστατευτικές ποδιές μπροστά και πίσω τονίζουν το σκληροτράχηλο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Σε κάθε περίπτωση οι δημιουργοί του φρόντισαν να ενδυναμώσουν ακόμη περισσότερο την ήδη χαρακτηριστική εικόνα του μοντέλου, καταφέρνοντας παράλληλα να το κάνουν πιο όμορφο και συνολικά πιο καλαίσθητο.

Στο φυσικό του περιβάλλον

Με αναβαθμισμένη ποιότητα

Μπαίνοντας στο εσωτερικό, αντιλαμβάνεσαι άμεσα την αναβάθμιση που έχει γίνει τόσο στον τομέα των υλικών όσο και της κατασκευής. Το ταμπλό έχει σχεδιαστεί από την αρχή με αποτέλεσμα να δείχνει εμφανώς πιο σύγχρονο, και λειτουργικό. Στην κεντρική κονσόλα φιλοξενείται τοποθετημένη ψηλότερα, κατά 74 χιλιοστά, η οθόνη του συστήματος MediaNav Evolution, για πιο εύκολη χρήση, ενώ υπάρχουν νέοι διακόπτες. Ο επιλογέας της τετρακίνησης έχει τοποθετηθεί δίπλα στο χειρόφρενο, ενώ υπάρχουν περισσότερες θήκες για μικροαντικείμενα, που σύμφωνα με την Dacia φτάνουν συνολικά τα 27,2 λίτρα. Καλύτερη είναι και η θέση οδήγησης, η οποία ακόμη και σε πολύωρα ταξίδια δεν κουράζει. Από κει και πέρα υπάρχει για πρώτη φορά αυτόματος κλιματισμός και keyless entry (είσοδος και λειτουργίες χωρίς κλειδί), σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου, ενώ η οθόνη του συστήματος πολυμέσων αφενός έχει μεγαλώσει και αφετέρου έχει τοποθετηθεί πιο ψηλά στην κεντρική κονσόλα.

Πολύ αναβαθμισμένη η ποιότητα του εσωτερικού όπως και ο εξοπλισμός

Οι χώροι για τους επιβάτες συνεχίζουν να είναι άκρως ικανοποιητικοί για τις διαστάσεις του αυτοκινήτου ενώ η χωρητικότητα του  πορτμπαγκάζ είναι στα 478 λίτρα για την έκδοση 2WD και στα 467 λίτρα για την έκδοση 4WD όπως αυτή της δοκιμής μας και με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος η συνολική χωρητικότητα φτάνει τα 1.623 λίτρα. Πολύ προσεκτική δουλειά έχει γίνει και στον τομέα της ηχομόνωσης όπως και στη ποιότητα κύλισης του Duster, με αποτέλεσμα οι θόρυβοι που φτάνουν στα αυτιά των επιβατών να έχουν μειωθεί δραστικά και μόνο όταν η ταχύτητα κίνησης αυξηθεί σημαντικά.

Οι χώροι ήταν ανέκαθεν ένα από τα δυνατά του σημεία

Γνώριμος

Ο λόγος φυσικά για τον πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λίτρων με τους 110 ίππους και τα 260 Nm ροπής, τον οποίο έχουμε οδηγήσει και δοκιμάσει σε πλειάδα μοντέλων και μάλιστα διαφορετικών κατηγοριών, έχοντας αποδείξει πολλάκις τόσο τις δυνατότητές του, όσο και την ιδιαίτερα λογική απαίτηση σε καύσιμο. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας η κίνηση μπορούσε να μεταδοθεί προαιρετικά σε όλους τους τροχούς μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων με σωστή κλιμάκωση, με τις επιδόσεις να είναι παραπάνω από αξιοπρεπείς καθώς το πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 12.4’’ ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 169 χλμ./ώρα. Στα θετικά φυσικά του κινητήρα και κατ’επέκταση του αυτοκινήτου η κατανάλωσή του η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 6.9 λτ./100 χλμ. σε πραγματικά μικτές συνθήκες κίνησης.

Του ταιριάζει γάντι

Για παντού

Καταρχήν  να ξεκαθαρίσουμε πως επί προσωπικού και έχοντας οδηγήσει τη προηγούμενη γενιά του μοντέλου σε εξαιρετικά δύσκολες εκτός δρόμου συνθήκες, δεν μπορώ να  μην συνδέσω το Duster με τη τετρακίνηση, τις λάσπες, τα βουνά, τα χιόνια και ότι άλλο μπορείτε να φανταστείτε εκτός δρόμου. Και μπορεί η αλήθεια να είναι πως η πλειονότητα των κατόχων, ακόμη και ενός Duster, σπάνια θα αποφασίσει να πατήσει χώμα, οπότε εύλογη η απόφαση της εταιρίας για δικίνητη έκδοση, εμείς ωστόσο ανυπομονούσαμε για τη δοκιμή της τετρακίνητης. Δυστυχώς ο καιρός και η ξηρασία δεν μας έκανε τη χάρη να το απολαύσουμε όσο θέλαμε εκτός δρόμου, καθώς οι λάσπες ήταν ανύπαρκτες.  Ξεκινώντας από τις ασφάλτινες διαδρομές, το ολοκαίνουριου Duster μας απέδειξε στη πράξη πως μπορεί να κινηθεί σε ρυθμούς που ίσως ούτε οι δημιουργοί του δεν έχουν φανταστεί. Απόλυτα ασφαλές στις ευθείες, ουδέτερο και χωρίς καμία τάση να ανοίγει τη τροχιά στις ανοιχτές καμπές με πολλά, με πάρα πολλά για την ακρίβεια, ήταν πραγματικά μία αποκάλυψη.

Στο χώμα βρίσκεται στο στοιχείο του

Από εκεί και πέρα, μπαίνοντας στο χώμα, μας απέδειξε και πάλι ότι βρίσκεται στο στοιχείο του. Επιλέγεις τη τετρακίνηση είτε αυτόματη, είτε μπλοκαρισμένη 50-50 και με τη βοήθεια τόσο των on-off ελαστικών όσο με τη ροπή του κινητήρα αλλά και εξαιτίας της απόστασης από το έδαφος, απλώς θα πας παντού. Ακόμη και σε πολύ δύσκολες αναβάσεις ή καταβάσεις, η πολύ κοντή πρώτη σχέση του κιβωτίου, λειτουργεί υπό προϋποθέσεις και ως «αργό» κιβώτιο κάνοντας τα πολύ δύσκολα, να φαίνονται εύκολα. Και για extreme καταβάσεις υπάρχει και το hill descent control, όπου απλώς εσείς δεν χρειάζεται να κάνετε το παραμικρό.

Να το απολαμβάνεις χωρίς να το λυπάσαι. Αξία ανεκτίμητη

Τίμιο και απολαυστικό

Η καινούρια γενιά του Dacia Duster, εξακολουθεί να είναι μία τίμια, ή για την ακρίβεια μία ακόμη πιο τίμια πρόταση καθώς αναβαθμίστηκε σε όλα εκτός από τη τιμή του, ενώ παράλληλα δεν σας ζητάει να κάνετε σημαντικούς συμβιβασμούς. Και αυτό διότι η σωστή τετρακίνητη, πετρελαιοκίνητη έκδοση Sportive της δοκιμής μας, έχει τα πάντα από πλευράς εξοπλισμού, στέκεται με απόλυτη  ασφάλεια και περίσσεια αξιοπρέπεια στο δρόμο, έχει χώρους και ζητάει μόλις 17350 Ευρώ για να την αποκτήσετε, ενώ προσφέρει και πέντε χρόνια εργοστασιακή εγγύηση

Για την επιλογή της τετρακίνησης

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Εμφάνιση
  • Εκτός δρόμου δυνατότητες
  • Τιμή
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός

[/vc_column_text]
[/vc_column]
[vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Aίσθηση πλαστικών

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1500 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι 110
0-100 12.4″
Τελική ταχύτητα 169 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 6.9 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 123 γρ/χλμ

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Άκρως ικανοποιητικός επίσης
Prev Post Kia Stonic 1.0 T-GDI. Νέα είσοδος στην νέα κατεύθυνση
Next Post Skoda Karoq 2.0 TDi 4×4 DSG. Τα έχει όλα
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook