Η Dacia είναι καλά. Πολύ καλά για την ακρίβεια. Σε μία δύσκολη, κοινωνικο-οικονομικά, εποχή, η εταιρία έχει καταφέρει να βρει το κλειδί που… ξεκλειδώνει την αγορά και απολαμβάνει την καλύτερη περίοδο στην ιστορία της προσφέροντας ακριβώς αυτά που θέλει το αγοραστικό κοινό και τίποτα περισσότερο. Τίποτα περιττό που αυξάνει την τιμή ενός αυτοκινήτου χωρίς να αυξάνει την αξία του για τον πελάτη. Ακριβώς αυτή η φιλοσοφία της επέτρεψε να κυριαρχήσει στο B-segment και ακριβώς αυτή την φιλοσοφία εφαρμόζει και στο C-SUV segment με το ολοκαίνουριο Bigster. Ένα μοντέλο που αναβαθμίζει τα βασικά στην δημοφιλή κατηγορία και υπόσχεται να κάνει το C-SUV πιο προσιτό στο ευρύ κοινό.
Φυσικά η Dacia φρόντισε να το εξοπλίσει και με μία μεγάλη γκάμα μηχανικών συνόλων, από συνδυασμό εργοστασιακού υγραερίου και βενζίνης, μέχρι φουλ υβριδικό, χωρίς φυσικά να αφήνει έξω την τετρακίνητη έκδοση με τον mild hybrid 1200άρη κινητήρα, όπως ήταν το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Βεβαίως αναμένουμε εναγωνίως τον συνδυασμό που θα σπάσει κυριολεκτικά τα ταμεία, καθώς θα έχει mild hybrid θερμικό, υγραέριο, τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο. Ωστόσο με αυτό θα ασχοληθούμε στην ώρα του, καθώς εδώ θα επικεντρωθούμε στο να γνωρίσουμε συνολικά το αυτοκίνητο και ειδικότερα την τετρακίνητη εκδοχή του.
Γνώριμη σχεδιαστική φιλοσοφία
Η κεντρική ιδέα πίσω από τη δημιουργία του Bigster ήταν να διατηρηθεί η βασική φιλοσοφία και αρχιτεκτονική του Duster και πάνω σε αυτό να δημιουργηθεί ένα πιο μεγάλο αυτοκίνητο, χωρίς τις όποιες αδυναμίες του Duster, όπως για παράδειγμα οι χώροι για κάποιον με μεγάλες μεταφορικές ανάγκες. Ως εκ τούτου η βασική σχεδιαστική προσέγγιση είναι σχεδόν πανομοιότυπη με εκείνη του Duster, με την σημαντικότερη διαφοροποίηση να αφορά την αύξηση των διαστάσεων, αλλά και την επέμβαση σε συγκεκριμένα σημεία, όπως η ηχομόνωση.
Βασισμένο και αυτό πάνω στην ίδια πλατφόρμα του γκρουπ CMF-B το Bigster είναι ένα μεγάλο SUV με το μήκος του να φθάνει τα 4,57 μέτρα, το ύψος τα 1,71 μέτρα και το μεταξόνιο τα 2,7 μέτρα. Ένα ακόμα σημαντικό χαρακτηριστικό είναι η μεγάλη απόσταση από το έδαφος, που φθάνει στα 22 εκατοστά, τιμή κορυφαία για τα δεδομένα των σύγχρονων SUV, που σκοπό έχει να δώσει ένταση στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, αλλά και ουσία στην τετρακίνητη έκδοση της δοκιμής μας, όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια. Σχεδιαστικά το Bigster ακολουθεί την επιτυχημένη προσέγγιση του Duster, με το μεγαλύτερο μέγεθος να δημιουργεί ένα πιο εντυπωσιακό και γεμάτο χαρακτήρα αυτοκίνητο. Η αίσθηση στιβαρότητας κυριαρχεί από την πρώτη ματιά.
Οι φαρδείς θόλοι τροχών, η κάθετη εμπρός όψη, οι αιχμηρές γεωμετρικές γραμμές και η χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή τύπου “Y” εμπρός και πίσω, είναι στοιχεία γνώριμα και ευπρόσδεκτα. Η μάσκα με το νέο λογότυπο “Dacia Link” δεσπόζει στο κέντρο, πλαισιωμένη από ένα ανάγλυφο καπό που βελτιώνει την ορατότητα του οδηγού. Η σχεδίαση ενσωματώνει πρακτικά και ανθεκτικά υλικά όπως το Starkle, ένα ανακυκλωμένο, άβαφο πλαστικό που καλύπτει τα προστατευτικά των θόλων, τους προφυλακτήρες και τα μαρσπιέ. Οι επιλογές ζαντών ξεκινούν από τις 17 ίντσες και φτάνουν έως τις εντυπωσιακές 19.
Mε έμφαση στους χώρους το εσωτερικό του
Μπαίνοντας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου αφενός αντιλαμβάνεσαι κατευθείαν τις σχεδιαστικές ομοιότητες με το Duster, αφετέρου ο, ευπρόσδεκτος, μινιμαλισμός που χαρακτηρίζει τα εσωτερικά της Dacia, υπάρχει και στο Bigster. Η καμπίνα όμως δεν στερείται σύγχρονου εξοπλισμού, με οθόνη αφής 10,1 ιντσών και πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών. Ο χώρος είναι γενναιόδωρος και άνετος ακόμα και για τρεις επιβάτες πίσω, με αυξημένο περιθώριο πάνω από τα κεφάλια τους σε σύγκριση με το Duster.
Ο χώρος αποσκευών της τετρακίνητης έκδοσης κυμαίνεται από 556 έως 1.856 λίτρα, με κανονικής διάστασης ρεζέρβα, ενώ τα αναδιπλούμενα σε διάταξη 40/20/40 πίσω καθίσματα βοηθούν στη μεταφορά όχι μόνο των απαραίτητων αποσκευών μιας οικογένειας, αλλά πολύ παραπάνω. Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν κορυφαίους χώρους για γόνατα και κεφάλι, ενώ η μεσαία θέση είναι κάπως περιορισμένη. Το άλλο θετικό σημείο του αυτοκινήτου είναι ο καλά οργανωμένος εξοπλισμός και η σύγχρονη αίσθηση στην άνεση.
Η έκδοση Extreme της δοκιμής μας, ξεχωρίζει με σκούρα χρώματα και χαλκόχρωμες γαρνιτούρες. Όσον αφορά την ποιότητα και την εικόνα του περιβάλλοντος, η καμπίνα συντίθεται από σκληρά και άκαμπτα πλαστικά, στιβαρά όμως συναρμολογημένη, ανθεκτική και χωρίς τριγμούς. Η εργονομία βρίσκεται σε καλό επίπεδο, με προσανατολισμένο χειρισμό της οθόνης στα ελληνικά δεδομένα, αν και τα φωτιζόμενα κουμπιά και οι επιφάνειες αφής ίσως αποτελέσουν θέμα για όσους προτιμούν αναλογικές λύσεις.
Κάτω από το καπό
Όπως έχουμε ήδη γράψει, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η τετρακίνητη έκδοση κάτι που σημαίνει ότι κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός 1200άρης turbo κινητήρας της Dacia ο οποίος συνδυάζεται με ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48V. To σύνολο αποδίδει 130 ίππους και 230 Nm ροπής, ενώ συνεργάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξη σχέσεων με καλή αίσθηση στις αλλαγές. Επιπλέον, η συγκεκριμένη εκδοχή έχει να αντιμετωπίσει και το ελαφρώς αυξημένο κατά 76 κιλά βάρος του αμαξώματος. Ωστόσο το τετρακίνητο Bigster κινείται αξιοπρεπώς. To 0-100 χλμ./ώρα πραγματοποιείται σε 11,2’’ και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ./ώρα, αντικατοπτρίζοντας τη δυναμική του κινητήρα.
Μπορεί οι επιδόσεις να μην ενθουσιάζουν, αλλά στην πράξη το Bigster σε ξεγελάει ευχάριστα! Ο λόγος εντοπίζεται στις κοντές σχέσεις του κιβωτίου, οι οποίες χαρίζουν ζωντάνια στο μεγάλο SUV των 1.515 κιλών. Είναι χαρακτηριστικό, πως σε αρκετές περιπτώσεις μπορεί να ξεκινήσει ακόμα και με δεύτερη σχέση στο εξάρι κιβώτιο, εκμεταλλευόμενο και τη χαμηλά διαθέσιμη ροπή. Τέλος κατά τη διάρκεια των, πάνω από 1500, χιλιομέτρων της δοκιμής μας σε κάθε κατάσταση κυριολεκτικά, η μέση κατανάλωση βρέθηκε στα 7.7 λτ/100 χλμ.
Για εντός αλλά και εκτός δρόμου
Η δοκιμή του αυτοκινήτου ξεκίνησε με ταξίδι Αθήνα – Θεσσαλονίκη όπου η πρώτη διαπίστωση είναι η καλύτερη ηχομόνωση σε σχέση με το Duster, όσο η ταχύτητα αυξάνεται κάτι που σε συνδυασμό με την καλύτερη ποιότητα κύλισης, δημιουργούν ένα πιο άνετο περιβάλλον στον αυτοκινητόδρομο. Βλέπετε, το Bigster 4×4 εφοδιάζεται με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω, και όχι με ημιάκαμπτο άξονα όπως οι άλλες εκδόσεις, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα τα καλύτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά στο δρόμο. Βέβαια, η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί με γνώμονα τη μέγιστη άνεση, κάτι που διαπιστώνεις μόλις ανεβάσεις ρυθμό, σε επαρχιακό κλειστό κομμάτι. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι σχετικά αυξημένες και στο όριο θα υποστρέψει, ενώ αν σηκώσεις το πόδι από το γκάζι θα νιώσεις την ουρά να ανοίγει ελάχιστα την ουρά της. Όμως, όλα αυτά συμβαίνουν στο όριο και λίγο πριν τα ηλεκτρονικά φροντίσουν να σε επαναφέρουν στην τάξη. Και βεβαία εδώ θα πρέπει να τονίσουμε πως το Bigster δεν προορίζεται για τέτοια χρήση. Αντίθετα προορίζεται για χρήση εκτός δρόμου, όπου τα πράγματα είναι εξαιρετικά.
Εκεί, επιλέγοντας το κατάλληλο πρόγραμμα μέσω του περιστροφικού διακόπτη ανάμεσα από οδηγό και συνοδηγό, θα διαπιστώσεις πως το κορυφαίο SUV της Dacia κρύβει μία πτυχή της προσωπικότητας του, που το διαφοροποιεί σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Τα mode είναι τέσσερα (Auto, Snow, Mud/Sand και Off-Road) και ανάλογα την επιφάνεια το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό βελτιστοποιεί την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους εμπρός και πίσω τροχούς, αλλά και τη λειτουργία των ESC και Traction Control. Σε αυτές τις επιφάνειες, το Bigster επιδεικνύει την υπεροχή του απέναντι στα C-SUV. Ελάχιστα μοντέλα της κατηγορίας μπορούν να κινηθούν με τόσο άνεση εκτός δρόμου, ενώ σε πιο γρήγορο ρυθμό αποδεικνύεται και εξαιρετικά ευχάριστο! Εκμεταλλεύεσαι τα 22 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος, τη λειτουργία της ανάρτησης και της τετρακίνησης και διαπιστώνεις πως μπορείς να πας παντού. Σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζουν και τα All Season ελαστικά της Continental που αποδείχθηκαν ήσυχα και με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης στην άσφαλτο, όσο και ανθεκτικά εκτός δρόμου.
Δυστυχώς η ανομβρία δεν μας επέτρεψε να βρούμε έστω και λίγη λάσπη για να δοκιμάσουμε αυτοκίνητο και ελαστικά σε λασπωμένο τερέν, αλλά σίγουρα αυτό αποτελεί μία καλή δικαιολογία για να πάρουμε και πάλι το τετρακίνητο Bigster για δοκιμή!!! Χωρίς αμφιβολία στη Dacia έχουν το μυστικό για τη συνταγή της επιτυχίας και ουσιαστικά το χρησιμοποίησαν ως βασικό συστατικό στη δημιουργία του νέου Bigster. Κάποιοι μπορεί να αναφέρουν πως πρόκειται για ένα μεγαλύτερο σε διαστάσεις Duster, είναι ωστόσο αρκετά παραπάνω πράγματα. Έχει ξεχωριστό και μοντέρνο στιλ, κορυφαία ευρυχωρία, και μάλιστα χωρίς μεγάλους συμβιβασμούς σε επίπεδο τεχνολογιών. Η τετρακίνητη εκδοχή προσθέτει ως γαρνιτούρα τις εκτός δρόμου ικανότητες που δύσκολα θα βρεις σε μοντέλο της κατηγορίας, και φυσικά το προσιτό κόστος κτήσης. Τέλος τα 30500 Ευρώ που κοστίζει η τετρακίνητη έκδοση, είναι χωρίς αμφιβολία μία πολύ καλή τιμή για τα όσα μπορεί και προσφέρει.