Citroen C5 X Plug-in Hybrid – Πηγαίνει την άνεση σε άλλο επίπεδο

Citroen C5 X Plug-in Hybrid – Πηγαίνει την άνεση σε άλλο επίπεδο

Δεν είναι λίγες οι φορές εκείνες που έχουμε κάνει σημείο αναφοράς ενός αυτοκινήτου την άνεση και την ηρεμία που προσφέρει κατά τη μετακίνηση. Και ξαφνικά έρχεται η ώρα της δοκιμής της Citroen C5 X και όλα αλλάζουν σε σχέση με ότι γνωρίζαμε μέχρι τώρα για την προσφερόμενη άνεση. Σε σημείο τέτοιο που πλέον το συγκεκριμένο αυτοκίνητο να είναι το σημείο αναφοράς της έννοιας «άνεση». Και μπορεί αυτό να ακούγεται υπερβολικό, αλλά δεν είναι. Οι Γάλλοι κατάφεραν να ξεπεράσουν τον ίδιο τους τον εαυτό και να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο το οποίο αφενός ξεχωρίζει με την ιδιαίτερη αισθητική του, αφετέρου η συμπεριφορά του και η οδηγική αίσθηση που προσφέρει να είναι μοναδικά για ολόκληρη την αυτοκίνηση.

Το πιο δύσκολο όμως ήταν το να καταφέρει να συγκεράσει με έναν διαφορετικό τρόπο χαρακτηριστικά από πολλές κατηγορίες, κάτι που σημαίνει πως δύσκολα κάποιος θα μπορέσει να εντάξει την C5 X στα στενά πλαίσια μίας και μόνο κατηγορίας. Βεβαίως όταν μιλάμε για την ναυαρχίδα μίας εταιρίας με μακρά παράδοση στη διαφορετικότητα και στη πρωτοτυπία, αντιλαμβανόμαστε πως είναι σχεδόν απαραίτητο, αυτή να χαρακτηρίζεται από όλα τα παραπάνω, προκειμένου να κρατάει ψηλά τη σημαία. Και η αλήθεια είναι πως η C5 X το καταφέρνει αυτό και μάλιστα στο έπακρο, όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια της δοκιμής.

Με ιδιαίτερη σχεδίαση

Είναι δεδομένο πως οι Γάλλοι έχουν έναν δικό τους, μοναδικό τρόπο, να σκέφτονται και να σχεδιάζουν αυτοκίνητα. Ένας τρόπος ο οποίος αποτυπώθηκε εύγλωττα στην περίπτωση του Peugeot 408 και ο οποίος επιβεβαιώνεται με τον πλέον αδιαμφισβήτητο τρόπο με την C5 X. Σύμφωνα με τη Citroen, συνδυάζει ιδανικά την κομψότητα ενός hatchback, τον δυναμισμό ενός station wagon και την υψηλή θέση οδήγησης ενός SUV. Είναι κάτι παραπάνω από προφανές πώς όχι μόνο δεν περνάει απαρατήρητο έχοντας, αλλά παράλληλα μπορεί και δημιουργεί φανατικούς θαυμαστές. Θα ξεχωρίζαμε τα φωτιστικά με το χαρακτηριστικό σχήμα, την επιθετική μάσκα, αλλά και τους τροχούς των 19″ με την πολύ όμορφη σχεδίαση.

Η fastback διαμόρφωση του αμαξώματος, δεν «χαμηλώνει» οπτικά το πίσω μέρος, δίνοντας μια αίσθηση όγκου που «έρχεται» ως λογική συνέχεια του εμπρός μέρους με το αυξημένο πλάτος. Τα μαύρα τόξα πάνω από τους τροχούς, συμβάλλουν με τη σειρά τους στη διαμόρφωση της επιβλητικής εικόνας καθώς αυξάνουν περαιτέρω το μέγεθος των τροχών στο μάτι. Ταυτόχρονα, αποτελούν τη λεπτομέρεια που τονίζει και την SUV διάσταση του αυτοκινήτου, που έχει αυξημένη απόσταση (19,5 εκατοστά) από το έδαφος. Και φυσικά είναι και οι διαστάσεις συνολικά (μήκος 4,8 μέτρα, πλάτος 1,815 μέτρα, ύψος 1,485 μέτρα και μεταξόνιο 2,785 μέτρα) που παίζουν τον ρόλο τους στη τελική διαμόρφωση της εξωτερικής του εικόνας.

Σαλόνι πρώτης θέσης

Η καμπίνα των επιβατών της Citroen C5 X είναι πραγματικά ένα σαλόνι πρώτης θέσης. Με το που θα βρεθείτε στα καθίσματα του, είτε κάνετε μία μικρή αστική μετακίνησης των 15 λεπτών, είτε ένα μεγάλο ταξίδι των πέντε ωρών, θα βγείτε από το αυτοκίνητο το ίδιο ξεκούραστοι και χωρίς κανενός είδους «πιάσιμο». Άλλωστε η Citroen έδειξε τον δρόμο στην άνεση του καθίσματος, καθώς εξέλιξε πολλά χρόνια πριν ειδικά αφρώδη υλικά, έτσι ώστε αυτά να λειτουργούν συμπληρωματικά των αναρτήσεων, απορροφώντας κραδασμούς από τον δρόμο.  Μέχρι τώρα θεωρούσαμε εξαιρετικά τα καθίσματα του C5 Aircross, τα Advanced Comfort καθίσματα της Citroën C5X βρίσκονται ωστόσο σε άλλο επίπεδο. Η μαλακή υφή τους και κυρίως ο τρόπος που υποχωρούν όταν κάθεσαι, προσφέρουν μία αίσθηση που τουλάχιστον εμείς, δεν έχουμε βιώσει σε άλλο αυτοκίνητο.

Δεν εντυπωσιάζουν σε πλευρική στήριξη, σε αγκαλιάζουν όμως όμορφα και ταυτόχρονα αποσβένουν εμφατικά τις όποιες, λίγες, ανωμαλίες του οδοστρώματος που θα περάσουν αφιλτράριστες από την ανάρτηση. Η όλη εμπειρία ολοκληρώνεται από ένα καλά ηχομονωμένο σαλόνι με ειδικά ακουστικά κρύσταλλα που αφήνουν εκτός το θόρυβο του δρόμου. Σε ότι έχει να κάνει με την εικόνα του εσωτερικού, αυτή έχει μοντέρνο σχεδιασμό και εστιάζει πολύ στην πρακτικότητα και στην εργονομία. Υπάρχουν φυσικοί διακόπτες για τον κλιματισμό, επαρκείς θέσεις για μικροαντικείμενα, θήκη ασύρματης φόρτισης κινητών τηλεφώνων και άλλες λεπτομέρειες που διευκολύνουν τη ζωή του οδηγού.

Τα χρησιμοποιούμενα υλικά δείχνουν καλά στη πλειονότητά τους και κάποια σκληρά πλαστικά σε λίγα σημεία, δεν είναι σε θέση να χαλάσουν την συνολικά θετική αύρα. Πέρα από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, συναντάμε ένα μεγάλο head-up display διαγώνιού 21” που παρουσιάζει όλες τις βασικές ενδείξεις εμπρός στα μάτια του οδηγού.Στο επάνω μέρος του ταμπλό, δεσπόζει επίσης ένα νέο σύστημα infotainment με οθόνη αφής 12”. Σε σχέση με τους προσφερόμενους χώρους, ακόμη και πέντε ενήλικα άτομα θα βολευτούν στο εσωτερικό του, ενώ ο χώρος των αποσκευών με τη χωρητικότητα των 485 λίτρων, καθώς οι μπαταρίες «κλέβουν» 60 λίτρα, είναι οριακά ικανοποιητικός.

Εξηλεκτρισμένη άνεση

To Citroen C5 X της δοκιμής μας ήταν η plug-in hybrid έκδοση (υπάρχουν και δύο εκδόσεις βενζίνης) και ήταν εφοδιασμένο με ένα turbo μηχανικό σύνολο με 180 ίππους και με έναν ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων με την συνδυαστική ισχύ να βρίσκεται στους 225 ίππους. Η μπαταρία των ιόντων λιθίου είναι 12,4KWh και δίνει μία αυτονομία η οποία κυμαίνεται μεταξύ 63 και 74 χιλιομέτρων με μέτρηση WLTP, όταν φυσικά είναι πλήρως φορτισμένη. Η φόρτιση της γίνεται μέσω ενός on-board μονοφασικού φορτιστή των 3,7 kW ή των 7,4 kW, ο οποίος όμως ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό. Η φόρτιση σε απλή οικιακή πρίζα σούκο διαρκεί περίπου επτά ώρες ενώ σε ένα τυπικό wallbox μπορεί να γίνει μέσα σε 1 ώρα και 40 λεπτά από το 0-100% της μπαταρίας.

Για την μετάδοση της κίνησης χρησιμοποιείται το εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο e-EAT8 των οκτώ σχέσεων, το οποίο μεταφέρει την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Σε ό,τι έχει να κάνει με την κατανάλωση, αυτή εξαρτάται από τη διάθεσή σας για φόρτιση ή όχι. Εμείς με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη κάναμε λίγο πάνω από 50 χιλιόμετρα σε αστική καθαρά μετακίνηση. Με την μπαταρία φορτισμένη και σε υβριδική λειτουργία η κατανάλωση βρίσκεται στα τέσσερα λίτρα όσο υπάρχει ρεύμα, ενώ όταν αδειάσει η μπαταρία η κατανάλωση στην υβριδική πάντα  λειτουργία  βρισκόταν κάτω από τα οκτώ λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Μαγικό χάλι ανεξαρτήτως οδοστρώματος

Στο δρόμο το πρώτο πράγμα που διαπιστώνεις είναι αφενός ότι το αυτοκίνητο είναι γρήγορο (7,9’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα και 235 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα), αφετέρου ότι έχει μία «αέρινη» και πολύ υψηλή ποιότητα κύλισης. Ο τρόπος που περνά πάνω από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος είναι απλώς απολαυστικός. Στην πόλη απολαμβάνεις ηρεμία. Στην εθνική πάλι, μπορεί να κινηθεί με υψηλή ταχύτητα, διατηρώντας χαρακτηριστικά καλή ευστάθεια. Και όσο για δρόμους με στροφές, παραμένει απόλυτα ουδέτερο ακόμα και υπό πίεση. Στην συγκεκριμένη περίπτωση η έννοια της «οδηγικής απόλαυσης» λαμβάνει μία εντελώς άλλη διάσταση.

Τη διάσταση της ξεκούραστης μετακίνησης και της αίσθησης ότι βρίσκεσαι καθισμένος στην πλέον αναπαυτική πολυθρόνα του κόσμου, κάνοντας χιλιόμετρα τα οποία δεν σου προκαλούν κούραση, εκνευρισμό ή οτιδήποτε άλλο αρνητικό μπορείτε να σκεφτείτε. Ταξιδεύει αθόρυβα και σε κρατά ήρεμο και ξεκούραστο για όσες ώρες χρειαστεί, για όσα χιλιόμετρα διανύσετε, χάρη στην αdvanced Comfort Αctive Suspension που διαθέτει.

Με το C5 X η Citroen έκανε μία απτή και αδιαμφισβήτητη επίδειξη των δυνατοτήτων που διαθέτει. Κατάφερε να συνδυάσει με έναν μοναδικό αισθητικά τρόπο το άρωμα  ενός crossover με την οδηγική γοητεία μίας μπερλίνας, σε ένα fastback αμάξωμα. Οι Γάλλοι για ακόμη μία φορά έδειξαν πως αν αφεθούν ελεύθεροι, μπορούν να δημιουργήσουν γοητεία και να συναρπάσουν και φυσικά απέδειξαν πως η άνεση δεν έχει όρια προς τα επάνω.  Τα 50900 Eυρώ από τα οποία ξεκινάει η plug-in υβριδική έκδοση με τους 225 ίππους σαφώς και δεν είναι λίγα, αλλά σίγουρα αξίζουν και με το παραπάνω.

Prev Post Genesis Neolun Concept & GV60 Magma – Χώροι και επιδόσεις στο επίκεντρο
Next Post Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 PS mHEV – Σε κάνει οδηγό
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook