BMW X4 x-drive 30i – Aνανεώθηκε και έγινε πιο απολαυστική

BMW X4 x-drive 30i – Aνανεώθηκε και έγινε πιο απολαυστική

Όταν στο, μακρινό πλέον, 2005 είδαμε για πρώτη φορά τη σιλουέτα ενός SUV με κουπεδίζουσα φιλοσοφία, δηλαδή την X6, όλοι χωρίς καμία απολύτως εξαίρεση αναρωτηθήκαμε τί ακριβώς θέλει να κάνει η BMW και ποιος είναι ο λόγος ύπαρξης ενός τέτοιου μοντέλου. Όντας πια στο 2022 μπορούμε με απόλυτη βεβαιότητα να πούμε πως η BMW όχι απλώς είχε δίκιο κάνοντας τη συγκεκριμένη κίνηση, αλλά δημιούργησε και μία νέα μόδα, την οποία στη συνέχεια ακολούθησαν σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές δημιουργώντας ανάλογης φιλοσοφίας μοντέλα σε όλες τις κατηγορίες.

Φυσικά και η BMW δεν έμεινε με την X6, αλλά παρουσίασε και την X4. Ένα κουπε SUV που επί προσωπικού θεωρώ ως την ιδανική επιλογή, καθώς αφενός δεν χαρακτηρίζεται από το μεγάλο εκτόπισμα όγκου και προκλητικότητας της X6, αφετέρου διαθέτει άκρως ικανοποιητικούς χώρους και μία πολύ έντονη οδηγοκεντρική φιλοσοφία. Εμείς είχαμε στη διάθεσή μας τη βενζινοκίνητη έκδοση της ανανεωμένης X4 και φυσικά δεν χάσαμε την ευκαιρία να κάνουμε μαζί της πάνω από 2000 χιλιόμετρα, με δεδομένο ότι η κατανάλωσή της ήταν η ευχάριστη έκπληξη της συμβίωσής μας!!!

Προκλητική όσο πρέπει

Την X4 την είδαμε για πρώτη φορά το 2014 και καθώς διανύει τη περίοδο της ωριμότητας στη δεύτερη γενιά της, μία ανανέωση ήταν απαραίτητη, προκειμένου να συνεχίσει να είναι φρέσκια και φυσικά θελκτική. Στη πράξη αυτό σημαίνει νέα μεγαλύτερη και σαφώς πιο εντυπωσιακή µάσκα kidney grille, η οποία πλαισιώνεται από νέας σχεδίασης προφυλακτήρα µε µεγαλύτερους αεραγωγούς και λεπτότερα φώτα. Αντίστοιχα στο πίσω µέρος ανασχεδιασµένα και µε περισσότερες ακµές είναι τα νέα φανάρια LED όπως και ο προφυλακτήρας. 

Στο σύνολό της, θα λέγαµε ότι η ανανεωμένη Χ4 έχει αποκτήσει πιο άγρια χαρακτηριστικά που σε συνδυασµό µε το χαµήλωµα της οροφής πίσω τονίζουν ακόµα περισσότερο το σπορ προφίλ. Ένα σπορ προφίλ το οποίο υποστηρίζει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το έξτρα πακέτο “M” που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας και το οποίο χαρακτηρίζεται από σπορ προσθήκες περιμετρικά του αμαξώματος, αλλά και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Οι μαύρες ζάντες των 20 ιντσών, με τα θηριώδη Pirelli P Zero 245/45-R20 εμπρός και 275/40-R20 πίσω, ολοκληρώνουν με τον πιο εντυπωσιακό τρόπο την εικόνα του εξωτερικού, εξαιτίας και της αντίθεσης που έκαναν με το λευκό χρώμα του αμαξώματος.

Σε ότι έχει να κάνει με τις διαστάσεις της X4 αυτές παρέμειναν ίδιες με το μήκος να βρίσκεται στα 4,751 μέτρα, το ύψος στα 1,621 και το πλάτος στα 1,918 μέτρα με το μεταξόνιο να φτάνει τα 2,864 μέτρα. Τέλος η απόσταση από το έδαφος βρίσκεται στα, διόλου λίγα, 20 εκατοστά.

Με ένταση στη ποιότητα

Μπαίνοντας στη καμπίνα των επιβατών, κυριολεκτικά «μυρίζεις» και αισθάνεσαι την ποιότητα των υλικών και της κατασκευής. Αντιλαμβάνεσαι μονομιάς πως αφενός έχει δοθεί πολύ μεγάλη προσοχή στην επιλογή των υλικών, αλλά και στον τρόπο με τον οποίο αυτά έχουν συναρμολογηθεί και σου δίνεται η αίσθηση πως η αίσθηση αυτή θα παραμείνει και μετά από πολλά χρόνια. Σε ότι έχει να κάνει με τους διαθέσιμους χώρους η X4 αποτελεί μία ευχάριστη έκπληξη με την ευρυχωρία της, ιδίως πίσω, όπου η κλίση της οροφής δεν κόβει πολύ από τον αέρα για το κεφάλι των επιβατών, ακόμα κι αν πρόκειται για αρκετά υψηλόσωμα άτομα. Η διάταξη του καθίσματος τείνει προς το τετραθέσιο, αλλά θα χωρέσει δίχως ιδιαίτερα παράπονα και ένας ακόμα στη μέση, ενώ τα 525 λίτρα (που γίνονται 1.430 με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος) του χώρου αποσκευών είναι παραπάνω από ικανοποιητικά.

Από εκεί και πέρα οι αλλαγές στην ανανεωμένη έκδοση πέρα από τη φρεσκάδα, είχαν ως σκοπό και την υιοθέτηση των νεότερων τεχνολογιών που χρησιμοποιεί ο Γερμανός κατασκευαστής. Ξεκινώντας από την  ανασχεδιασµένη κεντρική κονσόλα και συνεχίζοντας με τον  ευανάγνωστο και µε δυνατότητα παραµετροποίησης ψηφιακό πίνακα οργάνων µε την οθόνη των 12,3”. Αλλά και η οθόνη αφής του infotainment µε τη διαγώνιο των 10,25” και τις αναβαθµισµένες λειτουργίες. Οι τελευταίες περιλαµβάνουν όλους τους σύγχρονους τρόπους συνδεσιµότητας, όπως τα Apple CarPlay και Android Auto, νέες ψηφιακές υπηρεσίες και προϊόντα, καθώς και δυνατότητα αναβάθµισης over-the-air.

Η λειτουργία, η απόκριση των χειριστηρίων και η εργονοµία είναι ακριβώς αυτές που αρµόζουν σε ένα αυτοκίνητο αυτής της κλάσης. Εδώ θα πρεπει να σηεμιώσουμε και να τονίσουμε πως ο συνολικός χειρισμός του συστήματων infotainment της BMW είναι αυτή τη στιγμή από τους πιο εύκολους, με τον οδηγό να κάνει τις λιγότερες δυνατές κινήσεις για τη λειτουργία που επιθυμεί και χωρίς να χρειάζεται να παίρνει για ώρα τα μάτια του από τον δρόμο.

Παράλληλα δεν θα δυσκολευθεί να βρει τη θέση οδήγησης που τον βολεύει και το µόνο που θα χρειασθεί ίσως να συνηθίσει είναι η περιορισµένη ορατότητα προς τα πίσω λόγω του κεκλιµένου παρµπρίζ. Τα έξτρα σπορ εµπρός καθίσµατα µε τα οποία ήταν εξοπλισµένο το αυτοκίνητο της δοκιµής δεν είναι και τα πιο άνετα της κατηγορίας για πολύωρη οδήγηση. Ωστόσο, η πλευρική στήριξη που παρέχουν όταν θελήσεις να ανακαλύψεις τον σπορ χαρακτήρα της Χ4 είναι υπέροχη.

Η πλέον ευχάριστη έκπληξη

Η αλήθεια είναι πως οι σκέψεις, για δοκιμή ενός ψηλού, τετρακίνητου αυτοκινήτου με ένα turbo μηχανικό σύνολο βενζίνης 1998 κυβικών που αποδίδει 245 ίππους και 320 Nm ροπής, είναι διπλές και τριπλές εξαιτίας της τιμής της βενζίνης και παρά την ύπαρξη της ήπιας ηλεκτρικής υποβοήθησης των 48V, η οποία μάλιστα προσθέτει 11 επιπλέον ίππους. Σκέψεις οι οποίες διαλύθηκαν πλήρως μετά από 2000 και πλέον χιλιόμετρα δοκιμής, κυριολεκτικά σε κάθε είδους δρόμο.

Το ταξίδι Αθήνα – Θεσσαλονίκη με ταχύτητες 135-140 χλμ./ώρα έγινε με μέση κατανάλωση 8 λτ./100 χλμ. Εντός πόλης και με σχετικά προσεκτική οδήγηση αυτή δεν ξεπέρασε τα 8.5 λτ./100 χλμ. και μόνο στις περιπτώσεις που πήγαμε να δούμε αν ισχύουν τα 6.6’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα αυτή ανέβηκε κοντά σε διψήφιο νούμερο. Προφανώς τα 235 χλμ./ώρα της τελικής είναι ένα ρεαλιστικό νούμερο, όπως ρεαλιστικό ήταν και το τελικό 8.5 λτ./100 χλμ της μέσης κατανάλωσης, με τα περισσότερα χιλιόμετρα να γίνονται με σβέλτο ρυθμό κίνησης.

Για πολλά χιλιόμετρα ανεξαρτήτως συνθηκών

Και ενώ κάθε φορά που είναι να δοκιμάσουμε ένα τέτοιο αυτοκίνητο λέμε «εντάξει πόσο καλύτερο μπορεί να είναι από το προηγούμενο» κάθε φορά διαπιστώνουμε πως πάντα υπάρχει περιθώριο βελτίωσης και μάλιστα σημαντικό. Μπαίνεις στη θέση του οδηγού, κάθεσαι ψηλά, αρχοντικά, ρυθμίζεις τα πάντα ηλεκτρικά εκεί ακριβώς που θέλεις και ξεκινάς. Η πολύ καλή ποιότητα κύλισης, σε συνδυασμό με την ιδιαιτέρως προσεγμένη ηχομόνωση, μετατρέπουν την X4 σε ένα αυτοκίνητο ικανό να διανύσεις 500 χιλιόμετρα και μην έχεις χορτάσει οδήγηση. Και αν όλα αυτά είναι λογικά, στην ευθεία της εθνικής οδού, στις στροφές του Δομοκού και της Κατάρας, δεν πιστεύεις ότι ένα υψηλό και ογκώδες SUV μπορεί να στρίψει με αυτόν τον τρόπο.

Η κλίση στις στροφές είναι περιορισµένη, εξαιτίας της σφιχτής ρύθµισης της ανάρτησης. Σε αυτή τη ρύθμιση καθώς και στα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά, οφείλεται το γεγονός πως κάποιες ανωμαλίες, ιδίως µε χαµηλή ταχύτητα µέσα στην πόλη, γίνονται περισσότερο αισθητές από αυτό που θα έπρεπε. Σε ότι έχει να κάνει με τα φρένα, είναι δυνατά και δύσκολα θα παρουσιάσουν σηµάδια κόπωσης, ακόµα και σε κατηφορικά κοµµάτια έντονης καταπόνησης. Όσοι από εσάς θελήσετε να κινηθείτε εκτός δρόμου θα διαπιστώσετε πως η τετρακίνηση x drive σε συνδυασμό με την απόσταση από το έδαφος και τη ροπή του κινητήρα, κάνουν πολλά περισσότερα από αυτά που φαντάζεστε, ειδικά αν επιλέξετε και ένα σετ μικρότερων τροχών.

Η ανανεωμένη και τεχνολογικά αναβαθμισμένη, X4 xDrive30i ξεκινάει από τα 74.450 Eυρώ και φυσικά είναι εύκολο να ανέβει αρκετά επιλέγοντας κάποιο από τα δελεαστικά έξτρα πακέτα εξοπλισµού που προσφέρει η BMW και σε αυτό το µοντέλο, ακολουθώντας και αυτή τη τάση της εποχής που, δυστυχώς, θέλει τα αυτοκίνητα να ακριβαίνουν συνεχώς.

Prev Post M-Sport Ford World Rally Team – έτοιμη για το Ράλλυ Ακρόπολις με πέντε Ford Puma Hybrid Rally1
Next Post Citroen My Ami Tonic – Τονωτικό!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook