BMW X2 2.0 S Drive. Η σπορ όψη των κροσσόβερ

Δεν είναι λίγες οι φορές εκείνες που έχουμε γράψει και έχουμε μιλήσει για το λόγο ύπαρξης τόσων SUV και κροσσόβερ μοντέλων, καθώς αφενός η συντριπτική πλειονότητα των αγοραστών επιλέγει τις δικίνητες εκδόσεις, αφετέρου υποστηρίζαμε πως ένα κροσσόβερ δεν μπορεί ποτέ να προσφέρει την οδηγική χαρά και απόλαυση ενός κλασικού hatchback για παράδειγμα. Όλα αυτά μέχρι που βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι της BMW X2, στη δικίνητη έκδοση παρακαλώ με τον turbo δίλιτρο κινητήρα βενζίνης και τους 192 ίππους, οπότε και αρχίσαμε τις αναθεωρήσεις.

Με κόμπακτ εξωτερικές διαστάσεις

Η πρώτη αφορά φυσικά στον αριθμό των κροσσόβερ και SUV γενικώς και αυτών της ΒΜW εν προκειμένω. Βεβαίως είναι εύλογο να αναρωτιέσαι όταν έχεις στη γκάμα σου τις Χ1, Χ3, Χ4, Χ5, Χ6 για ποιο λόγο να δημιουργήσεις ένα ακόμη κροσσόβερ, την X2. Η δεύτερη, εξίσου εύλογη απορία για να μην πούμε διαπίστωση, είναι αν ένα κροσσόβερ μπορεί να οδηγηθεί γρήγορα, απολαυστικά, προσφέροντας χαρά και ευχαρίστηση. Αμφότερες οι απαντήσεις ή μάλλον η απάντηση, είναι απλή. Η BMW X2 είναι η σπορ πλευρά των κροσσόβερ και μακράν το πιο απολαυστικό στην οδήγηση από τη γκάμα Χ της Γερμανικής εταιρίας. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Ιδιαίτερη σχεδιαστική και στο πίσω μέρος, με τη τρίτη κολόνα να φιλοξενεί το σήμα της εταιρίας

Συμπαγής καλαισθησία

Και εκεί που αναρωτιέσαι τι διαφορετικό θα μπορέσουν πλέον να παρουσιάσουν οι σχεδιαστές της BMW όταν έχουν να δημιουργήσουν ένα ακόμη μοντέλο της σειράς Χ, έρχεται η Χ2 για να δώσει μία σχεδόν αποστομωτική απάντηση σε ότι έχει να κάνει με την εικόνα που μπορεί να έχει ένα κροσσόβερ μοντέλο. Και αυτό διότι σχεδιάστηκε και δημιουργήθηκε από το μηδέν, από λευκό χαρτί και όχι απλώς και μόνο για να συμπληρώσει το κενό ανάμεσα στις X1 και X3. Mε τις διαστάσεις να είναι μικρότερες από αυτές της X1, (μήκος 4.360, πλάτος 1.824 και ύψος 1.526 μέτρα) αλλά με το ίδιο μεταξόνιο (2.760 μέτρα) καταφέρνει αφενός να δείχνει συμπαγής, αφετέρου να μαγνητίζει πραγματικά τα βλέμματα των περαστικών.

Εντυπωσιακή

Η αρκετά  έντονη κλίση της οροφής, η σχετικά ψηλή γραμμή των παραθύρων, το κοφτό κόψιμο της πίσω πόρτας και η φαρδιά τρίτη κολώνα με το σήμα της εταιρίας να δεσπόζει σε αυτή για πρώτη φορά, δημιουργούν την αίσθηση ενός υπερυψωμένου hatchback παρά ενός SUV. Επιπλέον η νέα μάσκα με την ανεστραμμένη τραπεζοειδή γρίλια, επίσης πρώτη φορά σε αυτοκίνητο της BMW, προσφέρει ακόμη περισσότερους πόντους στην εμφάνιση τα Χ2, καθιστώντας τη το πλέον φρέσκο και πρωτοτυπώ σχεδιαστικά μοντέλο της γκάμας.

Υπερβολικές για την ελληνική πραγματικότητα, στερώντας πόντους από την άνεση

Γνώριμα ποιοτική εικόνα

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, η εικόνα είναι γνώριμη και από άλλα μοντέλα της εταιρίας. Ο οδηγός θα βρεί εύκολα τη θέση οδήγησης και από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα θα διαπιστώσει πως το κάθισμα εκτός από ικανοποιητική άνεση, προσφέρει και πολύ καλή πλευρική στήριξη. Βεβαίως όπως είναι λογικό και αναμενόμενο στη διάθεσή του έχει μία μεγάλη γκάμα σύγχρονων ηλεκτρονικών συστημάτων που φροντίζουν για την ασφάλεια και την ψυχαγωγία του. Το ταμπλό της Χ2 διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά των σύγχρονων μοντέλων της εταιρίας.

Γνώριμη εικόνα στο εσωτερικό. Η αλήθεια είναι πως θα θέλαμε κάτι διαφορετικό

Προσεγμένο στη λεπτομέρεια, με πολύ καλά υλικά, εξαιρετική εργονομία και αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα. Στα θετικά του αυτοκινήτου οφείλουμε να προσθέσουμε και τους χώρους για τους επιβάτες, καθώς  παρά τις συμπαγείς εξωτερικές της διαστάσεις, η Χ2 θα φιλοξενήσει με άνεση τέσσερα άτομα στο εσωτερικό της, ενώ και τα 470 λίτρα του χώρου των αποσκευών θα χωρέσουν τις αποσκευές μίας τετραμελούς οικογένειας ακόμη και για πολυήμερες διακοπές.

Εξαιρετικό στη λειτουργία του το επτάρι αυτόματο κιβώτιο

Δυνατός και ελαστικός

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με τον δίλιτρο turbo βενζινοκινητήρα των 192 ίππων και των 280 Nm ροπής, o οποίος συνδυαζόταν με το επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τη κίνηση να μεταδίδεται μόνο στους εμπρός τροχούς. Στη πράξη πρόκειται για ένα εξαιρετικό μηχανικό σύνολο το οποίο αναδεικνύει και τονίζει σε υπερθετικό βαθμό τον σπορ προσανατολισμό της Χ2. Τα 7.7’’ για το 0-100 χλμ./ώρα όπως και τα 227 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας, αποτελούν την ένδειξη των όσων μπορεί να κάνει ο συγκεκριμένος κινητήρας. Τόσο η  γραμμικότητα στην απόδοση όσο φυσικά και η πολιτισμένη και αθόρυβη λειτουργία  είναι στοιχεία που τα περιμένεις από ένα τέτοιο μηχανικό σύνολο.

Δυνατός και πολιτισμένος στη λειτουργία του

Αυτό που δεν περιμένεις είναι η κατανάλωση η οποία μπορεί να διατηρηθεί στο πολύ καλό πραγματικά επίπεδο των οκτώ λίτρων με σχετικά συνετή οδήγηση και να ανέβει μέχρι τα 10 λτ./100 χλμ. όταν αποφασίσετε να την οδηγήσετε και να την απολαύσετε. Στη διατήρηση της κατανάλωσης χαμηλά βοηθάει σημαντικά η επιλογή της λειτουργίας Eco Pro. Ωστόσο υπάρχουν και τα δύο άλλα προγράμματα Comfort και Sport,προκειμένου να επιλέγετε ανάλογα με τις διαθέσεις σας Το πρώτο βοηθάει τα μέγιστα στη καθημερινή χρήση, ενώ το δεύτερο μπορεί να χαρακτηριστεί πραγματικά σπορ. Το εφτάρι κιβώτιο συμπληρώνει ιδανικά το σύνολο και παρέχει τη δυνατότητα αλλαγών σχέσεων και από τα paddles πίσω από το τιμόνι.

Για να επιλέγετε ανάλογα με τις ανάγκες σας

Με γνήσιο DNA BMW

Aπό τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι της X2 ξεχνάς πως βρίσκεσαι σε κροσσόβερ ή πολύ περισσότερο σε SUV, καθώς αυτήν εδώ η BMW διαθέτει το πραγματικό οδηγοκεντρικό DNA της μάρκας. Η ροπή του κινητήρα από χαμηλά, το γρήγορο και άκρως πληροφοριακό τιμόνι, οι άμεσες αλλαγές των σχέσεων ακόμη και στη λειτουργία comfort, το άκαμπτο πλαίσιο και η σπορ ρύθμιση των αναρτήσεων, «φωνάζουν» αμέσως οδήγηση. Τα φρένα είναι εκεί σε κάθε κατάσταση και ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα σύνολο που είτε κινείσαι σε ευθείες, είτε πολύ περισσότερο σε δρόμο με στροφές.

Και φυσικά paddles πίσω από το τιμόνι

Η ποιότητα κύλισης βρίσκεται σε καλό επίπεδο, αν και οι μεγάλοι τροχοί των 19 ιντσών με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά, δυσκολεύονται να τα βγάλουν πέρα με τη κατάσταση των ελληνικών δρόμων. Επίσης αν θελήσετε να εκμεταλλευτείτε σο έπακρο τη δύναμη του κινητήρα, θα σας λείψει το σύστημα τετρακίνησης x drive της BMW, καθώς οι εμπρός τροχοί δυσκολεύονται στην ελληνική άσφαλτο με τη μηδενική πρόσφυση.

Πραγματικά απολαυστική στη οδήγηση

Εν κατακλείδι θα λέγαμε πως η BMW Χ2 είναι περισσότερο ένα σπορτίφ όχημα με crossover παρουσιαστικό, το οποίο έχει στη βασική του φιλοσοφία την οδήγηση και τη χαρά που αυτή προσφέρει.  Βεβαίως τα 42800 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η δίλιτρη έκδοση της δοκιμής μας σίγουρα δεν είναι λίγα, αλλά σε κάθε περίπτωση πρόκειται για ένα όχημα που απευθύνεται σε αγοραστές που ξέρουν ακριβώς τι θέλουν από το αυτοκίνητό τους.

Ικανοποιητικοί οι χώροι για τις διαστάσεις του αυτοκινήτου

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Eπιδόσεις

[/vc_column_text]
[/vc_column]
[vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Άνεση λόγω μεγάλων τροχών

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 2000 κ.εκ. Turbo
Ίπποι 192
0-100 7.7″
Τελική ταχύτητα 227 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 8.5 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 126 γρ/χλμ

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Με 470 λίτρα χωρητικότητα
Prev Post Skoda Karoq 2.0 TDi 4×4 DSG. Τα έχει όλα
Next Post Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110 PS. Γνήσια Γαλλική πρόταση
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook