Audi Q3 Sportback 35 TFSI S-Tronic– Κομψό και δυναμικό

Audi Q3 Sportback 35 TFSI S-Tronic– Κομψό και δυναμικό

Η μόδα των coupe SUV εννοείται πως δεν είναι σημερινή, καθώς η πρώτη γενιά της BMW X6 που ουσιαστική ήταν το πρώτο δείγμα γραφής αυτής της σχεδιαστικής φιλοσοφία, παρουσιάστηκε το 2007. Στην αρχή οι επικρίσεις που δέχθηκαν όλα τα coupe SUV ήταν αρκετές, ωστόσο η εμπορική πορεία που διέγραψαν και η απήχηση που είχαν στο αγοραστικό κοινό, όχι μόνο εξαφάνισε τις κάθε είδους αμφιβολία, αλλά επιπλέον ώθησε το σύνολο σχεδόν των αυτοκινητοβιομηχανιών στη δημιουργία ενός τέτοιου μοντέλου.

Η αλήθεια είναι πως η Audi είναι από τις εταιρίες εκείνες που καθυστέρησαν να πιστέψουν στη δυναμική αυτών των μοντέλων, άρα και να επενδύσουν στην εξέλιξη – παρουσίαση ενός. Ωστόσο όταν είδε πως η εμπλοκή της στη συγκεκριμένη κατηγορία ήταν μονόδρομος, αποφάσισε να το κάνει με αρκετά εντυπωσιακό, ως προς την εικόνα και τη σχεδίαση, τρόπο. Αρχικά δημιούργησε την Sportback έκδοση του Q3, που αποτελεί και το αντικείμενο της συγκεκριμένης δοκιμής, και στη συνέχεια προχώρησε και στη δημιουργία του Q5 Sportback που ελπίζουμε να πάρουμε σύντομα για δοκιμή. Και σίγουρα η αισθητική πλευρά του θέματος αποτυπώνει αμέσως την σοβαρή δουλειά που έκαναν οι σχεδιαστές της Audi, ειδικά στην πιο σπορ έκδοση S Line της δοκιμής μας. Για τα υπόλοιπα θα πρέπει να κάνετε λίγη υπομονή και φυσικά να διαβάσετε τη συνέχεια του θέματος.

«Φωνάζει» σπορ

Με την πρώτη κιόλας ματιά το Audi Q3 Sportback δηλώνει σαφώς τη σπορ ή αν θέλετε τη σπορτίζουσα διάθεση του, ενώ παράλληλα προσπαθεί να την συνδυάζει με τις αρετές που χαρακτηρίζουν ένα «κλασικό» suv όπως το αδελφάκι του το Q3. Ξεκινώντας από το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, συναντούμε την επιβλητική οκταγωνική μάσκα με τις χρωμιωμένες λεπτομέρειες η οποία δεσπόζει. Για τους πιο παρατηρητικούς θα πρέπει να σημειώσουμε πως έχουν δίκιο ότι η Sportback εκδοχή δείχνει πιο φαρδιά, καθώς είναι και μάλιστα κατά 30 ολόκληρα χιλιοστά. Αυτό το χαρακτηριστικό σε συνδυασμό με το 16 χιλιοστά μεγαλύτερου μήκους και βεβαίως της κουπεδίζουσας φιλοσοφίας του πίσω μέρους, καθιστούν την συγκεκριμένη έκδοση πιο μυώδη και εντυπωσιακή σε σχέση με το «απλό» Q3.

Οι σημαντικότερες διαφορές προφανώς και εντοπίζονται από τη μεσαία κολώνα και πίσω, σημείο που αλλάζει εντελώς η σχεδίαση του αυτοκινήτου. Η κεκλιμένη οροφή, τα μικρότερα παράθυρα και το ανασχεδιασμένο πίσω μέρος αποτελούν τα στοιχεία που του χαρίζουν κουπέ φιλοσοφία. Οι σκουρόχρωμες και μαύρες λεπτομέρειες της έκδοσης S Line  της δοκιμής μας, γύρω από το αμάξωμα, αλλά και οι μεγάλοι τροχοί των 19 ιντσώνπροσθέτουν επιπλέον πόντους στη σπορ εικόνα του.

Παραμένει ευρύχωρο

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, το πρώτο πράγμα που θα παρατηρήσει ο οδηγός είναι πως δεν θα δυσκολευτεί να βρεί την ιδανική γι’αυτόν θέση οδήγησης. Από εκεί και πέρα από το τριάκτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών ο οδηγός ελέγχει ό,τι αφορά τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων Virtual Cockpit 10,25″ (προαιρετικά 12,3”) της Audi, χωρίς να απομακρύνει τα χέρια του από αυτό. Το κάτω μέρος του τιμονιού είναι επίπεδο θέλοντας με τον τρόπο αυτό να τονίσει τον σπορ χαρακτήρα του.

Ακριβώς σε αυτήν την φιλοσοφία εντάσσεται και η κεντρική οθόνη αφής των  10,1″ του συστήματος πολυμέσων που είναι ελαφρώς κεκλιμένη, κατά 10 μοίρες, προς τον οδηγό, με καθαρά και εύχρηστα γραφικά. Στα θετικά, χωρίς αμφιβολία και η ύπαρξη φυσικών χειριστηρίων για τη ρύθμιση του κλιματισμού και την ένταση του ηχοσυστήματος. Σε ότι έχει να κάνει με τους διαθέσιμους χώρους, αυτοί παρέμειναν ικανοποιητικοί, παρά τη κλίση της οροφής προς τα πίσω, αφού ένας ενήλικας με ύψος γύρω στο 1.80 δεν θα δυσανασχετήσει με τον διαθέσιμο χώρο για πόδια και κεφάλι. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών παραμένει στα 530 λίτρα, χωρίς να θυσιάζει τίποτα  από το “απλό” Q3 και αυξάνεται σε 1.400 λίτρα με αναδιπλωμένη την πίσω σειρά καθισμάτων.

Σε ότι έχει να κάνει με τον διαθέσιμο εξοπλισμό, όπως είναι φυσικό και αναμενόμενο υπάρχουν τα πάντα, από μία άκρως ευκρινή κάμερα οπισθοπορείας, που συνοδεύεται από αισθητήρες στάθμευσης μπροστά, μέχρι τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως adaptive cruise control, σύστημα διατήρησης λωρίδας, σύστημα αυτόματης πέδησης κλπ.

Γνώριμο και πολλάκις δοκιμασμένο μηχανικό σύνολο

Ο λόγος φυσικά για τον 1.5 TFSi κινητήρα τους αυτοκινήτου της δοκιμής μας, ο οποίος αποδίδει 150 ίππους και 250 Νμ ροπής, ενώ συνδυάζεται ιδανικά με το εφτάρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S Tronic όπου οδηγός έχει την επιλογή να αλλάξει σχέσεις στο σειριακό κιβώτιο μέσω του κεντρικού επιλογέα, ή από τα paddles πίσω από το τιμόνι. Tα 9.5’’ για το 0-100 χλμ./ώρα και τα 208 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας είναι απολύτως εφικτά νούμερα, με τη μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας να βρίσκεται κοντά στη περιοχή των 8.5 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Σε ωθεί να ταξιδέψεις

Η πρώτη αίσθηση που σου δημιουργεί πίσω από το τιμόνι, είναι πως οι μηχανικοί της Audi ήθελαν να πετύχουν μία ισορροπία ανάμεσα σε υψηλή άνεση – ποιότητα κύλισης και οδικής συμπεριφοράς. Αυτό διότι από τη μία ταξιδεύει πραγματικά ξεκούραστα στην ευθεία, ενώ από την άλλη διαθέτει και τα σπορ εκείνα χαρακτηριστικά που ανέκαθεν συναντούσαμε στα μοντέλα της Audi. Μάλιστα θα λέγαμε πως η ζυγαριά γέρνει ελαφρώς υπέρ της σπορ οδικής συμπεριφοράς, καθώς το στήσιμο του είναι σχετικά «σφιχτό» με αποτέλεσμα αφενός να προσφέρει μία απολύτως προβλέψιμη συμπεριφορά σε δρόμο με στροφές, αφετέρου να μην καταφέρνει να φιλτράρει πάντα με επιτυχία τις πάμπολλες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων.

Ο κινητήρας ανεβάζει πρόθυμα στροφές και αν μάλιστα επιλέξετε το sport mode  από τα προφίλ οδήγησης, θα διαπιστώσετε πως ένα SUV αυτής της κατηγορίας μπορεί όντως να έχει σπορ καταβολές, με το ανάλογο αντίτιμο βεβαία ως προς τη κατανάλωση. Αφήσαμε για το τέλος την offroad πτυχή του, καθώς προφανώς αυτό δεν είναι το ζητούμενο στη δικίνητη έκδοση της δοκιμής μας.  Με 14 εκατοστά απόσταση από το έδαφος, ζάντες 19 ιντσών με ασφάλτινα ελαστικά, αυτό που κάνετε είναι να περάσετε με προσοχή από έναν βατό χωματόδρομο.

Συνολικά, το Audi Q3 Sportback σε κερδίζει με την πρώτη ματιά αισθητικά και η οδηγική εμπειρία ενισχύει την πρώτη καλή εντύπωση. Το καλά εξοπλισμένο εσωτερικό διαθέτει υψηλής ποιότητας υλικά, με προσοχή στην λεπτομέρεια. Πολύ σημαντικό το γεγονός πως δεν θυσιάζει τίποτα όσον αφορά τους χώρους, ενώ είναι εξοπλισμένο με προηγμένη τεχνολογία και χαρακτηριστικά ασφαλείας. Όσον αφορά την τιμή, αυτή ξεκινά από τα 41900 ευρώ και διαμορφώνεται στα 45900 για την έκδοση S Line της δοκιμής. Τιμές οι οποίες είναι υψηλές ακόμη και για τα όσα προσφέρει η συγκεκριμένη έκδοση.

Prev Post Lexus UX 250h AWD – Φουλ υβριδικό και τετρακίνητο
Next Post Ανδρείκελα δοκιμών πρόσκρουσης γένους θηλυκού στη Mercedes-Benz
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook