Audi Q3 45 TFSI e. Εξηλεκτρισμός και για το Q3

Όταν διαθέτεις ένα μοντέλο στη καρδιά της κατηγορίας των SUV και του οποίου η εμπορική πορεία ήταν πραγματικά επιτυχημένη, οφείλεις στη νέα γενιά του μοντέλου, να κάνεις το παραπάνω βήμα.  Να εντοπίσεις δηλαδή τα σημεία εκείνα στα οποία η προηγούμενη γενιά εμφάνιζε κάποιες αδυναμίες και να τα βελτιώσεις επί της ουσίας. Πολύ δε περισσότερο όταν είσαι μία premium αυτοκινητοβιομηχανία, όπως η Audi και όταν το μοντέλο στο οποίο αναφερόμαστε είναι το Q3.

Και φυσικά οι άνθρωποι της Γερμανικής εταιρίας, αυτό ακριβώς έκαναν με αποτέλεσμα στη δεύτερη πλέον γενιά του, το νέο Audi Q3 να είναι πιο εντυπωσιακό και ολοκληρωμένο, καθώς πλέον είναι αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς. Και προφανώς ήταν θέμα χρόνου να παρουσιαστεί και η εξηλεκτρισμένη εκδοχή, plug-in hybrid πιο συγκεκριμένα, του Γερμανικού SUV, η οποία αποτελεί και το αντικείμενο της συγκεκριμένης δοκιμής.

Χωρίς αισθητικές αλλαγές

Το νέο Audi Q3 δείχνει και είναι πολύ πιο σπορ από τον προκάτοχό του. Εμπρός, την ταυτότητα καθορίζουν το οκτάγωνο μοτίβο της μάσκας Singleframe με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα και οι στενοί προβολείς με τεχνολογία LED. Η κορυφαία έκδοση διαθέτει προβολείς Matrix LED με έξυπνη προσαρμογή της φωτεινής δέσμης στις συνθήκες του δρόμου. Στο πλάι, σημαντικά είναι τα γραφικά φωτισμού καθώς και το αποτύπωμα των προβολέων και των πίσω φωτιστικών σωμάτων. Τα περιγράμματα είναι εμπνευσμένα από το quattro DNΑ της Audi και κάνουν το SUV να φαίνεται ακόμη πιο φαρδύ με τα διαφορετικού χρώματος τόξα να δημιουργούν μία έντονη off-road αντίθεση. Το νέο Audi Q3, βασισμένο στη μεταβλητή πλατφόρμα του Group, έχει μεγαλώσει σχεδόν σε όλες του τις διαστάσεις και είναι από τα μεγαλύτερα στην κατηγορία του. Το μήκος του φτάνει τα 4.485 χιλιοστά και είναι 97 χλστ. πιο μακρύ από το απερχόμενο μοντέλο.

Το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 25 χλστ. και φτάνει τα 1.856 χλστ. συνολικά, αλλά με ύψος 1.585 χλστ. είναι 5 χλστ. χαμηλότερο από το αμάξωμα του Q3 της πρώτης γενιάς – τονίζοντας ακόμα περισσότερο την σπορ εντύπωση. Στο μεταξόνιο έχουν προστεθεί 77 χλστ. φτάνοντας τα 2.680 χλστ., διασφαλίζοντας μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες. Ο μόνος τρόπος να αντιληφθεί κανείς ότι πρόκειται για την plug-in υβριδική έκδοση του μοντέλου είναι να παρατηρήσει αφενός την επιπλέον «θύρα» για τη φόρτιση του αυτοκινήτου, αφετέρου να δεί το «45e» στη πίσω πόρτα και αν είναι υποψιασμένος να αντιληφθεί περί τίνος ακριβώς πρόκειται.

Ίδια εικόνα και στο εσωτερικό του

Στο εσωτερικό του νέου  Q3 υπάρχει μια πληθώρα επιλογών για τα μεγέθη οθονών και του ψηφιακού πίνακα οργάνων που έχει στη διάθεσή του ο οδηγός. Ακόμη και στην έκδοση με το στάνταρ MMI radio υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη διαγώνιου 10,25 ιντσών, που μπορεί να αναβαθμιστεί στις 12,5 ίντσες, την οποία ο οδηγός διαχειρίζεται και από το πολυλειτουργικό τιμόνι. Το MMI radio plus περιλαμβάνει επίσης μια οθόνη αφής διαγώνιου 8,8 ιντσών που βρίσκεται στο μέσο του ταμπλό ενώ στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού ανεβαίνει στις 10,1 ίντσες. Στην οθόνη του infotainment μπορούμε να δούμε τη ροή ενέργειας σε συνδυασμό με powermeter που εμφανίζει την ισχύ και την κατάσταση του κινητήριου συστήματος, την ανάκτηση, την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας και την αυτονομία.

Στο βασικό ή προαιρετικό εξοπλισμό ανήκουν συστήματα όπως το ενεργητικό cruise control, το οποίο διατίθεται προαιρετικά με το S tronic, που ενσωματώνει τις λειτουργίες της ενεργητικής υποβοήθησης ταχύτητας (adaptive speed assist), της υποβοήθησης κυκλοφοριακής συμφόρησης (traffic jam assist) και της διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (active lane assist). Ακόμα, το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης (park assist), το σύστημα ελέγχου διασταύρωσης (cross traffic assist), το σύστημα πρόληψης και αποφυγής σύγκρουσης (Audi pre sense front safety system) και άλλα.

Η θέση οδήγησης είναι αρκετά χαμηλή και έχει σωστή γεωμετρία. Η ορατότητα είναι καλή περιμετρικά, ενώ από τη θέση του σώματος και μόνο νιώθεις πως έχεις τον έλεγχο της κατάστασης. Η πολύ προσεκτική και ποιοτική κατασκευή γίνεται αντιληπτή από την πλήρη απουσία τριγμών ή άλλων ενοχλητικών ήχων, με προέλευση μέσα ή κάτω από το αυτοκίνητο. Εξίσου μελετημένη είναι και η δουλειά που έχει γίνει στο φινίρισμα του εσωτερικού με τις φάσες από Alcantara τις λεπτομέρειες αλουμινίου και το κρυφός φωτισμό να προσφέρουν μία πραγματικά premium αίσθηση.

Οι άνθρωποι της Audi επενέβησαν δραστικά και στον τομέα των διαθέσιμων χώρων, με αποτέλεσμα η δεύτερη γενιά του Q3 να είναι σημαντικά πιο ευρύχωρη σε σχέση με τη πρώτη. Ένας επιβάτης υψηλόσωμος επιβάτης στο πίσω κάθισμα βολεύεται χωρίς τα γόνατά του  να ακουμπούν στην πλάτη του εμπρός καθίσματος, ακόμη κι αν ο οδηγός είναι αντίστοιχου αναστήματος. Το πλάτος στο ύψος των ώμων είναι κορυφαίο ενώ και ο «αέρας» για το κεφάλι είναι επαρκής σε κάθε περίπτωση. Ωστόσο ο χώρος των αποσκευών μειώθηκε σημαντικά, καθώς από τα 535 λίτρα έπεσε στα 380.

Η ουσία της συγκεκριμένης έκδοσης

Η ουσία του αυτοκινήτου που δοκιμάζουμε, βρίσκεται κάτω από το καπό του όπου τo plug-in hybrid σύστημα που ενσωματώνει το Q3 αποτελείται από τον γνωστό κινητήρα βενζινης των 1.4 λίτρων TFSI ισχύος 150 ίππων και ο οποίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη,  με ισχύ 85 116 ίππων, που αποτελεί ενιαία μονάδα με το αυτόματο κιβώτιο S tronic  έξη σχέσεων. Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος ανέρχεται στους 245 ίππους με τη ροπή να βρίσκεται στα 400 Nm. Tα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 7.3’’ ενώ η τελική ταχύτητα βρίσκεται στα 210 χλμ./ώρα.

Το plug-in υβριδικό Q3 ξεκινά πάντα σε ηλεκτρική λειτουργία, προκειμένου να μειωθεί το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα και ανάλογα με τις ανάγκες ενέργειας εμπλέκεται και το θερμικό μοτέρ, το οποίο, μπορεί να φορτίσει και τη μπαταρία! Αν έχετε φορτίσει πλήρως τη μπαταρία μπορείτε να κάνετε μία απόσταση, σε πραγματικές συνθήκες, της τάξης των 40 χιλιομέτρων, κινούμενοι μόνο με ρεύμα. Η φόρτιση της μπαταρίας, μπορεί να γίνει σε συνεχές ρεύμα (DC) με ισχύ 11 kW, με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC), σε πρίζα σούκο ή υποδοχή 400 Volts, 3,6 kW. Μάλιστα στην τελευταία επιλογή της κοινής πρίζας, η μπαταρία θα επαναφορτιστεί σε 3 ώρες και 45 λεπτά χρησιμοποιώντας το στάνταρ καλώδιο φόρτισης.

Σε ότι έχει να αφορά στη κατανάλωση, αυτή εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό, αφενός από το αν φορτίζετε συνεχώς τη μπαταρία, καθώς επίσης και από το αν κινείστε εντός πόλης ή σε ταξίδι. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, φορτίζοντας σε κάθε ευκαιρία το αυτοκίνητο και επιλέγοντας την υβριδική λειτουργία, η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα πέντε λίτρα, με τα περισσότερα χιλιόμετρα να γίνονται σε αστικές και περιαστικές διαδρομές.

Mε έμφαση στην άνεση

Η πρώτη αίσθηση που σου δημιουργεί πίσω από το τιμόνι, είναι πως οι μηχανικοί της Audi ήθελαν να πετύχουν μία ισορροπία ανάμεσα σε υψηλή άνεση – ποιότητα κύλισης και οδικής συμπεριφοράς. Αυτό διότι από τη μία ταξιδεύει πραγματικά ξεκούραστα στην ευθεία, ενώ από την άλλη διαθέτει και τα σπορ εκείνα χαρακτηριστικά που ανέκαθεν συναντούσαμε στα μοντέλα της Audi. Το επιπλέον βάρος, εξαιτίας της μπαταρίας, αυξάνει την αδράνεια, κάτι που γίνεται αντιληπτό αν επιχειρήσετε να κινηθείτε σβέλτα σε δρόμο με στροφές.

Από εκεί και πέρα υπάρχουν τα οδηγικά προφίλ, μέσα από τα οποία μπορείτε να επιλέξετε τόσο την «ηλεκτρική» συμπεριφορά του αυτοκινήτου (Auto Hybrid, Battery Hold, Battery Charge) όσο και τη δυναμική του (Comfort, Auto, Dynamic, Individual).  Συμπερασματικά πρόκειται για µια έκδοση µε τον δικό της ιδιαίτερο χαρακτήρα µέσα στην γκάµα του µοντέλου, αποτελώντας επί της ουσίας την πιο οικολογική αλλά και την ιδανική για εταιρική χρήση, καθώς δεν έχει φόρο χρήσης. Τέλος τα 47750 Eυρώ που κοστίζει η συγκεκριμένη έκδοση, είναι στη καρδιά της κατηγορίας αυτής.

Prev Post Toyota Aygo X. Θετική αλλαγή κατεύθυνσης
Next Post Jeep Wrangler 4xe Plug-in Hybrid. Εξελιγμένο αλλά όχι αλλοτριωμένο
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook