Καλώς ή κακώς η αγορά της Κίνας είναι η σημαντικότερη στον κόσμο. Η μεγαλύτερη στον κόσμο. Εκεί που γίνεται μεγάλη μάχη για το ποιος θα αποκτήσει το μερίδιο που θεωρεί ότι του αξίζει και εκεί όπου οι εγχώριοι κατασκευαστές έχουν τον πρώτο λόγο ειδικότερα τα τελευταία χρόνια με τον εκδημοκρατισμό της τεχνολογίας της ηλεκτροκίνησης – μία τάση που αναμένεται να συνεχιστεί και στο προσεχές μέλλον. Οι Κινέζοι έχουν τον πρώτο λόγο γιατί έπαιξαν τα χαρτιά τους με τον βέλτιστο τρόπο και απέκτησαν προβάδισμα στην τεχνολογία που οι νομοθέτες και κατά συνέπεια οι κατασκευαστές, έχουν αποφασίσει ότι είναι σχεδόν μονόδρομος για το μέλλον, αν μη τι άλλου με τα τωρινά δεδομένα. Το Volkswagen Group όμως δεν πρόκειται να λάβει μέρος σε μία “μάχη εκπτώσεων” σε οποιαδήποτε τιμή, όπως δήλωσε ο επικεφαλής της VW στην Κίνα, Ralf Brandstatter.
“Η θέση μας στην αγορά είναι αρκετά ισχυρή. Για εμάς, σημείο εστίας είναι η κερδοφορία, όχι ο όγκος πωλήσεων ή το μερίδιο αγοράς.
Αν πετύχουμε πωλήσεις της τάξης των 4+ εκατομμυρίων σε αυτό το περιβάλλον μέχρι το 2030, με ανάλογη κερδοφορία, είναι μία θέση στην οποία μπορούμε να ζήσουμε άνετα.“
Δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξη του το υψηλόβαθμο στέλεχος της γερμανικής μάρκας. Την ίδια ώρα, οι προβλέψεις όσον αφορά στην αγορά της Κίνας κάνουν λόγο για αύξηση του μεγέθους της από τα 22 εκατομμύρια οχήματα, στα 28 ή ακόμα και τα 30 μέχρι το 2030 κι αν η Volkswagen ισχυρίζεται ότι δεν την ενδιαφέρουν άλλα νούμερα πέραν της αποδοτικότητας μάλλον δεν μας λέει όλη την αλήθεια αφού είναι αλληλένδετα. Για την ιστορία, αξίζει να αναφέρουμε πάντως ότι η γερμανική μάρκα έχασε την πρωτοκαθεδρία των πωλήσεων, την οποία κρατούσε για πολλά χρόνια στην κινέζικη αγορά, από την BYD και αυτό ούτε τυχαίο είναι, ούτε ασήμαντο.