Μπορεί η αμμωνία να είναι μία “πράσινη” εναλλακτική; Η Toyota λέει ναι

Μπορεί η αμμωνία να είναι μία “πράσινη” εναλλακτική; Η Toyota λέει ναι

Η αμμωνία χρησιμοποιείται ευρέως ανά τον κόσμο στη γεωργία, ως λίπασμα και η παραγωγή της θεωρείται ιδιαίτερα ενεργοβόρα. Επιπρόσθετα, έχει χαμηλή ενεργειακή πυκνότητα (3.6 kWh ανά λίτρο ή περίπου το μισό σε σύγκριση με την βενζίνη) και η επίτευξη γρήγορης καύσης χωρίς έκρηξη είναι δύσκολο να επιτευχθεί. Γιατί λοιπόν ασχολούμαστε μαζί της ως πιθανή εναλλακτική για την μείωση των εκπομπών ρύπων των θερμικών κινητήρων; Επειδή η Guangzhou Automobile Group (GAC) ανακοίνωσε ότι εξέλιξε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης ο οποίος καταναλώνει ως καύσιμο υγρή αμμωνία και επειδή οι πρόσφατες τεχνολογικές εξελίξεις έχουν προσφέρει λύσεις που μεταμορφώνουν την αμμωνία σε μία βιώσιμη εναλλακτική.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες ο κινητήρας έχει χωρητικότητα 2.0 λίτρων και καταναλώνοντας υγρή αμμωνία σε ένα ασφαλές και αποδοτικό περιβάλλον είναι ικανός να παράγει 163 ίππους, μειώνοντας παράλληλα τις εκπομπές άνθρακα κατά 90% σε σύγκριση με έναν αντίστοιχο βενζινοκινητήρα. Η GAC δήλωσε επίσης έχει ξεπεράσει το πρόβλημα της εκπομπής αυξημένης ποσότητας αζώτου αλλά και αυτό της αυξημένης πίεσης εντός του θαλάμου καύσης ενώ πρόοδοι έχουν σημειωθεί και στην παραγωγική διαδικασία της αμμωνίας μέσα από την χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας που μειώνουν δραστικά τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο της.

Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν μπορεί να επιβιώσει εμπορικά το συγκεκριμένο project που σημειωτέον, έχει την στήριξη και της Toyota. Μιλάμε λοιπόν για δύο κολοσσούς, τον έναν (Toyota) γνωστό τόσο όσον αφορά στις δυνατότητες του όσο και στην φιλοσοφία πολλαπλών λύσεων για διαφορετικές ανάγκες και τον άλλον (GAC) να έχει τις… πλάτες του κινέζικου κράτους και να παρουσιάζεται στην εγχώρια αγορά ως η 3η μεγαλύτερη δύναμη στα ηλεκτρικά με την μάρκα Aion. Η δυναμική πίσω από το εγχείρημα δεν είναι διόλου αμελητέα, το θέμα είναι αν η αμμωνία μπορεί όντως να εξελιχθεί σε κάτι ουσιαστικό για την ευρύτερη κατηγορία των επιβατικών καθώς η επικινδυνότητα της ως υλικό είναι γνωστή και θα πρέπει να αντιμετωπιστεί τόσο στο επίπεδο της χρήσης/μεταφοράς/αποθήκευσης όσο και σε νομικό πλαίσιο.

Prev Post Kymco Like 125i CBS – Συνδυάζει καταστάσεις
Next Post Η Stellantis παρουσιάζει την προηγμένη πλατφόρμα STLA Medium
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook