Νιώθω ότι βλέπουμε το τρίτο σίκουελ μίας ενδιαφέρουσας αλλά ελαφρώς σουρεαλιστικής ταινίας. Ας πούμε ότι το… αυθεντικό φιλμ είναι η Alpine A110 R που παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του περασμένου έτους. Μία πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση που “χτίζει” πάνω στην βασική A110 μετατρέποντας την σε ένα πραγματικό όπλο. Η κορυφαία και πιο σκληροπυρηνική Alpine A110 κράτησε τον υπερτροφοδοτούμενο 1800άρη των 300 ίππων όπως και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων αλλά χαμήλωσε την ανάρτηση, της έδωσε ακόμα πιο σπορ χαρακτηριστικά, τοποθέτησε ένα πολύ επιθετικό bodykit και έκανε την ούτως ή άλλως ελαφριά A110 ακόμα ελαφρύτερη – 1.082 κιλά στο σύνολο, λιγότερα από το δίλιτρο Mazda MX-5!
Χρησιμοποιώντας αυτήν ως βάση λοιπόν, η γαλλική μάρκα αποφάσισε να γιορτάσει τα 100 χρόνια του 24ωρου αγώνα στο Le Mans παρά το γεγονός ότι φέτος δεν λαμβάνει μέρος σε αυτόν – το 2024 όμως θα επανέλθει με ένα ολοκαίνουριο αγωνιστικό στοχεύοντας στη νίκη!
Κάπως έτσι δημιουργήθηκε η A110 R Le Mans που μηχανικά δεν διαφέρει σημαντικά από το μοντέλο στο οποίο βασίζεται. Διαθέτει όλα τα ανθρακονημάτινα αξεσουάρ στην οροφή, τους τροχούς και το εσωτερικό με τα monocoque bucket καθίσματα της Sabelt, όπως και την carbon αεροτομή στο πίσω μέρος που θυμίζει τα αγωνιστικά της μάρκας. Ο κινητήρας και η μετάδοση είναι πανομοιότυπα με αποτέλεσμα να μην αλλάζει ο χρόνος που απαιτείται για το 0-100 (3.9 δευτερόλεπτα) ούτε η τελική ταχύτητα των 285 km/h αλλά ειδικά για την περίσταση, η Alpine εξόπλισε την ειδική έκδοση με το λεγόμενο “Road & Track” chock, μία καινοτομία που πατεντάρισε η εταιρία για την ανάρτηση της A110, που χαμηλώνει και σκληραίνει το όχημα κατά 5% για ακόμα καλύτερη ευστάθεια ειδικά στην πίστα.
Εκεί που διαφοροποιείται η “Le Mans” από τις υπόλοιπες, κοινές A110 R είναι στην εμφάνιση και για να είμαστε συγκεκριμένοι, στο χρώμα. Η Alpine επέλεξε αυτόν τον μοναδικό συνδυασμό λευκού με μαύρο ενώ οι μπλε λεπτομέρειες σε ολόκληρο το αμάξωμα χαρίζουν μία διαφορετική νότα: Από τα πλαϊνά της πίσω αεροτομής, στο λεπτό σιρίτι στις carbon ζάντες και από το logo της μάρκας στον εμπρός προφυλακτήρα μέχρι την διπλή ρίγα που διατρέχει σχεδόν ολόκληρο το μήκος της ειδικής A110. Το μοναδικό αρνητικό στην υπόθεση του τρίτου σίκουελ λοιπόν, δεν είναι μονάχα το γεγονός ότι η παραγωγή του περιορίζεται στα 100 αυτοκίνητα. Είναι η τιμή του αφού η Alpine ζητά €140.000 για κάθε μία A110 R Le Mans που θα κατασκευάσει. Δεν υπάρχει αμφιβολία για το γεγονός ότι θα βρει τουλάχιστον 100 ανθρώπους που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν αυτά τα χρήματα για την συγκεκριμένη έκδοση αλλά δεν μπορώ να καταλάβω από πού προκύπτει η αύξηση της τάξης του 50% σχεδόν σε σύγκριση με την standard A110 R. Ίσως η Alpine να γνωρίζει καλύτερα…