Τρία χρόνια κράτησε η θητεία του Christian Meunier στην Jeep αλλά αυτά τα τρία χρόνια η ιστορική αμερικανική εταιρία πραγματοποίησε τις μεγαλύτερες αλλαγές που έχουν γίνει στα 80 χρόνια της ύπαρξης της. Τρία χρόνια στα οποία η Jeep εξέλιξε και λάνσαρε την “4xe” υβριδική τεχνολογία της. Τρία χρόνια που οδήγησαν στο λανσάρισμα του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της. Τρία χρόνια που διαμόρφωσαν την στρατηγική εξηλεκτρισμού και την επέκταση της γκάμας της εταιρίας σε… χωράφια που είτε είχε αφήσει πίσω της πριν από πολύ καιρό, είτε δεν είχε ξαναπατήσει ποτέ πριν. Όμως όλες οι ιστορίες έχουν ένα τέλος και αυτή του Meunier στην Jeep θα γράψει το τελευταίο κεφάλαιο της τις ερχόμενες εβδομάδες πριν το μεγάλο αφεντικό της εταιρίας πραγματοποιήσει “ένα μεγάλο διάλειμμα για να εστιάσει σε προσωπικά ενδιαφέροντα”, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η Stellantis στην ανακοίνωση της.
Την θέση του Meunier στο τιμόνι της Jeep θα πάρει ένας βετεράνος της Fiat, ο Antonio Filosa. Απόφοιτος της Πολυτεχνικής σχολής του πανεπιστημίου του Μιλάνο, ο Filosa εντάχθηκε στο ανθρώπινο δυναμικό του Fiat Group το 1999 και έκτοτε έχει αναλάβει θέσεις ευθύνης κατά κύριο λόγο στην Λατινική Αμερική. Ο Filosa διατέλεσε COO για την περιοχή της Λατ. Αμερικής τα χρόνια της Fiat Chrysler Automobiles και όταν αυτή συγχωνεύθηκε με το PSA Group για να δημιουργηθεί η Stellantis, διατήρησε τον ρόλο του COO για ολόκληρη τη Ν. Αμερική. Στόχος του τώρα θα είναι να συνεχίσει το έργο του Meunier, λανσάροντας αρχικά μοντέλα τα οποία εξελίχθηκαν υπό την ηγεσία του όπως το Recon για παράδειγμα, αλλά και να αντιστρέψει την καθοδική πορεία της αμερικανικής εταιρίας που σημείωσε το 2022 πτώση της τάξης του 13% στις πωλήσεις της, πέφτοντας στα 1.1 εκατομμύρια οχήματα ή στο χαμηλότερο σημείο από το 2014!
Ο επικεφαλής της Stellantis, Carlos Tavares, απέδωσε την πτώση στις πωλήσεις σε “ανεπαρκείς στρατηγικές marketing” και στην ανικανότητα της εταιρίας να έχει “τις κατάλληλες εκδόσεις στις αυλές των αντιπροσωπειών”, αναγνωρίζοντας το γεγονός ότι επιχειρησιακά υπάρχουν πολλά που θα μπορούσαν να γίνουν καλύτερα στην Jeep. Δεν βοήθησε και το ότι η κοινοπραξία της Jeep με την GAC στην Κίνα πτώχευσε και διέκοψε την παραγωγή. Η ουσία είναι ότι ο Filosa έχει δύσκολο δρόμο μπροστά του αλλά όντας στην Λατ. Αμερική για πολλά χρόνια, αντέχει την πίεση και ξέρει πώς να παίρνει αποτελέσματα. Μένει να δούμε πώς θα διαχειριστεί την Jeep, με όλες τις ιδιαιτερότητες της, σε μία πολύ… περίεργη εποχή! Καλή επιτυχία.