Alfa Romeo Stelvio 2.2 diesel 210 PS Q4. Και Alfa και SUV

Όταν διανύεις μία εποχή όπου η τάση των υποψηφίων αγοραστών αυτοκινήτων στρέφεται όλο και περισσότερο στα SUV, ανεξαρτήτως μάλιστα κατηγορίας, τότε είναι προφανές πως πρέπει να δημιουργήσεις και να τοποθετήσεις στη γκάμα σου ένα τέτοιο μοντέλο το συντομότερο δυνατό. Βεβαίως όταν λέγεσαι Alfa Romeo, μία τέτοια κίνηση κάθε άλλο παρά εύκολη είναι. Αφενός διότι δεν βρίσκεσαι και στη καλύτερη, από οικονομικής απόψεως, φάση της ένδοξης ιστορίας σου, αφετέρου διότι οφείλεις να διαφυλάξεις ως κόρη οφθαλμού τη φιλοσοφία και τον χαρακτήρα που με κόπο έχτισες επί σειρά δεκαετιών και για τον οποίος έγινες αρεστή και πολλές φορές μοναδική.

Oι σχεδιαστές της κατάφεραν να κρύψουν εντέχνως τις διαστάσεις της

Αν σε αυτές τις δυσκολίες προσθέσετε και την απόφαση της Μιλανέζικης φίρμας να τοποθετήσει το πρώτο SUV της σε μία κατηγορία όπου απέναντι βρίσκονται μοντέλα όπως τα Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC και Volvo XC60, τότε αντιλαμβάνεστε πως η εξίσωση δεν ήταν απλά δύσκολη, αλλά άγγιζε τα όρια της μη λύσης. Και όμως. Οι Ιταλοί απέδειξαν πως όταν θέλουν μπορούν να δημιουργήσουν πραγματικά. Και στη περίπτωση της Stelvio, κατάφεραν υπό αντίξοες συνθήκες να παρουσιάσουν ένα αυτοκίνητο το οποίο και SUV είναι και τα χαρακτηριστικά της Alfa Romeo διατηρεί και θα λέγαμε αναδεικνύει με τον πλέον εμφατικό τρόπο.

Πολύ έντονο και εντυπωσιακό το εμπρός μέρος της

«Κλέβει» ματιές και καρδιές

Από τη πρώτη κιόλας ματιά καθίσταται απολύτως σαφές πως οι σχεδιαστές της Stelvio, ήθελαν να κάνουν εντύπωση με τη δημιουργία τους. Να κατασκευάσουν ένα SUV το οποίο όχι μόνο θα ξεχωρίζει αισθητικά, αλλά θα δηλώνει έντονα και απερίφραστα πως είναι μία Alfa Romeo. Βεβαίως η αλήθεια είναι πως είχαν ήδη «χτίσει» μία πολύ καλή βάση με τη Giulia, από την οποία δανείζεται σχεδιαστικά στοιχεία και αυτό κάθε άλλο παρά κακό είναι. Το χαρακτηριστικά εντυπωσιακό αμάξωμά της με μήκος 4.687 μέτρων, πλάτος 1.903 μέτρων και ύψος 1.671 μέτρων, σε καμία περίπτωση και από πουθενά δεν πρόκειται να περάσει απαρατήρητο, ενώ τα 20 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος, παίζουν και αυτά το ρόλο τους στη συνολική εντύπωση.

Κομψή και στρογγυλεμένη πίσω

Μία εντύπωση η οποία δημιουργείται και εξαιτίας κάποιων πολύ χαρακτηριστικών σχεδιαστικών επιλογών, όπως βεβαίως ο θυρεός της Alfa Romeo στη μάσκα, τα αμυγδαλωτά φώτα με προβολείς τεχνολογίας LED. Οι δημιουργοί της μάλιστα φρόντισαν να δώσουν και μία τέτοια κλίση στο πίσω μέρος του αμαξώματος, που να θυμίζει μεν τις γραμμές ενός κουπέ – σπορ αυτοκίνητου, αποφεύγοντας ωστόσο εντέχνως να πάνε στη λογική της BMW X4 ή της Mercedes GLC Coupe.

Λιτό αλλά καλαίσθητο και με χαρακτήρα το εσωτερικό της

Λιτό και καλαίσθητο το εσωτερικό

Mπαίνοντας στο εσωτερικό της Stelvio, διαπιστώνεις από τη πρώτη κιόλας ματιά πως εδώ οι Ιταλοί ακολούθησαν μία πιο απλή σχεδιαστική φιλοσοφία, χωρίς πολλά φρου φρου και αρώματα, αποδεικνύοντας στη πράξη πως πολλές φορές το λιτό είναι πιο δύσκολο στην αποτύπωση, αλλά πιο ευχάριστο στη καθημερινότητα. Σε ότι έχει να κάνει με τη ποιότητα, είναι εμφανέστατη η προσπάθεια, αλλά και το τελικό αποτέλεσμα, της Alfa Romeo να σταθεί επάξια απέναντι στους ανταγωνιστές της οι οποίοι στο σύνολό τους διακρίνονται για το επίπεδο των υλικών και της κατασκευής. Αλλού μαλακά πλαστικά και αλλού πιο σκληρά, στο σύνολό τους με πολύ προσεγμένη κατασκευή, όχι μόνο δείχνουν αλλά και είναι ικανά να τοποθετήσουν τη Stelvio από άποψη ποιότητας, ικανή να κοιτάξει στα μάτια το σύνολο των αυτοκινήτων της κατηγορίας.

Ως γνήσια Alfa Romeo διαθέτει το σύστημα DNA

Πέρα από τη ποιότητα, προσοχή έχει δοθεί και στην εργονομία η οποία είναι καλά μελετημένη σε όλους τους τομείς.  Σε ότι έχει να κάνει με τον εξοπλισμό είναι ανάλογος της έκδοσης, όμως συνολικά έχει πραγματικά τα πάντα, καθώς χαρακτηρίζεται πλούσιος από την βάση και φυσικά δεν υστερεί σε επίπεδο τεχνολογιών άνεσης, ασφάλειας και ψυχαγωγίας. Το μεταξόνιο των 2.818 μέτρων προσφέρει ικανοποιητικούς χώρους για τέσσερα ενήλικα άτομα  με τους πίσω να μην αισθάνονται το χαμήλωμα της οροφής να επηρεάζει τον ζωτικό χώρο στην περιοχή του κεφαλιού. Παράλληλα, πίσω τους υπάρχει ένας πλήρως εκμεταλλεύσιμος χώρος 525 λίτρων  και φυσικά ηλεκτρική πόρτα.

Ικανοποιητικοί οι χώροι για τέσσερα άτομα

Ικανός χωρίς να ενθουσιάζει

Ο λόγος για τον αλουμινένιο τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα των 2.2 λίτρων όπου στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας βρισκόταν στην ισχυρότερη εκδοχή του, αποδίδοντας 210 ίππους και 47.9 κιλά ροπής. Συνδυαζόταν με ένα αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων με τη κίνηση να μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς. Ως γνήσια Alfa Romeo έχει το σύστημα DNA των οδηγικών προφίλ που σημαίνουν Dynamic, Natural και Advanced Efficiency, προκειμένου να επιλέγετε ανάλογα με τις διαθέσεις σας. Ο ήχος του κινητήρα κάνει αισθητή τη παρουσία του, χωρίς να κουράζει ή να ενοχλεί σε κάθε περίπτωση. Από εκεί και πέρα μεγάλο ρόλο στη λειτουργία του παίζει το προφίλ που έχετε επιλέξει, καθώς στο Dynamic συνάδει απόλυτα με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου και φυσικά με το λόγο που κάποιος επιλέγει μία Alfa Romeo. Στα θετικά του οφείλουμε να βάλουμε και τη άκρως λογική κατανάλωση, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής και με σχεδόν μόνιμα επιλεγμένο το Dynamic και με ανάλογο ρυθμό οδήγησης, δεν ξεπέρασε τα 8.4 λτ. για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Τα 210 άλογα του πετρελαιοκινητήρα των 2.2 λίτρων, βοηθούν στην οικονομία, δεν αναδεικνύουν όμως το ταμπεραμέντο της Stelvio

Γνήσια Alfa Romeo

Και φτάνουμε στο πλέον δύσκολο μέρος της εξίσωσης για τους δημιουργούς της Stelvio, που δεν είναι άλλο από τη συμπεριφορά της στο δρόμο. Βεβαίως η επιλογή του ονόματος δίνει το πρώτο στίγμα, αφού  κάθε άλλο παρά τυχαία είναι καθώς Stelvio είναι ένα από τα γνωστότερα περάσματα των Άλπεων από Ιταλία προς Αυστρία, το οποίο κάθε λάτρης της οδήγησης που σέβεται τον εαυτό του οφείλει να το απολαύσει καθώς φτάνει στο υψόμετρο των 2758 μέτρων μέσα από 75 φουρκέτες. Και ναι η αλήθεια είναι πως οι μηχανικοί της Alfa Romeo κατάφεραν και στη περίπτωση του SUV που δημιούργησαν να προσφέρουν εκείνο το οδηγικό ταμπεραμέντο που χαρακτήριζε και συνεχίζει να χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της Μιλανέζικης εταιρίας. Το άμεσο και άκρως πληροφοριακό τιμόνι με μόλις 2.1 στροφές από άκρη σε άκρη, το στιβαρό πλαίσιο με το ζύγισμα να είναι 50:50 ανάμεσα στον εμπρός και το πίσω άξονα και το ιδιαίτερα μελετημένο στήσιμο των αναρτήσεων, καθιστούν τη Stelvio ένα γνήσιο σπορ SUV.

Πραγματικά μία γνήσια Alfa Romeo που χαίρεσαι να την οδηγείς

H ύπαρξη της τετρακίνησης εγγυάται την ανυπαρξία ανούσιων γλιστρημάτων των τροχών και το μικρό, για τα δεδομένα της κατηγορίας, βάρος των 1660 κιλών βοηθάει τα μέγιστα ώστε να υπερκαλυφτεί η μικρότερη απόδοση του κινητήρα έναντι κάποιων ανταγωνιστών του. Άλλωστε τα 6.6’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα καθώς και τα 215 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας, είναι νούμερα που σαφώς και μπορεί να επιτευχθούν. Ωστόσο το ζήτημα εδώ δεν είναι οι αριθμοί αλλά η αίσθηση στην οδήγηση που προσπάθησαν και κατάφεραν να προσφέρουν οι δημιουργοί της Stelvio. Στις ευθείες των εθνικών οδών είναι άνετη και ήσυχη, ενώ όταν βρεθεί σε κλειστά κομμάτια με δύσκολες στροφές και επιλέξετε το προφίλ Dynamic στο DNA, θα απολαύσετε κάθε μέτρο, θα χαρείτε κάθε χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι της. Για εκτός δρόμου δυνατότητες δεν έχουμε να σας πούμε κάτι, καθώς προτιμήσαμε να μην τις δοκιμάσουμε καθώς τόσο ο χαρακτήρας και η φιλοσοφία του μοντέλου, όσο βεβαίως και τα ασφάλτινα ελαστικά, δεν προδιαθέτουν για λάσπες και ανακάλυψη μονοπατιών.

Απολαυστική με γνήσια σπορ οδική συμπεριφορά

Ο σκοπός εκπληρώθηκε

Χωρίς αμφιβολία οι άνθρωποι της Alfa Romeo απέδειξαν για πολλοστή φορά πως έχουν πραγματική αυτοκινητική ψυχή και ταμπεραμέντο, καθώς κατάφεραν σε δύσκολους για την εταιρία καιρούς να δημιουργήσουν ένα SUV που κρατάει ψηλά τη σημαία των απανταχού Alfisti, καθιστώντας σαφές πως τα λεφτά δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τη καρδιά. Η Stelvio είναι ένα σύγχρονο SUV το οποίο έχει να αντιμετωπίσει έναν ιδιαίτερα σκληρό ανταγωνισμό, που όμως δεν έχει κανέναν λόγο να φοβηθεί, καθώς είναι όντως και Alfa Romeo και SUV, όσο αντιφατικό και αν ακούγεται αυτό στ’αυτιά όσων γνωρίζουν τι σημαίνει και κυρίως τι εκπροσωπεί η συγκεκριμένη Ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία. Στα συν θα προσθέσουμε και τη τιμή της η οποία για τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις ξεκινάει από τα 51900 Ευρώ, ενώ το αυτοκίνητο της δοκιμής μας κόστιζε το επίσης λογικό ποσό των 59900 Ευρώ.

 

Πολύ καλή και η προσφερόμενη εργονομία

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Kατανάλωση
  • Αίσθηση οδήγησης
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή

[/vc_column_text]
[/vc_column]
[vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Κινητήρας 2.2 λίτρων και απόδοση

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 2200 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι 210
0-100 6.6″
Τελική ταχύτητα 215 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 8.4 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 149 γρ/χλμ

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Η απόπειρα της Allfa Romeo να εισέλθει στη κατηγορία των SUV είναι σαφώς επιτυχημένη
Prev Post Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDi 150ps 4×4. Κάνει τα πάντα εξαιρετικά
Next Post Hyundai i30 Fastback 1.0 T-GDI 120 PS. Η καλαισθησία σε πρωταγωνιστικό ρόλο
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook